Command & Conquer: Tiberium Wars (2007)

Alternatieve titel: Command & Conquer 3

PC / Xbox 360 / Mobile
Strategy

Ontwikkeld door Electronic Arts

De van de eerdere games bekende GDI houdt zich bezig met het tegengaan van de verspreiding van Tiberium en het veranderen van de Yellow Zones (gebieden met tiberium) in Blue Zones (gebieden zonder tiberium). In maart 2047 lanceerde de Nod (ook bekend van de eerdere games) een nucleaire raket naar het ruimtestation Philadelphia van GDI dat hierdoor volledig vernietigd werd. Dit was het begin van een wereldwijde aanval van Nod op GDI en het begin van de Derde Tiberium Oorlog. Een derde, buitenaardse partij, de Scrin, raakt ook betrokken bij deze strijd.

avatar van Eliandjiee
Dit deel van de C&C franchise heb ik vroeger echt helemaal grijs gespeeld.

Zowel de singleplayer als skirmish, maar vooral online. De singeplayer is uitgebreid met de bekende filmpjes met B-acteurs, typisch en toch erg leuk.

Dit is gewoon een perfecte sci-fi RTS. Alle drie de facties zijn perfect in balans, het steen-papier-schaar systeem m.b.t. de units werkt enorm goed, de besturing werkt perfect en is simpel aan te leren. Op de gameplay valt gewoon niks aan te merken, het speelt onwijs lekker en de balans ( bij een RTS zeer belangrijk) is perfect.

De graphics en physics zijn, zeker gezien het release jaar, gewoon goed en in orde. Het heeft een eigen stijltje en sfeertje die aangenaam is.

Dit is gewoon een perfecte RTS die echt subliem speelt en goed in balans is!