Burnout 2: Point of Impact (2002)

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Criterion
Uitgegeven door Acclaim

Het tweede deel in de Burnout serie. Het grote verschil met het eerste deel is dat er een 'Crash-mode' bij is gekomen. De speler kan dan op een druk kruispunt afrijden om daar zoveel mogelijk schade te veroorzaken door middel van een aanrijding.

avatar van gemaster
Een hele verbetering tov deel 1. Vooral de toevoeging van de crashmode zorgde voor veel plezier. Jammer dat de laadtijden alleen zo lang waren bij die crashes. De takedowns zaten nog niet in dit deel, dat kwam met het volgende(nog betere) deel.

Heb de demo hier best lang van gespeeld. Het is de eerste Burnout die ik speelde en was er helemaal ondersteboven van. Ontzettende kick gaf het als je nitro deed en dan de pompende beat op de achtergrond hoorde. Later op Marktplaats het spel gekocht en toen gek genoeg niet zo heel erg lang gespeeld.

Ja ik ben het helemaal eens met Hadouken. Dit was ook de eerste Burnout die ik speelde en het is echt zo'n geweldig racespel. Die adrenaline als je tussen het verkeer slalomt op volle snelheid. Het leukste was altijd dat ene kruispunt met crashmode waarbij je enorme schade aan kon richten.

avatar van jaspertje3
1,5
Dikke tegenvaller, het wordt pas leuk bij deel 3

Obscure Thing
Ik heb deze game bij een vriend gespeeld.
De vetste Burnout. Heel vet om die replays terug te kijken.
en hier zat die vette tegen het verkeer in map bij dat vliegveld in.
Daar kon je een Burnoutchain van 15 halen echt te vet was dat.

avatar van Wildsurf
Obscure Thing schreef:
Ik heb deze game bij een vriend gespeeld.
De vetste Burnout. Heel vet om die replays terug te kijken.
en hier zat die vette tegen het verkeer in map bij dat vliegveld in.
Daar kon je een Burnoutchain van 15 halen echt te vet was dat.

Good times, good times..

En altijd die truck op het begin hehe, die botste altijd gelijk tegen een tegenligger en wij heel angstig de brokstukken ontwijken

Was best aardig, zeker tegen elkaar racen om een zo groot mogelijke crash te veroorzaken was lachen.
Deze reeks is gewoon just for fun.

avatar van UndahCovah
Lekker lomp, lekker makkelijk, lekker crashen. Alle ingrediënten om een avondje lol te hebben met vrienden

Jack Savage
jaspertje3 schreef:
Dikke tegenvaller, het wordt pas leuk bij deel 3

Toen akklaim de uitgever was voor criterion vond ik de burnout serie veel beter dan wat het nu is in samenwerking met electronic arts.
De burnout games worden tegenwoordig ff heel snel in elkaar gezet, en het resultaat zijn talloze uitmelkingen van burnout.
Burnout 3 is idd nog wel goed, maar is wel met minder liefde gemaakt dan in vergelijking met burnout 2.
Na deel 3 hield het bij mij op met de burnout games.

toevoeging van crashmodus is geweldig, spijtig dat er geen 4 speler optie is voor de GameCube en Xbox versies.

avatar van Duke Nukem
Leuk spel! Terwijl je bij andere racers de tegenliggers moet vermijden is het bij Burnout de bedoeling om zoveel mogelijk carnage te veroorzaken! Je kunt natuurlijk ook gewoon racen, dat is vooral leuk samen met een vriend. De graphics en omgevingen zijn heel simpel maar kleurrijk. Soms erger ik mij wel als er weer eens een bus uit een zijstraat komt, en ik er met een snelvaart tegen aanrijdt. Ook vervelend dat je niet terug kunt rijden, er zit namelijk een rode banner die je de toegang verspert. Een leuk detail vind ik dan weer dat je met de cirkel knop kunt toeteren.
Minder goed dan NFS Hot Pursuit II, maar toch dikke fun!