Divinity II: Ego Draconis (2009)

PC / Xbox 360
Action / RPG

Ontwikkeld door Larian
Uitgegeven door Atoll en dtp

Divinity 2: Ego Draconis is een Role-Playing Game en het vervolg op Divine Divinity, dat zich afspeelt in de magische wereld van Rivellon. De bevolking leeft in vrees voor een herhaling van de zware oorlogen die Rivellon ooit op het randje van de afgrond hebben gebracht. En hun angst blijkt niet ongegrond als de demoon die de vernietiging ooit begonnen is, weer terugkeert.

Deze moet ik zeker hebben..vooral vanwege één van mijn favoriet, Divine Divinity. Beyond Divinity heeft nooit op mijn pc gelopen, dus deze kan veel goed maken.
Eens kijken hoeveel hij gaat kosten...maar deze komt in mijn collectie!!!

avatar van ReMyTje86
is het mmorpg ?

Nee Remy...is singleplayer, maar deze gameserie vind ik super bedacht. Ik hoop alleen dat het weer kleine figuurtjes zijn, rondlopend in zeer fraaie en dorre werelden, dat maakte divine divinity zo uniek bij mij.
Vooral die doornstruiken en verwilderde planten maakten die zo goed.

Dit lijkt mij ook een mooi spel ,
kan niet wachte tot die uitkomt!!

avatar van Futures
Het spel is nu uit

Ik ga deze denk ik proberen, ik hoop dan op een fatsoenlijke game play want anders gaat deze game weer snel van me PC.

MikeMannuh
Ik heb me deze game zojuist gehaald. Heb een uurtje of 2 gespeeld. Tot nu toe ziet het er veelbelovend uit. Erg leuke action combat gepaard met wat RPG elementen!

avatar van kaholiic
Kreeg een 8,8 in de PU... Ik moet ook maar weer een keertje een RPG spelen..

MikeMannuh
Ik zal mn cijfer een beetje toelichten:

Pluspunten:
+ Erg leuk verhaal. Redelijk meeslepend. Leuk thema.
+ Leuke manier van questen. Erg verfrissend om weer eens een game te hebben waar niet iedere quest gewoon op je map wordt aagegeven met een uitroepteken zodat je helemaal niet luistert naar wat mensen zeggen en maar gewoon wat heen en weer aan het rennen bent zonder dat je eigenlijk weet wat je doet. Dit zorgt ervoor dat je veel meer in de game zit en dan ook wel affiniteit krijgt met bepaalde characters.
+ Voor iedere quest zijn er meerdere oplossingen en verschillende rewards. Soms loont het om evil te zijn, soms loont het om goed te zijn.
+ Mooie wereld. Dragon Form is ook erg cool. Blijft leuk om wat rond te vliegen.

Minpunten:
- Voor mij werd de gameplay een beetje eentonig op een gegeven moment, maar dat kan zijn geweest omdat ik een warrior class had gemaakt. Er waren niet veel attack skills, dus ik was het grootste gedeelte van de game gewoon een standaard attack aan het spammen. Wellicht is dit bij andere classes anders.
- Als je in eerste instantie het skill menu ziet krijg je het idee dat het best in-depth is, maar bij nader inzien valt dat wel tegen. Uiteindelijk is het zo dat je gewoon van iedere class skills kan trainen, zonder dat daar enige penalty voor is. Zo kun je dus gewoon de beste skills uit iedere class trainen, bijvoorbeeld evade van ranger, mana leech van mage, een summoned demon van de priest enz., waardoor de andere skills gewoon redelijk useless zijn.
- De difficulty lijkt erg vreemd. Zo gauw je een level lager bent dan monsters heb je de grootste moeite om er meer dan 2 tegelijk aan te vallen, zelfs op easy. Ben je gelijk level dan kun je gewoon als een kip zonder kop op normal de battle in rennen en ben je een level hoger dan lukt dit soms op hard zelfs nog.
- De mindread ability die je krijgt is erg leuk, maar je levert experience in om deze te gebruiken. Dit is op zich niet erg, ware het niet dat de experience in de vroege delen van de game best schaars is. Zo kun je dus op een punt komen waar je een level, of zelfs 2, lager bent dan de monsters en gewoon bijna niet verder komt en dan terechtkomt in een situatie als hierboven omschreven.

Ondanks al deze minpunten moet ik toch zeggen dat ik deze game bijna non stop en met veel plezier tot het einde heb doorgespeeld. Ik kan even niet specifiek zeggen hoe lang ik eraan heb gezeten maar als je gewoon alle quests doet ben je er zeker wel een uurtje of 25-30 mee zoet.

Relax
Ben toch erg benieuwd of ik dit spel leuk ga vinden.
Als ik de youtube filmpjes zo bekijk zijn de animaties nogal.. slecht, maar ik kan dat door de vingers heen zien dus dat is niet zo'n probleem.
Omgevingen zijn prachtig en je kan je character gewoon upgraden zoals het hoord.

Maar.. ik vraag me af welke classes je kan spelen, hoe de quests zijn, zijn het echte verhaallijn quests of gewoon leuke quests?

Als iemand een duidelijk antwoord heeft voor mij, dat zou ik erg waarderen.

avatar van Futures
Download de demo dan, of eerst illegaal om even een indruk te krijgen. Kun je de game altijd daarna nog kopen.

Relax
Ondanks de laggerige gameplay is het toch naar mijn mening een heerlijke RPG met een goed sfeertje.
Je moet gewoon door de lag heenkijken en je speelt weldegelijk een redelijke RPG game.

Relax
Ik moet toch toegeven dat je erg blijft plakken tijdens het spelen, het is een soort offline MMORPG kwa opzet, gewoon langzaam meerdere quests tegelijk doen, levelen, omgevingen verkennen en je skills opgraden.
Helaas dat het naar mijn mening soms wat onduidelijk is met wat je moet doen bij een bepaalde main story quest... je krijgt geen uitleg over wat je het best kan doen, hints waren leuk geweest.

Relax
Uiteindelijk een heel erg teleurstellende game.. het begint redelijk sterk als je door alle engine foutjes heenkijkt... maar op een gegeven moment begin je je er toch aan te ergeren en is de uitdaging ver te zoeken.
Als er eenmaal uitdaging is, hoef je alleen simpel met wat potions te vechten en je komt er doorheen..

avatar van woeler82
Je kunt dit spel op 4 manieren spelen , nl als warrior , hunter mage
en dief.
De warrior is eigenlijk de makkelijkste manier, hoewel ik soms bij
sommige pasage moeite had om verder te komen, maar dat ligt eraan aan de hoeveelheid skils die je krijgt aangeboden.
Je moet skills van een dief picklocking pakken om kisten open te krijgen, en van een mage bijv summon devil voor het makkelijker
vechten tegen meerdere tegenstanders
Na een paar uur spelen heb je al gauw een pet die voor jou ook meevecht, dat maak voor de charakter wat je kiest niks uit

De graphic vond ik zeer goed uitzien en de game ook..
Ik verheug me al op het vervolg wat je krijg te zien als je de eindscene ziet.
Voor iedereen die houdt van rpg is dit best wel de moeite waard
voor te spelen

Relax
Gekocht voor de 360.. blijkt het ineens een stuk fijner te spelen dan op de PC.. althans, dat vind ik.

Volgende maand komt de geüpdatete versie uit (engine is aangepast) met de extra content (Flames of Vengeance). Divinity II: The Dragon Knight Saga zal het pakket gaan heten. (Voor de xbox alleen als pakket, voor pc is Flames of Vengeance ook los te downloaden.)

Eerste wat me opvalt: briljante muziek!!

Is de actie point and click of rechstreekse actie? (a la Elderscrolls)
Is het een grote vrije wereld?

avatar van ancientTom
Pff... ik kom er gewoon niet doorheen.
Na een paar maanden geleden weer zin te hebben gekregen in een RPG, kocht ik 'Divinity II, the dragon knight saga'. In het begin kreeg ik een leuk intro met vervolgens een nogal abrupt einde. Vanaf hier moet je het gaan uitzoeken... 'Geen probleem' dacht ik bij mezelf en ik ging op zoek naar quests, interessante personages en sterkere items. En toen begon de ellende. De quests zijn niet interessant te noemen, het vechtsysteem is ronduit frustrerend in het begin (zelfs op easy was het soms niet te doen) en de wereld steekt raar in elkaar. Het is een open wereld, maar toch voelt het heel klein aan. De toren waar je in het begin heen moet is ook vreemd opgezet (zo kun je er via een bepaald pad dat er heen leidt niet inkomen en via het juiste pad lukt dit op een ietwat vreemde manier weer wel). In het begin zijn er heel veel vijanden die op je af komen en waar je gewoonweg niet sterk genoeg voor bent, dus vervolgens leg je het loodje.
Na dit moment is het me gelukt om wat quests te voltooien en wat meer te zien van de wereld en daarna ging het allemaal wel wat beter. Het verhaal sloeg nergens op, maar ik was onder de indruk dat ik nog steeds met een soort van intro bezig was (aangezien ik heel veel op dezelfde plekken bleef) dus ik had goede hoop op een kickstart waardoor de game pas echt goed op gang kwam. Nadat ik vervolgens een belangrijk stuk in de game gehaald had, kwam ik in het gebied erna terecht (de cliffs). Ik had nu blijkbaar al een groot gedeelte van de game uitgespeeld! Daarna heb ik simpelweg de zin niet meer gehad om hem weer in mijn xbox te stoppen. Het verhaal sprong van de hak op de tak, de quests waren niet interessant, het combat systeem werkt stroef en de wereld voelt (als je een paar uurtjes bezig bent) klein aan. Daar komt nog eens bij dat ik geen zin had om dat nieuw gebiedje op dezelfde manier door te komen als ik het eerste had gedaan. Het voelt gewoon als een B-rpg. Ik kom er gewoon niet doorheen.