Epic Mickey (2010)

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Junction Point
Uitgegeven door Disney

In Epic Mickey speel je als niemand minder dan Mickey Mouse, die tegenover de grote boosdoener Oswald the Rabbit komt te staan. Oswald the Rabbit, de allereerste cartooncreatie van Walt Disney, is jaloers op het succes van Mickey en roept de hulp in van allerlei andere vergeten Disney-figuren. Samen vervuilen ze vervolgens het hele Disney-universum, waardoor alle kleuren donkerder worden, uitlopen en vervagen. Het is aan Mickey om, met zijn magische kwast, de orde te herstellen.

spelfreak
waarom heeft niemand meer een wii dat is best stom
krijg hem sowieso met kerst met mijn omgebouwde wii xd

avatar van LimeLou
spelfreak schreef:
waarom heeft niemand meer een wii dat is best stom
krijg hem sowieso met kerst met mijn omgebouwde wii xd

Ik heb nooit een Wii gehad, ik zou er wel een graag gehad willen hebben.

avatar van rpger
Mijn gevoel mbt deze titel is wat aan het omslaan naar teleurstellend. De game is simpelweg niet erg leuk om te spelen, de framerate hapert nog al hier en daar, de camera werkt niet goed en er zit weinig uitdaging in (in de 2D secties kun je niet eens doodgaan). Van verhaal is ook nauwelijks sprake. Nou ben ik niet echt een authoriteit op plaform games, die ik sowieso snel aan me voorbij laat gaan, dus ik ben wel benieuwd wat andere ervan vinden. Echt storm loopt het niet mbt deze titel geloof ik, terwijl het één van de meest geanticipeerde games is/was van het jaar dacht ik zo.

Ravnoss
Jammer om te horen. Heb hem inmiddels wel aangeschaft, maar voor dat ik de tijd heb om er ook mee aan de slag te gaan duurt nog wel even. Mijn verwachtingen zijn nog altijd torenhoog, dus het zal ook bij mij wel snel teleurstellen

avatar van Princess Piranha
Ik heb net van iemand anders gehoord dat de sfeer echt geweldig is, maar de game zelf voor de rest nog niet zo veel voorsteld. Wat rpger zegt dus. Erg jammer, want ik heb gister het intro filmpje gezien en die zag er echt heel awesome uit.

rpger schreef:
in de 2D secties kun je niet eens doodgaan

Nou dan schrap ik deze ook alvast maar van mijn lijstje. Ik begrijp niet waarom de helft van de games tegenwoordig zo kinderlijk makkelijk moet zijn. Ga ik wel voor Donkey Kong Country Returns - die zou volgens de eerste reviews wel uitdagend moeten zijn.

Zou deze eerst niet voor meerdere platforms uitkomen?
Hoe dan ook, ik lees al dat het niet meer uitmaakt gezien het niveau niet erg hoog ligt.

wat ik ervan gezien heb, lijkt het mij niet gevarieerd genoeg qua gameplay. Ook vind ik het minder inventief en origineel dan men liet uitschijnen. Misschien enkel voor de echte disneyfanaten. Ik ga deze niet aanschaffen. Ik opteer ook voor Donkey Kong Country Returns

avatar van rockgamer
wat weinig stemmen ! is toch best een groot succes ?

rockgamer schreef:
wat weinig stemmen ! is toch best een groot succes ?

Juist niet. hij valt ontzettend tegen volgens veel mensen.

avatar van rockgamer
Ik bedoel meer van dat hij goed verkocht is en redelijk bekend is, 2 stemmen is erg weinig, dit spel is ondertussen ook al een paar maaneden uit