Defense Grid: The Awakening (2008)

Macintosh / PC / Xbox 360
Strategy

Ontwikkeld door Hidden Path
Uitgegeven door Hidden Path en Aspyr

De aliens zijn terug! Gebruik je grondstoffen om verschillende gevechtstorens te bouwen. Plaats ze echter wel strategisch, want anders gaan de aliens er met je power core van door.

avatar van Mr. Olaf
Game is tot 15 juli gratis te downloaden voor Xbox live gold leden.

Yoink, thnx voor de headsup !

Had 'm op PC al eens uitgegamed, erg leuk towerdefense gamepje. Speelt erg lekker op de Xbox en een extra campaign erbij zie ik, plus achievs, cool.

Ik vind hem zelfs tot op heden het beste tower defence spel dat ik gespeeld heb (ook het enige dat ik echt heb uitgespeeld). Het hele sci-fi sfeertje vind ik heerlijk en het ziet er ook gewoon mooi uit. Zeker voor dit genre.

Dankje Mr. Olaf, die ga ik dan even meenemen

avatar van Mr. Olaf
Graag gedaan heren! Veel plezier!

avatar van Starmaster501
''Tjonge, is dit nou de openingsgame voor xbox gold free games? Slecht zeg''

Maar, na een vrij lange speelbeurt, helemaal verslaafd. Erg leuk

spelfreak
Niet erg fan van tower defense genre, maar zal deze morgen toch wel eens proberen met die gratis live gold actie!

avatar van DonOswaldo
Heerlijk tower-defence spelletje.

Eerste paar levels zijn meer een introductie maar daarna begint de moeilijkheidsgraad erin te komen en komt er - zoals het hoort - heel wat strategie. Fijn uitgewerkt, een groot scala aan verschillende aliens - of verschillende varianten van een alien - en ook meer dan genoeg torens, al mocht de tesla tower ietsje meer power hebben. Ook erg fijne uitgedachte mappen, soms moet je nadenken over welke torens je bouwt, soms over hoe je ze laat lopen en soms een mix van beiden.

Lekker rustig als je dat kan gebruiken en anders kan je doorspoelen, checkpoints omdat een level best even kan duren en verschillende camera-views om het slagveld te bezichtigen. Met de andere spelmodi geeft het ook meer replay-value en een hogere moeilijkheidsgraad als je daaraan toe bent. Heb eigenlijk weinig op te merken aan deze game. Als ik toch wat zou moeten noemen is het dat mappen soms visueel wat meer tegen elkaar mochten afsteken en dat het bij een massaal vuurgevecht iets te lichtflitserig is.

Binnenkort eens aan de DLC beginnen.