Ridge Racer 7 (2006)

PlayStation 3
Racing

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco en Bandai Namco

Race met hoge snelheden in het zevende deel van de Ridge Racer serie. Race offline met 40 wagens over 22 tracks, ondermeer in de nieuwe Grand Prix mode, of ga online en neem het op tegen veertien andere spelers.

0,5
Hier op het werk hebben we een playstation 3 staan en ik mag daar altijd graag even op gamen, echter ik pas meteen wanneer Ridge Racer 7 in de speler zit. Ridge Racer is namelijk een belachelijk slecht spel. Dit komt voornamelijk door de slechte besturing / grip. Het is toch niet serieus te nemen dat je zo gemakkelijk (1 tik met de besturing) met een auto over dwars door een bocht kunt gaan. Enorm onrealistisch en helemaal niet uitdagend. Het rijgedrag van de auto's is voor mij dus een grote afknapper. Totaal niet serieus te nemen. Ook is het geluid erg makkelijk en nep. Het klinkt nergens naar wanneer je zogenaamd piepende banden moet horen.

Ridge Racer 7 is gewoon een afschuwelijk slecht race spel. Geef mij dan maar een Need for Speed of iets dergelijks.

Deze game is eigenlijk te vergelijken met zijn voorganger. De game blijft dezelfde formule ondersteunen, maar een beetje veranderingen had deze game zeker geen kwaad gedaan. Veel veranderingen zijn dus alvast niet in deze game gepropt. De makers hadden naar mijn mening iets gedurfder mogen overkomen en zo denk ik dus over deze hele game. Cijfer: 2,5/5!

Besturing is troep en de camera staat nog scheef ook Een 0,5

Kut spel

joeri592

argumenten...?

Doom schreef:

Wat een flutbesturing, inderdaad. Even het gas loslaten en je slipt. De goede manier om een bocht te nemen is om tegen de vangrail te rijden. Ongelooflijk dat ze zoiets hebben kunnen maken. Daarintegen vind ik het geluid wel aardig en de graphics zijn alleen mooi bij de replays. Snel ruilen dit spel. Brrr.

avatar van jw1982
0,5
Dit spel slaat werkelijk alles, zag hem 2e hands liggen en wilde het toch proberen (om dat RR1 op de psp me opzich wel beviel). Na 10 minuten had ik het wel gezien, auto's die over de weg zweven ipv rijden, totaal niet het echte gevoel erbij te bedenken, zeer slecht deze game!

avatar van Realistic Gamer
Deze game is de meest beste Ridge Racer en de meest beste Race Game ooit gemaakt vind ik!
Het is namelijk:

- De mooiste uit de serie ooit gemaakt!
- Deze Ridge Racer en Race Game is het allerbeste te besturen dan welke andere Race Game ooit!
- Het is ook een zeer snelle Race Game.
- Er zijn veel verschillende levels.
- Prachtige qualitijd.
- Zeer verslavend! (Dat dan weer wel).
- Je kunt je auto mooi op pimpen wat bij een andere Ridge Racer Game nooit gekund had.
- De levels (baan layouts) zijn verbluffend mooi qua uitstraling en layout.
- Veel meer uitgebreider en keuzes in auto's etc.
- Soms ook best wel erg pittig en moeilijk. (Ik hou wel van een goede uitdaging).

En ik kan wel even zo door blijven gaan!

Tsja... Dat is dan wel altijd een minpunt geweest aan de Ridge Racer serie vind ik en dat was dan op een gegeven moment dat het voor mij dan veel te moeilijk werd waardoor ik echt niet meer verder kon racen. Het ging om levels waarbij je tegen vier auto's moest racen wat voor mij echt niet haalbaar was.

Alles is ook prachtig gemaakt, qua baan layouts, auto's en omgevingen,
een betere Ridge Racer game heb ik nog nooit gespeeld als deze!

Ridge Racer 7 haalt net niet de 5.0 voor mij, dus komt deze game uit op een
zèèr welverdiende 4.5! TOP!

avatar van ronanskie
Het driften gaat erg overdreVen makkelijk en het spel ziet er ook niet erg goed uit maar het is wel verslavend

avatar van paulisdik
Als launchgame zag er toen der tijd prima uit, mijn inziens.

Heb deze game vandaag gekocht,ik weet niet hoe die speelt, maar het driften op de ps1 vond ik wel heerlijk.(ridge racer en ridge racer revolution)
Dus denk wel dat ik me vermaak met deze game.
Wel leuk is de leeftijd op het hoesje,gaat niet lukken denk ik op die leeftijd

avatar van All Seeing Fish
Heerlijke game altijd aan het begin van een nieuwe console, helaas is de game niet met zn tijd mee gegaan.