Paper Mario: The Thousand-Year Door (2004)

Nintendo GameCube / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Het verhaal gaat over de broers Mario en Luigi die op een dag een brief ontvangen van Princess Peach. Peach is op vakantie in Rogueport en laat weten dat ze een geheime schatkaart heeft gevonden. Ze nodigt Mario uit om langs te komen en het raadsel achter de mysterieuze kaart op te lossen. Aangekomen in Rogueport blijkt Princess Peach verdwenen te zijn. Mario moet nu op zoek gaan naar de prinses, maar tegelijkertijd ook het mysterie rondom de "duizendjarige deur" ontcijferen.

• vanaf 23 mei te koop voor de Nintendo Switch
  • nummer 241 in de top 250
avatar van Gizzmann
Ben er aan begonnen, maar vond het niet zo heel erg boeiend. Hoop gepraat en de gevechtjes zijn best saai. Waarschijnlijk word het later in de game wel leuk, maar het spreekt me nu niet genoeg aan om verder te gaan spelen.

avatar van Princess Piranha
Zeker verder spelen jij! Je moet zeker even Glitzz Pit gedaan hebben!
Ik vond dit echt een hele goede game, wie het nog niet gespeeld heeft, ga dat zo snel mogelijk doen. Wel even doorbijten bij het Puni level, die gaat misschien wat vervelen, maar het is zo'n leuke game!!! 4,5 sterren!

avatar van Jermaine
Zit erover te denken dit spel te halen, is het net zo goed als deel 1?

avatar van Princess Piranha
Ik vind dit zeker een aanrader! Weet alleen eigenlijk niet welke ik beter vond. Maar het is gewoon een super geweldige game! Ik zit er zelfs aan te denken om het 5 sterren te geven...

Gizzmann schreef:

Precies zoals het bij mij ging. Ik vind het niet erg veel te lezen, maar 't was gewoonweg niet interessant genoeg om verder te spelen, vond ik.

Karl schreef:

Toch jammer hoor. Waar ben je nu met het spel?

Muffinhead
tjah veel tekst heeft het zeker, maar goed daar zit het verhaal en de humor dan ook weer grotendeels in.

avatar van Draugen
Erg leuke game. Ik heb hem gelijk gekocht aangezien ik geen genoeg kon krijgen van Paper Mario voor de N64. En dit spel is eigenlijk ook een geliktere versie van het origineel. Als je die voor de N64 hebt gespeeld weet je wat je moet verwachten. Dat wil echter niet zeggen dat TTYD niet goed is. Integendeel: het is één van de beste spellen verkrijgbaar voor de Gamecube. Als je niet van lezen houdt zul je je waarschijnlijk gaan ergeren, maar ik vond persoonlijk dat het erg goed geschreven was (ook t.o.v. het vorige deel) en het spel mede door de grote hoeveelheid (goede) tekst krijgt het spel erg veel karakter en diepgang, en dat is toch de voornaamste kracht van de Paper Mario reeks.

Kortom: gewoon een leuk, kleurrijk spel waarvan je moet houden.

Draugen schreef:

En de tekst zat ook vaak vol met grappen XD

avatar van Noahh
Viel best mee, maar de gewone mario reeks heeft mijn voorkeur..

8/10

avatar van Cassevis
Hele leuke game, maar heeft iemand die bonetail al wel eens verslagen.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Dit was al het wachten waard..in mijn geval werd ik destijds gedwongen om een gamecube te kopen. Ik wilde er eigenlijk niet aan, maar ja.. het was Paper Mario. En het spel stelde me niet teleur. Alles wat Paper Mario zo goed maakte zat ook in dit deel Gave muziek, leuke buddies, geniaal battle system, een bizar verhaal met veel plottwists en zovoorts!! Toch voel ik ergens dat ik het N64 deel leuker vond, uiteraard was TTYD in alle opzichten beter met zoals het interactieve publiek en ondergrondse toegangsbuizenstelsel naar alle uithoeken van de wereld.

Ik speelde toen nog wel eens samen met mijn broertje en toen we bij Rawk Hawk kwamen schoten we in de lach, iedereen weet natuurlijk wie dat moet voorstellen! Dat was nog van die goede humor die ik bij Super Paper Mario helemaal mis. Ik heb hem nooit uitgespeeld en ben ergens gekomen op de maan(?) met die vijanden die zo'n X op hun lichaam hebben, de overduidelijke spoof op Plan 9 From outer space. Er is een minpunt waardoor ik dit een halve ster minder geef en dat is dat ik niet het geduld heb om hem weer helemaal opnieuw te spelen from scratch.

Waarom is deze eigenlijk niet te spelen op de Switch?! Ik dacht: even ergens oppikken voordat Zelda losbarst op 12 mei. Erg veel plezier aan beleefd op de Cube, back in the days...