Marcellussss schreef:
Fighting games moeten grafisch iets voorop lopen. Dat doen ze altijd al, simpelweg omdat de meeste fighting games het eerst hierop worden afgerekend, en dan pas op combo's en gameplay ed. Simpele platforms als Donkey Kong Country 2 zagen er veel beter uit, en ook fighting games als Virtua Fighter 2 en zelfs Mortal Kombat 3 waren beter verzorgd. Bij Ultimate Battle 22 bestaat de omgeving geheel uit sprites en zijn de pixels te tellen. De omgeving past totaal niet bij de fighters zelf, die vreselijk houterig bewegen. Totaal geen animatieprincipes. Wanneer een character geraakt word veranderd zijn lichaamshouding, positie en gezichtsuitdrukking abrupt zonder enige vorm van overgang. Het zegt genoeg dat ik als zwaar amateur media designer (net eerstejaars in mijn opleiding) in staat ben om beter gebruik te maken van animatieprincipes.
Tja, ik kan nog wel even doorgaan over het missen van een story mode en sowieso een doel in het spel, en over tientallen redenen waarom de gameplay zwaar ondermaats is, maar ik denk dat het punt wel gemaakt is. Tot slot de grootste reden waarom dit één van de grootste wanproducten ooit gemaakt is, met name voor gebieden buiten Japan. Ultimate Battle 22 was voor 1995 al een waardeloze fighter, maar werd hier pas laat in 2001 gereleased, enkele maandjes voor de release van Budokai. Dragon Ball Z was dé hype, dus iedereen (ik dus ook) rende naar de winkel zonder enig research over de game en deze waardeloze game vloog over de toonbank. En niemand toegeven wat voor vreselijke game dit was. Alsof ze verkering hadden met het populairste meisje van school, en achteraf pas toe wouden geven hoe vreselijk ze was.
daar heb jij volkomen gelijk in!
maar volgens mij was hij eerder uitgekomen dan 2001 toch?