Tales of Monkey Island Chapter 3: Lair of the Leviathan (2009)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Apple iOS

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

Guybrush komt vast te zitten in de buik van een enorm beest. Daar komt hij een aantal verdachte zeelieden tegen, waaronder een zeer oud bekende en obsessieve ontdekkingsreiziger Coronado De Cava. Er is ook een mooie piratenjager aanwezig: Morgan LeFlay. Zal zij uiteindelijk bewijzen een meedogenloze vijand te zijn of een bondgenoot? Guybrush moet er uiteindelijk voor zorgen om de vertrouwen van deze zeelieden te winnen en samen zullen ze op zoek moeten gaan naar Esponja La Grande om Elaine te redden van de vloek van LeChuck.

avatar van Mafurios
Het spel heeft die zelfde goede humor als de vorige delen, het enige wat ik jammer vond was dat je vrij snel door dit deel heen bent. verder is het een goed spel, de graphics zijn natuurlijk niet veranderd dus nog even goed als de vorige chapters en de humor blijft geniaal ik hoop alleen dat het volgende deel wat uitdagender word.

En weer een geslaagd vervolg.

De game doet hetzelfde als zijn voorgangers. Maar helaas weer geen theme, alleen bij de eindcredits. Dat snap ik echt niet. Verder maken we kennis met Murray, eindelijk, en wellicht dat hij ook nog in de sequels opduikt. Met een uurtje of 4-5 ben je er wel, maar het stijltje is nog steeds helemaal MI. Als je de andere Tales met plezier hebt gespeeld moet je deze gewoon checken.

avatar van Shangri-la
Ik snap niet dat ze deze episodes niet als een geheel uitgebracht hebben, door elke keer weer een maand te moeten wachten wordt je steeds weer uit het verhaal gehaald. Verder vind ik deze serie weer top, daar ligt het iig. niet aan.

Natan85
Na het verschrikelijke en misselijkmakende Chapter 2 zag ik geen heil meer in de serie, legde het weg en het mocht van mij net zo gaan roten als de been van Murray's. Verschrikelijke puzzels, meh-humor en totaal niet Monkey waardig. Zelfs niet als eerbetoon.

Toch heb ik Chapter 3 maar aangeschaft, omdat deze naar horen zeggen beter zou zijn. En ze hebben gelijk, dit is hoe de eerste twee episodes moesten zijn, humor en kwaliteit returns! Net als goede (eenvoudige) puzzels en sfeer. Echt van genoten, snel Chapter 4 en 5 aanschaffen

Natuurlijk haalt het niet de kwaliteit van de classics, maar dat is logisch zonder Gilbert & Co. Als eerbetoon aan doen Chapter 3 en het begin van Chapter 1 het goed

avatar van HorrorSurvivor
Eén van de leukere delen. Briljante lokatie en grappige personages en Guybrush blijft hilarische oneliners spuien.