Homefront (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Kaos en Digital Extremes
Uitgegeven door THQ

Homefront speelt zich af in 2027. Amerika is bezet door Noord-Korea, nadat een economische crisis ervoor gezorgd heeft dat de Verenigde Staten hun wereldmacht verloren zijn. In het verhaal volg je het Amerikaanse burgerverzet tegen de Noord-Koreaanse bezetters. De game is een First-Person Shooter, waarin je als onderdeel van het verzet probeert de Noord-Koreanen te verslaan. Tijdens de gevechten schiet je jezelf als infanterist een weg door de vijandelijke linies. Daarnaast krijg je soms de controle over grond- of lucht-voertuigen.

grafisch zeer matig en sp veel te kort.
de bugs die in dit spel zitten zijn echt schandalig. zo breng je als ontwikkelaar toch geen spel uit?
dit spel op deze manier op de markt brengen is gewoon een schandalige manier van geldklopperij.

avatar van wilmar60
ik hoop dat ze voor online wel wat gaan sleutelen (meer modus, langere potjes, crashes fixen, en de lag....)

wilmar60 schreef:

Ja gaan ze doen, ik zit op de homefront forums, waarschijnlijk gaan ze ook gratis dlc geven, de makers van het spel vroegen ook wat voor dlc we wilden zien. Maar ze zijn nu druk bezig met de grote problemen op de xbox 360.

avatar van wilmar60
ok dat klinkt goed heb je ook enig idee wanneer ze met de patch enb dlc komen?

wilmar60 schreef:
ok dat klinkt goed heb je ook enig idee wanneer ze met de patch enb dlc komen?

De xbox 360 patch ligt nu bij microsoft, die zijn ze aan het controleren, er mag natuurlijk niks mis gaan met xbox live. DLC zal nog wel even duren, ze zijn nu echt bezig met de multiplayer problemen.

avatar van caliber27
Had hier veel meer van verwacht.

daar gaan me 60 euro.

nouja misschien vind ik hem later als ik hem weer eens uit de kast pak wel wat beter

avatar van Kenpachi

Kenpachi schreef:

En dan geef je een 4? xD

avatar van Mr. Olaf
Kenpachi schreef:

Wat bedoel je nou precies:

"Ik vond hem heel erg meevallen, had er minder van verwacht."
of
"ik vond hem heel erg tegenvallen, had er meer van verwacht."

avatar van Ageingrebel
Mr. Olaf schreef:

Wat bedoel je nou precies:

"Ik vond hem heel erg meevallen, had er minder van verwacht."
of
"ik vond hem heel erg tegenvallen, had er meer van verwacht."
Of er ontbreekt gewoon een voegwoord en eigenlijk bedoelt hij "Ik vond hem heel erg meevallen MAAR had er nog meer van verwacht". Ah, the mysteries of life.

avatar van gamefreakske
Tis een kort spel maar ja ik koop het toch voor online ze.de story mode van zo shooter is toch nie veel ze. Kijk black ops niet echt een verhaal.

avatar van SweetPoontang
Multi-player kent helaas geen hardcore mode soms schiet ik een heel magazijn leeg en dan lopen ze nog door? Kortom ik mis de HC mode. Daarnaast zijn ze daar ook aan het cheaten geslagen de ene na de andere airstrike wordt over je uitstald en constant van dezelfde persoon. Binnen schuilen helpt niet rennen al helemaal niet. Kunnen die dingen niet uitgeschakeld worden en spelen zonder? Het zou de gameplay ten goede komen. Bugs zijn er ook nog steeds na een spawn kan niet sturen en loop je alleen maar rechtdoor of sta je vast duurt het ff voordat je uberhaupt wat kan doen om vervolgens weer een airstrike op je ass te krijgen.... Jammer dan maatr wachten op BF3 of MW3... Stem terug gebracht naar 3 sterretjes de SP is nog wel te pruimen....

avatar van jellecomicgek72
Jezus wat vallen die graphics op de pc tegen zeg Zelfs als ik alles op high heb staan (wat mijn pc met gemak aankan) ziet het er eigenlijk nog steeds lelijk uit. Verder vermaak ik me er tot nu toe wel mee. Verhaal is opzich wel leuk om te volgen, ookal begrijp ik die hype rondom dit spel nog steeds niet. Leuke shooter alleen wel 13 in één dozijn. Review volgt wanneer ik de singleplayer uit heb.

avatar van wilmar60
er is een nieuwe dlc aangekondigd die zo'n 2 euro gaat kosten.

avatar van Mr. Olaf
wilmar60 schreef:
er is een nieuwe dlc aangekondigd die zo'n 2 euro gaat kosten.

Zal wel 1 van de laaste zijn:

RIP Kaos..

Heb net de singleplayer doorlopen en ben best te spreken over Homefront. Erg leuke campagne die enkel een beetje aan de korte kant is. Leuk entertainment met erg coole set pieces, moet ik zeggen!

avatar van wilmar60
heb gehoord dat het gewoon doorgaat alleen nu gaan ze verder met het ontwikkelen in de nieuwe studio in montreal.

avatar van SweetPoontang
Ze mogen de naam ook veranderen in sniperfront (MP) wat een irritantjes beetje de hele tijd in de bergen liggen (saai) en kijken wie er voorbij komt. Dus ga ik dan maar op sniperjacht in de bergen om deze eikels te kniven. Kan er niet een een patch komen om niet langer dan bijv. 20 seconden te kunnen blijven liggen zodat er beweging in sommige mappen komt en het weer leuk maakt En een max. op airstrikes zou ook een uitkomst zijn maar nu draaf ik door... By the way grafisch vind ik het allemaal nog niet eens zo lelijk het is maar wat je gewend bent. Wat is dan wel grafisch zo fantastisch?

avatar van JustinW
Toch een 4 voorlopig. Ook al is het spel grafisch onder de maat, het is toch een verademing naast een COD. De SP is kort, maar de Multi-player is erg goed speelt soepel. Uitstekende hitmarker.

Ik vermaak me er in ieder geval mee. Want COD zal ik niet snel meer spelen.

avatar van patenpac
Heb de game net even uit getest en online zit het bij mij werkelijk wel heel goed.
Alleen een groot probleem (voor mij toch zeker) is dat de singleplayer campaing al 4 of 5 keer "gefriesd" is. Dit heb ik absoluut niet graag omdat dit schade kan aanbrengen aan de ps3.
Voor de rest ziet het er mij vrij degelijk tot wel goed uit, vooral online.

avatar van caliber27
Heb m'n stem 1* omhoog gedaan ik begin deze game leuk te vinden, Nu pas

avatar van COD_PRO88
Word deze game nog veel online gespeeld?

Dit lijkt me een best aardige game om soms even te spelen.
Heb hem de al eerder een paar keer in de schappen zien liggen maar heb hem toen niet meegenomen.

Man man heb deze game vandaag uitgespeeld, en hij is mij best tegengevallen. Natuurlijk barst deze game van de potentie. Zo vind ik het gevoel wat ze erin leggen heel erg goed. Zo hoor je en zie je een kind huilen terwijl zijn ouders voor zijn neus neer geschoten worden. en ook moet je in een massagraf liggen om te overleven. Die sfeer houdt het goed vast want er hangt een grimmige sfeer de gedurende game. Verder vind ik de Game zeer pittig, precies goed genoeg en uitdagend.

Maar anderszijds is de afwerking van de game zeer slordig, grafisch is hij een tikkeltje gedateerd, en valt hij in het min bij andere shooters. oké moet je vaak lang wachten als je een ladder ofiets dergelijks om moet klimmen omdat je teamgenoten persé eerst moeten gaan en het nalaten om op te schieten. Ook duurt de game te kort. binnen 5 uurtjes zag ik de eindcredits. online is hij wel degelijk maar kan hij niet opbotsen tegen titels als Battlefield en Call of Duty.

Al met al., Het is zeker geen slechte game, mits je de kleine onvolmaaktheden erbij neemt.

Gister toch maar weer uit de kast gehaald, en ik blijf het echt een goed spel vinden. Ik vind het echt jammer dat mensen zo overdreven negatief over deze game zijn, ik heb heel veel plezier met het spelen van de multiplayer. Erg leuk om weer even tussen al die cods en battlefield door te spelen

avatar van bvonk
Vond het ook een leuke afwisseling. Denk dat veel mensen er te veel van hadden verwacht. Maar tegenwoordig moet je met heel wat komen om het echt op te kunnen nemen met de top van de huidige shooters. En de meeste studio's hebben gewoon niet de middelen om alles perfect te maken. Verwacht wel veel van deel 2 omdat Crytek die gaat maken.

bvonk schreef:
een tweede deel in de maak ja? van Crytek:O wow dat moet wel vet zijn, ik vind Crysis en Farcry ( vooral de eerste) vette games.

avatar van bvonk
Inderdaad, aleen zullen we moeten wachten tot 2013 of 2014 tot hij er is.

Crytek gaat Homefront 2 maken | nu.nl/games | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

bvonk schreef:
Inderdaad, aleen zullen we moeten wachten tot 2013 of 2014 tot hij er is.

mwa deze game was al best wel oké toegegeven er waren een paar minnetje , maar de mannen van Crytek kunnen deze franchise echt goed maken, mijn interesse is gewekt.

avatar van JustinW
Homefront had inderdaad zijn gebreken. Maar de potentie was er, en een shooter voor de console als je geen zin hebt in die Call of Duty crap. Crytek gaat van Homefront 2 een geweldige shooter maken kan nu al niet wachten.

Potentie had hij zeker, vooral de emotie van de oorlog die het erin gebracht was van hoog niveau:O Sinds Brothers in arms niet meer meegemaakt!!