menu

Metro 2033 (2010)

Alternatieve titel: Metro 2033 Redux

mijn stem
3,55 (81)
81 stemmen

PC / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Macintosh / Nintendo Switch / Google Stadia
Shooter
single player

Ontwikkeld door 4A
Uitgegeven door THQ en Koch

Metro 2033 speelt zich af in de toekomst, wanneer de mensheid bijna is uitgeroeid. Dit heeft alles te maken met een groot aantal nucleaire rampen. De speler maakt deel uit van een aantal overlevenden die met zo'n tienduizend man in de metro van Moskou wonen. De metro gangen blijken namelijk als één grote schuilkelder te fungeren. Alsof de ellende nog niet groot genoeg is, dreigt er een nieuwe ramp, de overlevenden worden aangevallen door monsters. Aan de speler de taak om de rest van de bewoners van de metro te waarschuwen in een reis die alles behalve veilig is.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=QThDHIu8sZE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van ix-mario-x
Wassup ! schreef:
(quote)
Het vervolg komt gelukkig wél naar de PS3.


klopt maar liever dat die ook voor ps3 voor mijn collectie en ik verzamel ook trophies;)

avatar van patenpac
3,5
Ahh, een game die ik al lang wou spelen, en waar ik dan ook eindelijk de kans voor heb gekregen door het aanschaffen van een nieuwe pc.

Hier kom ik dan ook meteen bij het eerste punt van de game. Hij is vrij zwaar. Indien je deze wou spelen in 2010, moest je beschikken over één van de meest uigebreiden systemen. Nu kun je het spelen op een vrij stevige laptop.
De reden voor deze systeemeisen zijn ongetwijfeld de graphics. Indien je deze game op volledige graphics speelt, zou je niet meteen zeggen dat het een spel is van 2010, maar eerder van 2013. Verder is ook de gameplay verrassend vernieuwend doordat je rekening moet houden met verschillende zaken, in plaats van blindelings rond te lopen.
Minpunten zijn dat de game af en toe onoverzichtelijk wordt, waardoor het moeilijk wordt om je vijand efficiënt uit te schakelen. Verder is ook da AI niet van harte, maar het is zeker niet het geval dat dit storend is.

Nogmaals geprobeerd omdat ik op zoek ben naar een shooter die een redelijk pakkend verhaal en personages heeft op filmisch niveau zoals bij Far Cry 3 en Wolfenstein: New World Order, maar ik trek deze game op de één of andere manier niet. 't Voelt allemaal zo houterig aan.. Het verhaal en de personages pakken me niet en de AI is ongelofelijk slecht. Niet dat Metro slecht is, integendeel, maar tegenwoordig game ik uberhaupt al niet meer zoveel, dus moet het wel echt een topper zijn in mijn optiek wil het me bezighouden. Nee, dit keer laat ik Metro 2033 voorgoed link liggen.

avatar van Eliandjiee
3,5
De sfeer in de game is inderdaad prima, ook het niveau qua moeilijkheid van de game is lekker.

Toch heb (ook) ik veel moeite om echt gepakt en geboeid te worden door het verhaal en de personages.

avatar van Animosh
3,0
Het Bioshock-syndroom: sfeervolle omgevingen, maar ondermaatse gameplay.

Daar lijdt dit spel onder. De apocalyptische omgevingen zijn meestal sfeervol: ze wisten lang niet altijd mijn aandacht te trekken (niet in het minst doordat je de omgeving voortdurend moet scannen op items, waardoor je vaak door de items de omgeving niet meer ziet), maar ze zijn best sterk (vooral buiten en in de tunnels) en de belichting is bij momenten prachtig (en dan heb ik het nog met de laagste instellingen gespeeld). Maar het probleem is dat het spel buiten haar omgevingen ontzettend weinig heeft te bieden.

Vooral de gameplay - en dat is mijns inziens het belangrijkste - vond ik enorm oninteressant. Het schieten voelt enorm onprecies en onbevredigend, en de besturing van je personage voelt houterig, waardoor het schieten me geen moment wist te vermaken. En het voortdurend moeten doorzoeken van je omgeving op items vond ik (zoals ik hierboven al zei) alleen maar afleiden van het genieten van de omgevingen. Het verhaal is verder weinig bijzonder, en de stemmen en AI zijn matig tot slecht. De muziek is adequaat, maar is zelden aanwezig: het spel focust in plaats daarvan meestal op omgevingsgeluiden.

Metro 2033 heeft kortom best sfeervolle omgevingen, maar als shooter is het naar mijn visie niet geslaagd en wat betreft verhaal en immersie in de wereld stijgt het niet boven de middelmaat uit. Een zeer nipte 3*.

avatar van 3bdelilah
Je had volgens mij liever op de Redux versie kunnen wachten, Animosh. Die is vandaag uit als ik me niet vergis.

Ik weet verder natuurlijk niet in hoeverre je gelijk hebt of niet, maar ik ga binnenkort de Redux versies van 2033 en Last Light proberen, en ik moet zeggen dat ik er stiekem best zin in heb. Vooral dat survivalgevoel met blijkbaar wat stealth spreekt me erg aan. Maar ik heb weleens gehoord dat de vanilla 2033 inderdaad best wat steekjes liet vallen op het gebied van gameplay (iets met ongelukkige checkpoints?), dus hopelijk hebben ze dat aangepakt met de Redux.

avatar van Animosh
3,0
3bdelilah schreef:
Je had volgens mij liever op de Redux versie kunnen wachten, Animosh. Die is vandaag uit als ik me niet vergis.

Ik had Metro 2033 al een tijd, hoor. En de Redux-versie kan mijn laptop waarschijnlijk ook niet aan.

Ik weet verder natuurlijk niet in hoeverre je gelijk hebt of niet

Ik heb geen "gelijk" of "ongelijk": het is slechts mijn ervaring. Misschien vind jij het wel geweldig.

(iets met ongelukkige checkpoints?)

Haha, ja. Soms in het midden van een gevecht, terwijl je in levensgevaar verkeert. En er zat ook een zeer vervelende bug in waardoor je een hoofdstuk opnieuw moest starten.

avatar van killer13
ik heb de redux versie op ps4. aangenaam verrast door de graphics voor een spel dat bijna 5 jaar oud is. maar het beste aan dit spel is toch wel de sfeer! zeker de moeite. redux geeft ook de mogelijkheid om te kiezen voor survival of spartan. stealth of guns blazing dus. zo kan iedereen optimaal plezier beleven aan het spel. dikke aanrader.

4* op ps4

avatar van Onderhond
3,0
Nieuwe PC, deze game leek me wel leuk om het grafisch vermogen eens uit te testen. Het is voor mij als zo'n 10 jaar geleden dat ik nog eens een FPS gespeeld heb, toch valt het me tegen hoe weinig het als genre geëvolueerd is.

Grootste minpunt vind ik toch het gebruik van de maskers. Voor een spel dat leunt op sfeer en "stealth" (want heb ik zo ingesteld) is het gewoon debiel om de hele tijd tegen een timertje te moeten vechten. Ook de "stations" vind ik wat vervelend. Hoop gedoe om van missie tot missie te komen, terwijl een schermpje waarbij je je wapens zou kunnen aanvullen/upgraden eigenlijk meer dan voldoende zou geweest zijn. Het plot is eigenlijk té aanwezig, terwijl het verre van boeiend is.

Verder ook veel gescripte dingen en typische setups (hé, een kamer vol dozen, dat wordt sluipen en schieten, of hé, een grote open ruimte, alvast maar even reloaden) maar dat hoort er ook wel een beetje bij. Toch een beetje jammer allemaal, want qua sfeer en graphics erg fijn.

kiriyama
Onderhond schreef:

Verder ook veel gescripte dingen en typische setups (hé, een kamer vol dozen, dat wordt sluipen en schieten, of hé, een grote open ruimte, alvast maar even reloaden) maar dat hoort er ook wel een beetje bij.


Daar ontkom je anno 2014 echt niet meer aan in een FPS. En je hebt helemaal gelijk dat het genre in tien jaar tijd aardig is stil blijven staan. Halo was eigenlijk het laatste spel dat echt een grote verandering in het genre teweeg heeft gebracht.

avatar van Awake78
3,5
Ja dit deel had inderdaad wat mankementen. Word (na 3 jaar) nog wel eens gillend wakker over dat masker. Zat ik ook soms zo mee te stuntelen, vooral als je een autosave had terwijl je masker bijna kapot was.

Toch weten te zetten tot de opvolger (Last Light), die echt stukken beter in elkaar zit.

avatar van Onderhond
3,0
Aangezien je in het begin kan kiezen tussen Stealth of Action (geen idee hoe ze het net noemden) was het misschien niet slecht geweest om de mask timer bij Stealth te laten vallen. Of in ieder geval plaatsen te voorzien waar je even in alle rust kon kamperen. Ik doe dit soort spellen sowieso rustig aan waardoor ik wat meer kan genieten van de details, maar dat zit er hier eigenlijk niet in.

En is er ergens een autorun optie, want dat slakkengangetje is niet echt praktisch, en om nu het hele spel lang zo'n extra toets in te duwen?

avatar van Awake78
3,5
Geen idee, heb het op de 360 gespeeld destijds. Ik begrijp het idee van die Mask timer op zich wel en qua effect is het best leuk gedaan, maar is gewoon veel te veel van invloed op je irritatie.

En bij stealth/rustige gameplay (ik ben ook altijd heel traag) zuigt het helemaal inderdaad.

avatar van Onderhond
3,0
Ik begrijp het idee ook wel, vind alleen dat ze tijdig hadden moeten inzien dat het niet zo goed past bij een sfeerspel dat ook op Stealth te spelen valt. Weet niet hoeveel zulke missies er zijn, maar de eerste missie volledig bovengronds komt best snel en duurt ook best lang. Voor korte stukjes is het niet zo erg, in beperkte ruimtes ondergronds ook niet, maar geen missies van 30-40 minuten

avatar van Animosh
3,0
Ik kan me niet herinneren dat ik er veel problemen mee heb gehad. In de buitenomgevingen is een stealth-benadering toch niet zinvol (da's nuttig tegen mensen, niet tegen mutanten) en ik vond doorgaans ruim voldoende maskers (en soms kun je ze ook aanschaffen). En ik speel toch ook best traag. Maar zulke dingen zijn uiteraard persoonlijk. Sommigen vinden het storend, anderen niet.

Waar je precies op doelt met die stealth-optie weet ik overigens niet. Die kan ik me niet herinneren. Er is wel een stealth suit (die je kunt aanschaffen), maar dat bedoel je niet neem ik aan.

avatar van Onderhond
3,0
Nee, maar ik speel wel de Redux, misschien is dat iets nieuws? In het begin van het spel moest ik kiezen tussen 2 modes (los van de difficulty level). Stealth of arcarde. Bij de eerste is sluipen belangrijker, is er ook minder ammo en gear te vinden, bij de tweede zijn er geloof ik meer vijanden?

Ik heb daarom maar voor Stealth gekozen omdat ik niet zo'n arcade shooter ben, maar dat valt me af en toe gewoon wat tegen. Ook de missie in dat metrostation waar de vijanden blijven spawnen bijv. Hoeft voor mij allemaal niet.

Verder is het wel aardig, maar had er na 10 jaar allemaal iets meer van verwacht. Een jaar of 4 geleden zat ik in eenzelfde situatie met console games, daar was de sprong toch veel groter had ik de indruk.

avatar van Animosh
3,0
Onderhond schreef:
Nee, maar ik speel wel de Redux, misschien is dat iets nieuws? In het begin van het spel moest ik kiezen tussen 2 modes (los van de difficulty level). Stealth of arcarde. Bij de eerste is sluipen belangrijker, is er ook minder ammo en gear te vinden, bij de tweede zijn er geloof ik meer vijanden?

Ik heb het even opgezocht, en je schijnt in de Redux-versie inderdaad de keuze te hebben tussen een "Survival Mode" en een "Spartan Mode", waarin je meer ammo en health krijgt. Maar als ik het zo lees is het onderscheid dus niet zozeer tussen "stealth" en "actie", maar tussen survival-gameplay (waarbij je zuiniger moet zijn op je inventory, waarvoor stealth uiteraard wel een nuttig middel kan zijn) en gameplay waarin je niet zo subtiel te werk hoeft te gaan, waarin stealth een keuze is (maar geen noodzaak). De Survival Mode schijnt overigens gewoon Metro 2033 te zijn (de niet-reduxversie). Spartan speelt meer als Last Light.

Misschien is de Ranger mode trouwens wel iets voor jou. Daar ligt de nadruk nog meer op stealth en zuinigheid. Al komen er dan waarschijnlijk nog steeds een hoop monsters op je af.

Verder is het wel aardig, maar had er na 10 jaar allemaal iets meer van verwacht. Een jaar of 4 geleden zat ik in eenzelfde situatie met console games, daar was de sprong toch veel groter had ik de indruk.

First person shooters hebben zich op het gebied van gameplay volgens mij ook gewoon niet zoveel ontwikkeld. Ze hebben zich wel ontwikkeld, maar dan vooral op het gebied van plot en graphics. Ze (en grote titels in het algemeen) zijn tegenwoordig vooral meer een cinematische ervaring. Maar virtual reality komt er aan, dus de kans is groot dat first person shooters over 10 een stuk anders aanvoelen dan nu.

avatar van Onderhond
3,0
Tja, qua plot vind ik het net een minput, want laten we eerlijk zijn ... post-apocalyptisch taferelen met monsters en slecht Russiche accenten zijn nu niet bepaald hoogstaand te noemen. Vind het ook vervelend dat je constant omringd wordt door NPCs, zou liever alleen wat rondwaren doorheen die metro.

Verder hoeft het voor mij ook niet té moeilijk. Ben niet zo geweldig goed in dit soort spellen, vind het nu wel lastig genoeg (al zijn er véél safe points die het niet echt moeilijk maken om doorheen een level te beuken - toch ga ik best nog vaak dood). Die ranger modes klinken mij iets te lastig, sowieso is de kans ook klein dat ik nog een tweede maal doorheen het spel ga lopen

Maar ondanks de vele klachten vind ik het nog wel aardig, had alleen om wat meer gehoopt. Qua setting en grafische kracht zit er een geweldig sfeervolle shooter in, hopelijk dat Alien:Isolation dat wél weet te brengen.

avatar van Animosh
3,0
Onderhond schreef:
Tja, qua plot vind ik het net een minput, want laten we eerlijk zijn ... post-apocalyptisch taferelen met monsters en slecht Russiche accenten zijn nu niet bepaald hoogstaand te noemen. Vind het ook vervelend dat je constant omringd wordt door NPCs, zou liever alleen wat rondwaren doorheen die metro.

Daar ben ik het beide mee eens: in survival horror moet je isolatie benadrukken, en het plot stelt inderdaad niet zoveel voor (je kunt de taal wel op Russisch zetten, hè ). Maar het is wel uitgebreider en staat meer op de voorgrond dan in old school first person shooters als Doom, Wolfenstein en Serious Sam (ik ben daar vaak niet zo'n fan van, maar het is wel een ontwikkeling). En de spelwereld is beter uitgewerkt.

Edit: al deden ze dat in Doom 3 mijns inziens eigenlijk beter (het uitwerken van de wereld), met die audio- logs. En in Half-Life 2 eigenlijk ook (subtieler, betere voice-acting). Maar da's een kwestie van smaak.

Qua setting en grafische kracht zit er een geweldig sfeervolle shooter in, hopelijk dat Alien:Isolation dat wél weet te brengen.

Die is in ieder geval wél echt op stealth gericht (een shooter kun je het niet eens noemen).

Outlast is trouwens misschien ook wel iets voor je. Het is heel erg scripted, maar als REC-fan zou je daar wel iets mee moeten kunnen. En daarin kun je niets eens vechten, dus stealth is een noodzaak.

avatar van Onderhond
3,0
Gisteren uitgespeeld.

Blijft toch wat knagen, want er had een veel beter spel ingezeten. Naar het einde begon me ook meer en meer op te vallen dat je echt secties met vijanden had. En dan de hele tijd van hetzelfde type. Het spinnenstuk, de bibliotheek, de bollen uit de pods ... had gehoopt op een iets levendigere wereld, niet dit soort secties.

Ook het feit dat je de hele tijd met NPCs op stap bent stond me redelijk snel tegen. Had liever alleen rondgedwaald door de wereld van Metro 2033, met af en toe een NPC die ergens verstopt zat. Want de wereld zelf ziet er geweldig uit. Het lineaire stoorde me verder niet zo, wel de vele onderbrekingen en plot-gerelateerde nonsense.

Hoogtepunten waren eigenlijk nog de momenten dat er geen vijanderen waren. Als je aankomt in D6 bijvoorbeeld ... lekker tense, spannend, ziet er ook allemaal geweldig uit. Maar écht veel spanning komt er nooit in, al is het maar omdat de save points rijkelijk zijn en ik uiteindelijk zowel qua ammo als filters/maskers nooit echt in de problemen ben gekomen. Als er minder save points zijn wordt het sowieso al een stuk spannender.

Al bij al toch teleustellend, had er heel wat meer van verwacht. Teveel frustraties, slecht aangeklede mechanics en te weinig profiteren van de sfeer die opgebouwd wordt. Maar die sfeer is gelukkig wél uitmuntend.

3.0*

wat een irritant slechte game.
op zich mooi op de ps4, maar bij mij zit er een zware fout in.
op het moment dat je mannetje, je moet volgen bij Riga, blijft in de lucht hangen.
aangezien, dit elke keer gebeurd kan ik niet eens verder met deze game.
gelukkig kan ik hem nog ruilen.
*1 ster voor de sfeer.

avatar van justin8286
4,0
Dat is wel een zware fout. Al op het internet gezocht of er een fix voor is? Zonde, want 1 ster verdiend deze game echt niet.

had ook gekeken, maar ook het checkpoint opnieuw laden hielp niet. Vond wel dat meer mensen er last van hadden.
toch bizar dat zulke fouten er in zitten.
een kennis van mij had een ander probleem.
Net op het moment dat hij doodgeschoten werd in een gevangenis ging de game saven.
geen mogelijkheid voor hem om er doorheen te komen.
hij word gelijk gedood.
hij is echt giftig, doordat het automatische save is kan ie helemaal opnieuw beginnen.

avatar van dr channard
4,0
Heerlijk spel tot nu toe Ik speel de redux versie en er is niet veel op aan te merken. De sfeer alleen al maakt dit spel heel uniek.

avatar van JacoBaco
4,0
Heb niet lang geleden per ongeluk eerst deel 2 gespeeld en uitgespeeld. In 2010 wist ik dat Metro 2033 er was, maar had er toch niet zo'n zin in. Ik dacht dat die game voor mij op de één of andere manier niet geschikt zou zijn. Ik was denk even FPS moe ofzo... Ik had er ook net twee jaar lang Fallout 3 spelen opzitten. Dus misschien ooit is proberen dacht ik. Zo'n 5 jaar later kwam ik in de Playstationstore Metro Redux tegen voor niet al te veel geld. Meestal ga ik naar de PSS als ik echt even niet meer weet wat ik wil spelen. Vaak heb ik ook geen €60-€70 over voor een (nieuwe) game en wacht ik tot ze worden afgesprijsd. Ik zag Metro en ik dacht oja! Ik moet mij er toch even in verdiepen. Meteen even op gamesmeter gekeken en ik zag dat de reacties toch wel positief zijn! Maar per ongeluk eerst Last Light aangeschaft voor €11,- Deze game overigens voor 100% uitgespeeld en erg veel plezier aan beleefd. Dus ja, dan toch ook maar deel 1 proberen en deze heb ik gisteravond uitgespeeld! En wederom veel plezier beleefd aan deze game. Ik vind deel 2 wel wat beter trouwens. Leukere levels en een iets beter verhaal. Qua gameplay merk ik geen verschil. Het speelt prima en soepel. En de sfeer is werkelijk subliem!

4,0* voor de PS4 Redux.

avatar van dr channard
4,0
JacoBaco schreef:
Heb niet lang geleden per ongeluk eerst deel 2 gespeeld en uitgespeeld. In 2010 wist ik dat Metro 2033 er was, maar had er toch niet zo'n zin in. Ik dacht dat die game voor mij op de één of andere manier niet geschikt zou zijn. Ik was denk even FPS moe ofzo... Ik had er ook net twee jaar lang Fallout 3 spelen opzitten. Dus misschien ooit is proberen dacht ik. Zo'n 5 jaar later kwam ik in de Playstationstore Metro Redux tegen voor niet al te veel geld. Meestal ga ik naar de PSS als ik echt even niet meer weet wat ik wil spelen. Vaak heb ik ook geen €60-€70 over voor een (nieuwe) game en wacht ik tot ze worden afgesprijsd. Ik zag Metro en ik dacht oja! Ik moet mij er toch even in verdiepen. Meteen even op gamesmeter gekeken en ik zag dat de reacties toch wel positief zijn! Maar per ongeluk eerst Last Light aangeschaft voor €11,- Deze game overigens voor 100% uitgespeeld en erg veel plezier aan beleefd. Dus ja, dan toch ook maar deel 1 proberen en deze heb ik gisteravond uitgespeeld! En wederom veel plezier beleefd aan deze game. Ik vind deel 2 wel wat beter trouwens. Leukere levels en een iets beter verhaal. Qua gameplay merk ik geen verschil. Het speelt prima en soepel. En de sfeer is werkelijk subliem!

4,0* voor de PS4 Redux.


Vond je dat stuk waar je de monsters in de ogen moest kijken ook zo spannend ?

avatar van JacoBaco
4,0
Had graag meer van dat soort spannende/ongemakkelijke momentjes willen ervaren. Deel 1, maar ook deel 2 laten helaas wel wat kansen liggen. Een game als dit leent zich goed voor griezelmomenten. Ze zitten er dus ook in, maar het zijn er in beide delen net even te weinig.

avatar van richiedoom
4,0
Gisteren de Redux versie uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze game. Wat met name te prijzen valt is de sfeer die de game met zich mee brengt. Je kan je echt voorstellen hoe vreselijk het moet zijn om in een dergelijke wereld te moeten leven. Dit brengt echter ook een nadeel met zich mee, het is allemaal zo grauw dat het op den duur wat eentonig wordt. Het heeft een beetje hetzelfde euvel als Resistance: Fall of man (de launchgame van de ps3 destijds). Dit was ook een zeer sfeervolle shooter maar had een eentonig en grauw levelontwerp.
Metro bestaat uit: Tunneltje in, tunneltje uit, effe de stad in, weer terug de metro in enz. Op zich logisch natuurlijk in een postapocalyptische wereld, maar toch...
Daarbij vind ik het ontwerp van de monsters ook tegenvallen, hier hadden ze wat meer variatie in mogen maken. Ik denk dat je in totaal 5 verschillende soorten mutanten voorgeschoteld krijgt die per soort ook nog eens identiek aan elkaar zijn.

Daar houden de kritiekpunten ook wel op voor mij, want ik vond het zowel als shooter / horrorsurival game en stealthgame echt een unieke, vette ervaring. Ik heb de gesproken taal ook op Russisch gezet voor nog meer sfeer en authenticiteit.

Desondanks wacht ik nog even met Metro: Last Light want de behoefte aan een wat kleurrijkere game is nu groot. Eerst Dying Light incl. DLC, daarna Metro: Last Light.

avatar van Banjo
3,5
Mooi dat je dit soort (apocalyptische) spellen nu ook op de Switch kunt spelen.
Ik ben al weer bezig met deel 1 deel 2 en deel 3 achter elkaar helemaal opnieuw te spelen en nu in hd !.
Tot dat ik weer afgeleid word tot iets anders mooie's

j ajammer dat je dan leest over dit spel aangezien het 10 jaar oud is,
zat in een veldje waar ik na 8 x niet door heen kwam en idd om granaten te gebruiken wat jammer
baal wel dus metro deel 2 last light weer goeie sfeer ziet er goed uit,maar na 2,5 uur word het gespeeld door de ai.
en wat lult hij veel.
en weer te weinig munitie,beeld had ik wat beter
ik na 9 uur dit te spelen klaar metro redux kan me kont kussen

3,5
Je merkt dat dit het eerste deel is. Er zijn zat verbeterpunten te noemen, zo klinken bijvoorbeeld de wapens zacht en hol en heb je toch echt wel het gevoel een FPS te spelen uit een ander tijdperk (logisch uiteraard). Het verhaal is net ietwat te vaag. Het dendert door, maar nergens wordt echt bij stil gestaan. Volgens de NPC's moeten we eerst naar A dan naar B om vervolgens C te doden, maar nergens wordt echt duidelijk waarom we C doden. Het is gewoon. Dat is opzich niet verkeerd, maar kan wel beter.

De atmosfeer en setting is wel echt subliem. Het vleugje horror was ook echt tof. Ik kreeg een beetje een vibe van Half-Life en F.E.A.R. gecombineerd. Wat wel weer jammer is is dat je de game in Russisch kan spelen, maar slechts alleen de hoofdzaken ondertiteld zijn dus je toch een soort van genoodzaakt ben in het Engels te spelen. Wat uiteindelijk niet uit maakt want het is alsnog vaag als de neten.

Maar al met al een goeie basis waarop voortgeborduurd kan worden in de sequels dus ik ben benieuwd.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.