Akira (1994)

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32

Ontwikkeld door ICE
Uitgegeven door ICE

Spel naar de gelijknamige film waarin je Kaneda door diverse levels heen loods. Het spel is onderverdeeld in twee type levels. Naast de side-scrolling platform levels dien je diverse levels op je motor te voltooien. Je dient met je motor door de met puin bezaaide straten heen te scheuren en blokkades onschadelijk te maken door granaten te gooien. Tijdens het platform gedeelte dien je zoveel mogelijk vijanden uit te schakelen. Iedere keer wanneer je een vijand uitschakelt wordt je kill-meter aangevuld. Om het level te voltooien dien je de kill-meter geheel op te vullen.