Commandos 2: Men of Courage (2001)

PC / PlayStation 2 / Xbox
Strategy

Ontwikkeld door Pyro
Uitgegeven door Eidos

Voer wederom het bevel over een team elite commando's in spectaculaire missies tegen het derde rijk. Voer geheime operaties uit in bunkers, artillerie stellingen, de beruchte colditz gevangenis, bevroren steppen, een vliegkampschip en zelfs het Japanse hoofdkwartier. Achter de frontlinie moet je het uiterste halen uit de unieke vaardigheden van je manschappen en je eigen strategisch inzicht om de opdracht succesvol te voltooien.

avatar van UndahCovah
Ben nooit fan geweest van de Commandos serie. Heb het wel geprobeerd te spelen maar ik vond het nooit leuk worden.

2.5*

avatar van Jelle
Dit vond ik wel een prachtspel, meerdere malen op verschillende manieren uitgespeeld.

Een stuk makkelijker dan de vorige reeks. Ik vind persoonlijk dit de leukste van de commandos reeks. Veel afwisselende mappen, mooie gebieden, veel personages en dat allemaal zonder te cheaten. Soms was de camerawerk wat hinderlijk. De meeste missies heb ik bijna met de duiker uitgespeeld, door messen te werpen. .

Wat ik me nog herinner is dat ie een stuk toegankelijker was voor spelers dan het 1e deel, die te moeilijk was.

Ik dacht dat hier nieuwe namen werden geintroduceerd, zoals de dief, Nastasja en de hond Whiskey. Correct me if iam wrong.

Je kon nu eindelijk in bijna elk huis en je had veel meer vrijheid. Grafisch was het erg mooi. Ik had vaak dat ik met de muis over de map scrolde en alleen al eens al het moois bekeek. Fotorealistisch leek het toen voor me.

De sfeer in deze reeks was toch al fantastisch!

4* voor dit mooie vervolg.

avatar van Timmy757
Gaaf spel dit, toendertijd best vaak gespeeld.
Gelukkig minder moeilijk dan deel 1, prachtige muziek, grafisch erg goed voor zijn tijd en een geweldige sfeer .

Dikke 4*.

avatar van FoxNL
echt een van de betere spelle die ik ooit heb gespeeld. voor een spel dat uit 2001 komt ziet het er niet slecht uit, niet te moeilijk en de multiplayer lan is om te giere

top game *4.5

avatar van LeidseHoodie
Moeilijk, maar te doen.
Verder een heel verslavend spel, totdat ik hem had uitgespeeld. Ik probeer het nu af en toe nog wel eens, maar kan er niet meer inkomen. De muziek vond ik prachtig.

Deze viel nog mee vond ik maar het was al wat minder als deel 1.
Wel wat nieuwe mensen enzo maar het bleef wat zelfde .
Toch nog 3,5 sterren

avatar van Donkerwoud
Net iets te moeilijk naar mijn smaak. Maar de hele aankleding was echt fantastisch, met die gedetailleerde miniatuurgebieden.

avatar van PebeVai
1 van de beste commando's games ooit

Mooie Maps
Goeie Muziek
Niet te moeilijk (in mijn ogen dan)
Wapens zijn goed.
Goeie AI..

Oftewel niks te klagen erover..(:
Het hoort thuis in mijn top 10..[a]

avatar van ManOnTheEdge
mijn favo in de commandos series..ook erg leuk gedaan met de bekende bonusmissies. de besturing is heerlijk vergeleken met deel 1 en zelfs deel 3 wat me soms kwaad maakt....

halt ein verletzte.......

avatar van Timmy757
Prachtige muziek heeft deze game .

Relax
Online was het vooral geweldig met andere spelers.

Commandos 2 HD remaster komt eind 2019 | Nieuws | Gamer.nl

Cool

Ik hoef de game niet meer, maar dit was erg goed.

Laat mij dan even de muggenzifter zijn die zegt : 'jongens, waarom remaster je dan niet meteen alle 3 de games?'. Heb ze zelf trouwens op DVD alsook op GOG. Altijd een bijzonder leuke reeks (en genre) gevonden.

Ook de soortgelijke spellen Desperado's en Robin Hood (titel?) vond ik erg goed. Hetzelfde voor die heel erg recente Japanse Shadownogiets? (titel?).
Voor wat ik daar van heb gespeeld alleszins.

^ Inderdaad. Die twee games bedoel ik dus. Kwam gewoon echt niet op de juiste titels. Thanks! Maar beiden ook de moeite waard.

Sinner schreef:

Voor wat ik daar van heb gespeeld alleszins.

Omdat 3 games remasteren nog veel meer tijd en geld kost, terwijl dit best een risico is want je weet niet of mensen dit nog kopen. De huidige generatie zal Commandos nauwelijks kennen, aangezien de reeks al een jaartje of 15 ofzo op z'n gat ligt.

Hoop alleen niet dat ze er een fors bedrag voor vragen. Gewoon een digitale download voor max 20 Euro, dan is het nog leuk om te proberen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nou ja...je weet uberhaupt niet hoeveel tijd en geld hierin is gekropen. En aangezien alle drie de delen behoorlijk veel van mekaar weghebben lijkt me haast niet dat dit zo hoog zou oplopen. Maar kan me vergissen. Leek me gewoon logischer om de meest gevorderde titel te remasteren (3) en bvb de assets daarvan de hergebruiken voor de eerdere 2 delen. Maar goed ik heb ze al veel te lang niet gespeeld om te weten hoe de games onderling verschillen e.d

Lijkt me trouwens ook eerder dat het een budgettitel wordt. Gooien ze het voor 40 of 50 euro in de rekken of in een store is het kansloos.