Emergency: Fighters for Life (1998)

Simulation

Ontwikkeld door Sixteen Tons
Uitgegeven door TopWare

In deze game stuur je een compleet reddingsteam aan, varierend van politie, brandweer, ziekenwagens en helicopters. Ieder level is gebaseerd op een ernstig ongeluk. Zo heb je bosbranden, auto-ongelukken of een compleet vernietigde woonwijk door weerschade. Het is aan jou om de juiste eenheden naar het onheil te sturen en de situatie op tijd op te knappen.

Deze game heb ik ook nog aardig wat gespeeld. Erg leuk eerlijk gezegd. Ik vond alleen het vierde level erg moeilijk, met de formule 1 race. Daarom had ik een cheat die alle levels unlockte.

Ook jammer dat niet alle levels een introfilmpje hadden. Maar een leuke game, zeker als alles naar jou wens verloopt en je de situatie in de hand hebt.

Bij mij veroorzaakte het 4e level ook moeilijkheden; ondanks het feit dat ik de juiste eenheden op de juiste plaats had staan (binnen de gestelde tijd), kreeg ik steeds de melding dat de missie niet geslaagd was.

Nadat ik dit level zo'n 30 keer geprobeerd heb, heeft het spel een tijdje aan de kant gelegen. Toen ik een paar jaar ouder was heb ik het toch weer geinstalleerd en het spel met frisse ingevingen gespeeld. Toen bleek dat je na het juist positioneren van je bemanning, de tijd moest stoppen door een van je bemanningsleden zich te laten melden bij de toren aan de start/finish... de rest van het level ging voorspoedig.

Vervolgens waren er nòg een aantal levels die dit soort moeilijkheden opleverden. Gewoon even een paar dagen stoppen met het spel en vervolgens heb je nieuwe oplossingen die je kunt toepassen.
Ik vond het een geweldig spel met veel variatie, het heeft wel de nodige frustraties bezorgd maar het gaf elke keer een kick wanneer ik weer een level verder was.

Hoewel ik verwachtte dat de moeilijkheidsgraad zou oplopen, vond ik het slot zeker niet het ingewikkeldste deel van het spel.

Van mij krijgt 'ie 4,5*.

avatar van Mart
Ik vond deze game nogal matig. Het concept is wel origineel, maar de uitwerking ervan is niet echt geslaagd. De delen hierna vind ik beter.

1,0
onwaarschijnlijk slecht uitgewerkt spelletje.. het idee is best aardig. 1*

Vond het nog een zeer leuk spel eigenlijk.
De vervolgen heb ik nooit gespeeld en grafisch was het zeker geen topper maar vond het idee en de soorten levels wel echt leuk.
Het leukste level was met de grote bosbrand vond ik.
3,5 sterren

Owja, deze...

Aardig, maar niet meer dan dat. Het zag er allemaal wel erg matig en pixelig uit en het was verre van verslavend. Wel was het een geinig concept, maar de uitwerking was gewoon niet goed genoeg.

Leuk voor even dus.

avatar van Donkerwoud
Grappig concept, bagger uitwerking.

avatar van polopolo150
Ik heb dit in het nederlands gespeelt als klein kind..

hij was aardig.. maar sommige dingen waren wel heel moeilijk te volgen (misschien omdat ik nog maar een peutertje was... + die game was nooit voor mij leeftijd bedoelt)

Ik zou hem wel ooit opnieuw willen spelen.. maar als iemand weet waar....