Supreme Commander 2 (2010)

PC / Xbox 360
Strategy

Ontwikkeld door Gas Powered
Uitgegeven door Square Enix

Supreme Commander 2 is een RTS die het verhaal vertelt van drie vrienden, die tijdens een oorlog lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. De game speelt zich zo'n 25 jaar af na het origineel en de speler kan kiezen uit drie verschillende facties. Dit zijn The Cybran, de United Earth Federation en de Illuminate. De laatste is een splintergroep van de Aeon, die we uit het eerste deel kennen.

k w
Ben ik hier de enige die deze hier op staat te wachten? Heb gister de Demo gespeelt, ziet er egt geniaal uit. Deeltje 1 krijg ik morgen binnen via bol.com

avatar van kaholiic
Je hoort bijna niks van Strategy games de laatste tijd..En nu zijn er opeens 4 toptitels...Moeilijk!

Welke andere 3 dan? Tenminste ik ga ervan uit dat je 4 nieuwe bedoelt

avatar van kaholiic
C&C 4, Napoleon: Total War en Starcraft 2

avatar van Florsi Florsa
Leuk spel, maar jemig de pemig wat een cheesy oneliners.

avatar van Starmaster501
Weet iemand of dit deel op de xbox geen lag heeft?

k w
Wel lagge spel dit! Grafisch is het in orde en Het speelt ook lekker weg, ook leuk gedaan met dat Research dat je je units kan upgraden.

maar de minpunten zijn er natuurlijk ook:

- Zeer kleine Maps vergeleken met Sup Com 1
- Experimentals stellen vrij weinig voor
- Je kunt in vergelijking met deel 1 vrij weinig verschillende units maken, beetje eentonig dus.

Maar omdat de maps kleiner zijn zorgt het wel voor veel minder lag, dat is dan wel weer fijn. Maar uiteindelijk is dit precies hetzelfde als deel 1 vind ik ( op de minputen na ! ), dus het bied niets nieuws en word er alleen iets minder goed op juist ! Als je dan gaat kijken naar de prijs....deel 1 is letterlijk 10 keer goedkoper, zal ik tog voor deel 1 gaan en wachten tot dit deel in de budget bak ligt,

Goed uitgebalanceerd, ze dwingen je echt tot het maken van verschillende units. 1 berg van dezelfde units heeft niet altijd zin.
Ik zit 'm volop te spelen momenteel.

geen lag op de xbox BTW

De campaign is trouwens erg fout, kinderachtige filmpjes.
Lekker skirmish spelen of online.

avatar van Starmaster501
Pikmans schreef:
geen lag op de xbox BTW

Mijn verlossende antwoord

Pikmans schreef:
De campaign is trouwens erg fout, kinderachtige filmpjes.
Lekker skirmish spelen of online.

Klopt, daar is dit spel wel erg in geflopt. Maar ik speelde gelukkig het vorige deel ook alleen skirmish . Ben niet zo van Campaign in Strategy Games.

De campaign modes zijn bijna altijd erg lame, kijk ook maar naar C&C ik snap niet wie die dingen maakt. Wat een foute tussen filmpjes zitten daar in zeg.
Dus ik ben niet verbaasd waarom de meeste mensen alleen MP en skirmish spelen.

Ben nu weer meerdere uren verder en het verveelt nog steeds niet.
De AI is ook best in orde (vaak het moeilijkste bij zo'n spel).
Speel ook nog steeds met de eerste factie, misschien straks maar eens een andere gaan proberen.

k w
Meestal is het ook zo als je een campaign in een Strategy game hebt is de Strategy er ook grotendeels uit.

PS: Ook mooi dat je nu zelf kan bepalen wat er op het slagveld gebeurd, zoals: No nukes, no air units, no land units etc. Vooral dat van die nuke is een +punt