menu

Dragon Ball Z: Ultimate Battle 22 (1995)

mijn stem
2,86 (38)
38 stemmen

PlayStation
Fighting
single player / multi player

Ontwikkeld door Atari en Bandai
Uitgegeven door Infogrames

Dit spel is gebaseerd op de Dragon Ball Z serie. Er wordt een vechttoernooi in een ring gehouden van 22 vechters met speciale superkrachten. Ze proberen allemaal te laten zien dat ze de beste zijn. Denk eraan... Niemand geeft op.

zoeken in:
avatar van kArIzMa_TuRk
3,5
Ik vind dit eerlijk gezegd een leuke spel. Vroeger vaak met vrienden gespeeld. 3,5*

kevin13
vooral een toernooi vind ik leuk
heel mooi gemaakt spel, vooral Master Roshi vind ik grappig met zijn kamehameha

avatar van kArIzMa_TuRk
3,5
kevin13 schreef:
vooral Master Roshi vind ik grappig met zijn kamehameha
Vind je dat raar? Die had hij aan Goku geleerd!

kevin13
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
Vind je dat raar? Die had hij aan Goku geleerd!


heb nooit naar de eerste serie gekeken van Dragon Ball
maar dat kan natuurlijk

avatar van wiiplayer
2,5
nogal nep maar wel lol
2.5***

Game_Kaza
kevin13 schreef:
(quote)


heb nooit naar de eerste serie gekeken van Dragon Ball
maar dat kan natuurlijk


Als je DBZ Movie 3 hebt gezien krijg je ook te zien dat Roshi en Kemehameha kan.

Dit spel was wisselvallig. Echt veel aanvallen waren moeilijk om voor mij te doen en over het algemeen speelde ik alleenmaar met Kid Trunks volgens mij.

3 sterren.

avatar van Bahamut Zero
0,5
Ik heb hier slechts 1 woord voor: Waardeloos

Doe mij dan nog maar liever de 'ook niet zo goeie' Final Bout.
0,5* omdat 0* niet beschikbaar was

/Bahamut Zero

3,0
Komop deze hoort gewoon niet in de Flop 100.

avatar van Bahamut Zero
0,5
Real_Games1 schreef:
Komop deze hoort gewoon niet in de Flop 100.


Misschien niet, maar 5* is hij zeker niet waard...

Game_Kaza
Precies.
Een een gemiddelde van 2,61 is ook niet heel laag. Het is gewoon dat er weinig games zijn met een lager gemiddelde.

avatar van Jer0en
0,5
Troep is hoe ik deze game beschrijf. Het speelt voor geen meter en er viel voor mij totaal geen plezier aan te beleven. Final bout en deze zijn wat mij betreft beide even waardeloos.

3,0
Bahamut Zero schreef:
(quote)


Misschien niet, maar 5* is hij zeker niet waard...



Daar heb je wel gelijk in ik verlaag het naar een 3

avatar van ps3me
2,5
altijd wel een geinig spel gevonden want het was vroeger erg vermakelijk.

avatar van Marcellussss
0,5
Pardon? Ik geloof niet wat ik lees hier. Dat mensen dit nog speelbaar vinden. Ik had destijds Final Bout en deze voor mijn verjaardag gekregen, en wat was ik zuur zeg. Final Bout was al een zware domper, maar dit sloeg werkelijk alles. De omgevingen zien er ruk uit, het vechtsysteem werkt niet en ga zo maar door. Deze vloog ook echt over de toonbanken destijds. En dan te bedenken dat Budokai slechts een paar maandjes later kwam dan de Europese release hiervan. Ongelooflijk.

avatar van ps3me
2,5
vergeet niet, dat het een psx spel is en dat het voor die tijd nog vrij normale graphic's waren dacht ik zo aangezien andere spellen.

avatar van ps3me
2,5
ps3me schreef:
altijd wel een geinig spel gevonden want het was vroeger erg vermakelijk.


even verbeteren.

Vroeger altijd geinig gevonden, nu vrij kut... zeg maar heel slecht vergeleken met budokai.

avatar van Marcellussss
0,5
Fighting games moeten grafisch iets voorop lopen. Dat doen ze altijd al, simpelweg omdat de meeste fighting games het eerst hierop worden afgerekend, en dan pas op combo's en gameplay ed. Simpele platforms als Donkey Kong Country 2 zagen er veel beter uit, en ook fighting games als Virtua Fighter 2 en zelfs Mortal Kombat 3 waren beter verzorgd. Bij Ultimate Battle 22 bestaat de omgeving geheel uit sprites en zijn de pixels te tellen. De omgeving past totaal niet bij de fighters zelf, die vreselijk houterig bewegen. Totaal geen animatieprincipes. Wanneer een character geraakt word veranderd zijn lichaamshouding, positie en gezichtsuitdrukking abrupt zonder enige vorm van overgang. Het zegt genoeg dat ik als zwaar amateur media designer (net eerstejaars in mijn opleiding) in staat ben om beter gebruik te maken van animatieprincipes.

Tja, ik kan nog wel even doorgaan over het missen van een story mode en sowieso een doel in het spel, en over tientallen redenen waarom de gameplay zwaar ondermaats is, maar ik denk dat het punt wel gemaakt is. Tot slot de grootste reden waarom dit één van de grootste wanproducten ooit gemaakt is, met name voor gebieden buiten Japan. Ultimate Battle 22 was voor 1995 al een waardeloze fighter, maar werd hier pas laat in 2001 gereleased, enkele maandjes voor de release van Budokai. Dragon Ball Z was dé hype, dus iedereen (ik dus ook) rende naar de winkel zonder enig research over de game en deze waardeloze game vloog over de toonbank. En niemand toegeven wat voor vreselijke game dit was. Alsof ze verkering hadden met het populairste meisje van school, en achteraf pas toe wouden geven hoe vreselijk ze was.

3,0
Was vroeger echt verslaafd aan dit spel! Laatst nog geprobeerd te spelen meer maar ai, ai, ai...

Toch nog een 3*, vanwege vroeger...!

avatar van ps3me
2,5
ik moet terug komen op mijn eerdere cijfer.... nu een 1.5
vind het wel erg slecht

avatar van ps3me
2,5
Marcellussss schreef:
Fighting games moeten grafisch iets voorop lopen. Dat doen ze altijd al, simpelweg omdat de meeste fighting games het eerst hierop worden afgerekend, en dan pas op combo's en gameplay ed. Simpele platforms als Donkey Kong Country 2 zagen er veel beter uit, en ook fighting games als Virtua Fighter 2 en zelfs Mortal Kombat 3 waren beter verzorgd. Bij Ultimate Battle 22 bestaat de omgeving geheel uit sprites en zijn de pixels te tellen. De omgeving past totaal niet bij de fighters zelf, die vreselijk houterig bewegen. Totaal geen animatieprincipes. Wanneer een character geraakt word veranderd zijn lichaamshouding, positie en gezichtsuitdrukking abrupt zonder enige vorm van overgang. Het zegt genoeg dat ik als zwaar amateur media designer (net eerstejaars in mijn opleiding) in staat ben om beter gebruik te maken van animatieprincipes.

Tja, ik kan nog wel even doorgaan over het missen van een story mode en sowieso een doel in het spel, en over tientallen redenen waarom de gameplay zwaar ondermaats is, maar ik denk dat het punt wel gemaakt is. Tot slot de grootste reden waarom dit één van de grootste wanproducten ooit gemaakt is, met name voor gebieden buiten Japan. Ultimate Battle 22 was voor 1995 al een waardeloze fighter, maar werd hier pas laat in 2001 gereleased, enkele maandjes voor de release van Budokai. Dragon Ball Z was dé hype, dus iedereen (ik dus ook) rende naar de winkel zonder enig research over de game en deze waardeloze game vloog over de toonbank. En niemand toegeven wat voor vreselijke game dit was. Alsof ze verkering hadden met het populairste meisje van school, en achteraf pas toe wouden geven hoe vreselijk ze was.


daar heb jij volkomen gelijk in!
maar volgens mij was hij eerder uitgekomen dan 2001 toch?

avatar van Marcellussss
0,5
Ultimate Battle 22 was voor 1995 al een waardeloze fighter, maar werd hier pas laat in 2001 gereleased

avatar van jellecomicgek72
1,0
ik kan me een beetje vaag herinneren dat ik dit vroeger veel heb gespeeld

Game_Kaza
Best een aardige DBZ game. Ik heb er vroeger veel lol mee gehad.
Je hebt keuze uit lekker veel characters en de super moves uitvoeren is leuk. Voor de rest zijn de achtergronden erg lelijk, maar het is gewoon fun om te spelen als je je verveeld.

3*

5,0
dit is niet een aardige dragon ball z dit is een van de betere en dat komt vooral door dat je tegen elkaar kan spelen en de leuke toernooitjes.
Het is echt geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:42 uur

geplaatst: vandaag om 10:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.