Grand Theft Auto: Vice City Stories (2006)

PlayStation Portable / PlayStation 2 / PlayStation 3

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar, Capcom, ak tronic en Sony

1984, Vice City, een stad die zijn groei deels te danken heeft aan de gewelddadige machtsstrijd die zich in de lucratieve drugshandel afspeelt. Overal zijn huizen in aanbouw en een glinsterende metropool rijst op uit een fundament van misdaad en verraad. Vic Vance heeft als marinier altijd zijn asociale familie, zijn land en zichzelf beschermd. Een verkeerde beslissing later is die taak er een stuk moeilijker op geworden. Hij moet zich nu zien te handhaven in de straten van een stad die wordt verscheurd door glamour en hebzucht. Vic heeft geen keus, hij moet een imperium opbouwen of ondergaan.

avatar van gamer for life
zeker en vast een van de slechtste van de series , weer niks nieuw , en verhaal was nog slechter dan liberty city stories , heb er toch wel wat uren mee gespeeld , en vondt hem wel leuk , maar zeker geen topper .

ik heb hem zelf ook hij is vooral leuk met een paar vrienden (infrarood)
ik heb gehoord dat grand theft auto san andreas stories er ook al aan komt voor de psp

Vice City Stories had ik gehaald omdat ik helemaal gek was van Vice City. Dus vol verwachting op de release toen gewacht van VCS. Ik had hem voor ongeveer boven de 40 euro gehaald. Dit is wat ik normaal nooit doe met games, behalve als ik de game graag wil hebben.

In VCS heb je naast de nodige en moeilijke Hoofdmissies veel te doen in de Zijmissies. Je kunt brandweerman spelen, maar je kunt ook op het strand een zijmissie uitvoeren. Als ik moet vergelijken met LCS, dan zijn de hoofdmissies van VCS toch moeilijker en langer. Vooral The Exchange was een missie die mij soms tot frustaties dreef. Nieuw in VCS was de mogelijkheid tot het veroveren van Empire Buildings. Victor Vance was een hoofdpersonage die mij matig aansprak, doordat hij heiliger was dan andere hoofdpersonages in de GTA-reeks. Lance Vance vond ik erg grappig door zijn uitspraken en kledingstijl. Ik was toch een aantal maanden zoet met deze game.

Mijn grootste ergenis zijn de vele bugs in de PSP-versie van de game. Daarvoor heb ik een 1 punt aftrek gereserveerd. Daarnaast komt er nog 0,5 punt aftrek voor het personage en andere dingen.

avatar van PyrexVision
VCS is naar mijn mening zelfs beter dan VC zelf!

blackhawk500
Een echte aanrader!
Ghaphic zijn top voor een psp game, en de sfeer zit er ook goed in. Alleen vond ik de missies soms wat eentoning en saai, maar geen enkele game is natuurlijk perfekt.

3.5

Dr. Salvador
Inderdaad!, dit was een topper op de PS2.

Een heel stuk beter dan LCS, die viel tegen.

Maar dit was zeker een vette game, nog uitgebreider dan VC, en bijna net zo leuk als de echte VC.

Veel vette autos, en weer geniale radiozenders. De gameplay was wel goed, en Vic kan ook zwemmen, dat is wel een leuke toevoeging.
Enkele zeer vette missies, die je niet meer vergeet. Maar ook enkele mindere. En de game had dezelfde verslavende gameplay als bijna alle delen.

De sfeer was wel iets minder, en de graphichs waren echt matig. VC ziet er beter uit!. Maar deze game moet je zeker eens gespeeld hebben, als je van dit soort games houd, en ook van GTA.

Topper!

avatar van hans jacobs
het is een leuk spel maar ik vind het een van de mindere gta's, omdat het personage iets te braaf is, ik liever personages zoals niko of carl, maar voor de rest heeft het me wel vermaakt

avatar van wiiplayer
Klopt ook niks van dat het hoofdpersonage tegen geweld enzo is maar je toch zelf op straat alle lui onder rijd en kapot schiet

Vic word wel wat harder tegen het einde van het spel aan.

avatar van wolff
PyrexVision schreef:
VCS is naar mijn mening zelfs beter dan VC zelf!

O.O

dat is apart

ik vind vcs de minste uit de serie van de GTA III-era

het verhaal vind ik helemaal niet boeiend enz..

avatar van PyrexVision
Ja die opmerking valt niet goed bij veel mensen. Ik kan het ook niet echt uitleggen, VC is goed maar ik heb gewoon meer plezier gehad met VCS. Misschien komt het omdat ik VCS eerder heb gespeeld dan VC, die ik als laatste van de GTA III-generatie gespeeld heb, en dat ik daarom er betere herinneringen aan heb.. Maar ik blijf bij mijn standpunt!

niet zo heel boeiend, soms een grappige missie, leuke opties die altijd blijven in de gta games. Vice City heeft wel altijd een lekkere sfeer, grappige muziek van voor mijn tijd, wat wil je nog meer?

* Nou, een goed verhaal.
- Je hebt bij gta toch bijna nooit een goed verhaal, dus dat maakt mij niet echt uit.

* Een pc versie
- Dit vond ik inderdaad best jammer, maar door een geleende psp heb ik wel van dit spel kunnen genieten, anders had ik hem altijd nog kunnen kopen. (voor de ps2)

Maar ik vond het gewoon wel een leuk deel. Ik heb wel de hele tijd zin erin gehad. Bijna de hele tijd, ik maak er een 4 van, misschien word hij later nog hoger of lager. Maar Vice City was wel het beste GTA deel vind ik zelf.

Echt grappig, ik ging met zo'n auto, in de pay 'n' spray en de auto was in de fik, toen ging de deur dicht en was ik weer helemaal normaal

avatar van wiiplayer
Dat is altijd zo

weet ik, maar het was net aan hoor, anders was ik *BAM* dood geweest

verlaagt met 1 punt, het speelt wat minder na een tijdje, de missies zijn ook niet veel soeps meer

psp
GTA is toch niks voor mij blijkbaar, op de ps2 vond ik het altijd wel grappig en kon ik me wel vermaken, ookal deed ik nauwelijks missies. Maar snapte ook toen al niet wat er zó bijzonder aan was. Maar op de PSP vind ik het nog minder, heb het na een paar uur spelen dan ook geruild tegen Final Fantasy Dissidia. Voor de rest vind ik de gameplay wel oké.

avatar van Realistic Gamer
Een echte PSP game! een GTA, en dan nog wel mijn favorieten versie er van: Vice City, en de game verveelt ook niet! Als je klaar bent met de missies, kun je je lekker zoet houden met het veroveren van gangs, en plaats je leuke gebouwtje's, of je moet de gebouwtje's redden, en je kunt er ook makkelijk mini missies in doen om wat extra zakcentje bij te verdienen. Leuke muziek ook, want ik hou wel van een lekker jaren 80 sfeertje, en de PSP kun je natuurlijk overal mee naartoe nemen, deze game dus dan ook, (Logisch) maar ik bedoel daarmee dat dit de beste game is die je overal in de wereld zou kunnen spelen.

Lekker sfeertje, niet al te moeilijk, Een hele goeie PSP game! De beste van allemaal!
Voor de hoge score voor deze game, van mij, licht dat vooral omdat het de beste game is die je overal in de wereld zou kunnen spelen, dus geef ik het toch nog in vergelijke met de score's die ik gaf aan Max Payne 3, en al die andere Ps3 game's, de game toch nog een 4,5!

Come Back and' Stay for Good This Time!...

Ik vind dit persoonlijk een van de mindere, omdat de wereld niet zo groot is en er te weinig mogelijkheden zijn.

avatar van Johnno87
Na GTA5 een grote stap terug. Speel m op de Vita. Muziek is wel geweldig.

avatar van Realistic Gamer
Johnno87 schreef:
Na GTA5 een grote stap terug. Speel m op de Vita. Muziek is wel geweldig.

Dan vraag ik me af of je The Human League ook geweldig vind. Ik ben er namelijk al een paar jaar fan van. Ik vond het erg leuk en toevallig dat er zich nummers van The Human League in bevonden in deze game en in Grand Theft Auto: Vice City (2002). Ook in de game Lollipop Chainsaw bevind zich een nummer van The Human Legaue genaamd: Empire State Human.

Lollipop Chainsaw:
Empire State Human (1979)

Grand Theft Auto: Vice City:
Don't You Want Me (1981)
(Keep Feeling) Facination (1983)

Grand Theft Auto: Vice City Stories:
Love Action (1981)
Together in Electric Dreams (Solo carrière van Philip Oakey 1985)

Deze game en mijn allereerste GTA die ik had Grand Theft Auto: Vice City heeft toch best wel veel invloed op mij gemaakt. Want ik vind de nummers en het jaren 80 sfeertje erg goed in die twee games, dus ben ik me meer gaan verdiepen naar die tijd. Uiteindelijk vind ik de nummers uit die tijd mooier dan nu en ben ik de tijd van toen beter gaan begrijpen, alsof ik dan toch nog uiteindelijk een klein beetje mee geleefd heb in de jaren 80. Ik heb zelfs de hele Knight Rider serie compleet, en... Owja! Singles en albums kopen en draaien is leuker dan downloaden en afspelen op je smartphone. Maargoed. Laten we ontopic blijven,

hahaha!

avatar van wolff
wolff schreef:

O.O

dat is apart

ik vind vcs de minste uit de serie van de GTA III-era

het verhaal vind ik helemaal niet boeiend enz..

ah ja intelligente uitspraak toen ik 13 jaar oud was..

Speelde m des tijds even bij een vriend, heb zelf nooit een PSP of PS2 gehad dus als groot GTA fan heb ik 'm eindelijk 10 jaar te laat series gespeeld, door een PS2 op mijn computer te emuleren. Story uitgespeeld, heel fijn om weer in Vice City te spelen, altijd mijn favoriete GTA-setting geweest. Bevat mooie verbeteringen ten opzichte van VC en het feit dat veel missies uitdagender zijn dan in VC en SA is ook een welkome toevoeging. Ook mooi is de meer variate in de sidemissies. Controls waren wel hinderlijk, erg outdated. Dat Collins in dit spel speelt vind ik ook geweldig, 4*.

avatar van Waackx
Aparte ervaring om eerst Vice City om de console te spelen en vervolgens Vice City Stories wat in dezelfde stad afspeelt op de kleine PSP te spelen.
Blijf toch knap gedaan om dezelfde stad in miniatuur versie op de handheld goed na te bootsen.
Wel een aparte protoganist voor GTA begrippen want Vic Vance is tegenstelling tot de andere helemaal geen slecht persoon (eerder dom) die uit is op veel faam,macht of veel geld zoals Niko,Luis,Toni of een gewoon psychopaat is a la Tommy Vercetti, Claude,Trevor.
Het verhaal vind ik niet bijster geweldig maar de missies zijn leuk gevarieerd gedaan, en net als in Vice City ook een aantal vrij pittige erbij.
Ook hier heb je 1 missie die haast niet te doen en behoorlijk frustrerend is; de missie met de heftruck is haast net zo frustrerend als die helikopter missie in Vice City.
Maar de soundtrack is haast nog beter dan die in Vice City.
Ik had mijn bedenkingen met een GTA op een kleine handheld, maar zeker geslaagd.

avatar van Duke Nukem
Ik heb Grand Theft Auto: Vice City Stories zowel voor de PSP als de PS2 gekocht. Er zitten voor- en nadelen aan dit spel in vergelijking met het originele GTA Vice City. De protagonist Vic Vance heeft niet de uitstraling van Tommy Vercetti. En de sfeer straalt iets minder de Scarface of Miami Vice vibe uit. Maar de besturing is verbeterd en je kunt nu zwemmen, net als in GTA San Andreas. De muziek is nog steeds erg leuk!