Duke Nukem (1991)

Game Boy Color / PC / PlayStation

Ontwikkeld door Apogee
Uitgegeven door Apogee en GT

Duke is een superheld die de wereld en de mensheid moet redden van de ondergang. Gelukkig is Duke slim, sterk en behendig, en kan hij beschikken over verschillende wapens waarmee hij het onrecht bestrijdt..

avatar van Brain Stew
Duke Nukem als side-scrolling platformer. Een beetje gelijk aan de eerste Keen-games. Best een aardig spelletje, ook vrij moeilijk kan ik me herinneren.

3* sterren

avatar van Raymond
Een van de eerste spellen die ik op mijn (286) PC heb gespeeld.
Leuk (2d) spelletje, ik heb hem destijds helemaal uitgespeeld.
Als ik me goed kan herinneren waren er destijds 3 delen..

avatar van Dexter
Hahah, dit was echt zo slecht. Nee, geef mij maar de 3D versie

avatar van skipy05
een van mijn 1ste spellen. heb het meerdere keren uitgesleeld. was toen heel goed. zeker omdat er niet veel andere waren tegenover nu.

Dexter schreef:
Hahah, dit was echt zo slecht. Nee, geef mij maar de 3D versie

Volgens mij vind jij alle platformers slecht terwijl dit toch echt top of the bill was (en nog steeds is)

r bestaat btw van deel 1 geen 3d versie (noch van deel 2)

Of je bedoeld DN3D????

avatar van Bennerd
HC-freak schreef:

r bestaat btw van deel 1 geen 3d versie (noch van deel 2)

Of je bedoeld DN3D????

Tuurlijk bedoelt hij Duke Nukem 3D, wat zou hij anders bedoelen?

En dit is echt niet meer top of the bill

Bennerd schreef:

Tuurlijk bedoelt hij Duke Nukem 3D, wat zou hij anders bedoelen?

En dit is echt niet meer top of the bill

Sorry maar dat is t toch echt wel...

avatar van Bahamut Zero
Lame, een spel uit 1991 waarbij op de hoes staat. Only voor Gameboy Color. Lagen ze bij Nintendo te slapen toen ze dit spel voor de GBC uitbrachten Wel een klassiekertje overigens. Kan me het begin nog herinneren dat je langs die cellen liep waar dan steeds handen uit kwamen om jou te grijpen

avatar van WeZet
Top of the bill in de zin van top-gameplay is het inderdaad. Het moet wel in zijn tijd gezien worden.

avatar van kaholiic

WOW,,Dat kan niet beter. Misschien op een datingsite zetten

Nee laat maar Kaholiic..in Land of the babes, krijgt hij al aandacht genoeg

avatar van PC.ENGINE.FAN
Moeilijk om er zo op te stemmen. Die cover doet zo overkomen alsof de DOS game uit 1991 er al zo uitzag. En PSX? Als wat was deze er op de PSX, gewoon Duke Nukem 3D toch met nog een paar merkwaardige PSX-only versies (land of the babes e.d.)? Maar ik begrijp dat het niet anders kan als alle Duke's onder deel 1 worden gegroepeerd.

DOS versie 3,5*
GBC versie 3.0*

DOS versie was zo'n enorme sensatie. Een actie platformer die zo solide speelde in een tijd dat je dit soort games ver moest zoeken voor je PC. We konden hem wel uren spelen en ik heb er nog goede herinneringen aan. In de eerste DOS versie heette dit trouwens nog Duke Nukum. *check*
GBC versie is nog heel behoorlijk. Ik hoopte een beetje op ouderwetse DOS gameplay en dat wordt daar goed benaderd.

avatar van Duke Nukem
PC.ENGINE.FAN schreef:
Mn PSX? Als wat was deze er op de PSX, gewoon Duke Nukem 3D toch met nog een paar merkwaardige PSX-only versies (land of the babes e.d.)? Maar ik begrijp dat het niet anders kan als alle Duke's onder deel 1 worden gegroepeerd.

Dit lijkt inderdaad een foutje te zijn, dit spel is niet uitgekomen op de PSX. Waarschijnlijk wordt het verward met Duke Nukem 3D (of Duke Nukem Total Meltdown)?