DragonStrike (1990)

Alternatieve titel: Advanced Dungeons & Dragons: DragonStrike

Nintendo Entertainment System / Commodore Amiga / Commodore 64/128 / PC

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door FCI

Je bent een ridder die vliegt op de rug van een metalen draak. Je bent uitgerust met een lans en diverse magische voorwerpen, waaronder een magische bol die fungeert als een radar. De draak kan aanvallen met z'n magische adem en met zijn klauwen. Je vijanden bestaan voornamelijk uit draken met of zonder ridders.

avatar van Thomas83
Het leukste aan Gamesmeter is het terugvinden van oude spellen die je alweer vergeten was, of waarvan je maar niet op de naam kon komen. Dat is me al meerdere keren overkomen, en nu ook weer. Een tijdje terug schoot me opeens een spel van vroeger te binnen waarin je met draken speelde, en omdat ik bij de nieuw toegevoegde games de titel van dit spel dacht te herkennen en ik sowieso altijd wel even klik op games die rond deze periode zijn uitgebracht kwam ik bij deze uit. En ja hoor, dit is het spel wat ik zocht. Wat screenshots opzoeken op Mobygames gaf me al een sterk vermoeden, dit filmpje op Youtube was de bevestiging:

YouTube - DragonStrike (AD&D Dragonlance PC-game)

Jammer alleen dat er geen geluid bij zit. De muziek en geluidseffecten zouden nog wat herinneringen naar boven kunnen halen.
Dit spel was in elk geval erg origineel, want hoeveel draken-flightsims zijn er nu helemaal? Ik herinner me het spel ook als vreselijk leuk. Al vraag ik me af wat er van de gameplay is overgebleven. Dit zou niet de eerste topper van vroeger zijn die ik in deze tijd flink tegen zou vinden vallen. Maar vroeger was het in elk geval een geweldig spel, en zo wil ik het dan ook beoordelen. Ik ben wel iets voorzichtig en trek nog een half puntje af, maar een dikke 3.5* verdient dit spel wel.

Is deze game gelinkt aan de andere D&D games?...als het zo is, sta ik wel raar te kijken dat de voorloper geen RPG is.

avatar van Thomas83
Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Maar in de titel staat wel AD&D, dus ik neem aan van wel.