Rage (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door id
Uitgegeven door Bethesda

Een bovennatuurlijke aanslag heeft de complete wereld in een grauw, donker sfeertje omgetoverd. Kleine beschavingen zijn samen gekoekt, de ene al wat vijandelijker ingesteld dan de andere. Samen met enkele overlevenden neem je het op tegen een regime dat de wederopbouw van de Aarde wilt verhinderen. Terwijl je met je bolide door de post-nucleaire zandvlakte rijdt, moet je het onderweg opnemen tegen hordes aan mutanten. Door deel te nemen aan races kan je geld verdienen welke je vervolgens kan uitgeven aan nieuwe wapens of onderdelen voor je auto.

Die onzichbare muren zijn erg irritant inderdaad. Ook het feit dat je maar een centimeter hoog kan springen is vervelend, voor de kleinste verhogingen moet je helemaal omlopen. Zo onnodig en van id ben ik meer gewend.

1,0
k w
baggerspel, heb hem net uitgespeeld en dan kom je tot de conclusie dat het gewoon heel slecht is.

Ongelofelijk lineair, opzich niets mis mee, maar wel bij games die open world willen zijn.
Guns voelen niet goed aan, 'minigames' voegen niets toe en zijn saai, races voegen ook niets toe, crafting voegt ook vrijwel niets toe etc...

Als ze nu een goede storyline hadden gemaakt en er gewoon 1 lineaire shooter van hadden gemaakt had ik er niet zoveel problemen mee gehad, maar deze game probeert van alles te zijn en slaagt eigenlijk nergens in.

Pastichio Rocker
Duidelijk een gevalletje van verkeerde verwachtingen. Rage heeft nooit het doel gehad open world te willen zijn en dit is ook diverse keren in interviews aangehaald door de makers. Dat jij dus iets anders verwacht is echt jouw defect. Had je maar wat onderzoek moeten doen.

En dit soort games speel je niet om de storyline. Who gives a fuck? De races voegen idd niet zoveel toe, maar behalve de twee die je moet doen om verder te komen, is de rest optioneel. Crafting voegt wel degelijk iets toe, voornamelijk betere ammo, wapens en health kits.

Verder geen problemen gehad met de wapens. Voelen goed aan, en hoewel het een standaardpakket is die je zowat in elke FPS tegenkomt zijn ze goed gebalanceerd. Nee, het enige waar ik me bij deze game aan stoorde is dat er overal onzichtbare muren zijn, het spel te makkelijk is en dat het een erg teleurstellend einde heeft.

avatar van Dutch-J3ff
Toffe game, en ontzettend mooie graphics!!

Hier of daar erg goedkoop te vinden, gisteren in dreamland voor 5EUR, spijtig genoeg wel uitverkocht.

Voor 4 euro op Marktplaats gevonden, en ik ben er eergisteren een beetje mee begonnen. Inmiddels 5 uur op de klok, maar ik vind het tot nu toe best erg saai. De wereld oogt erg oninteressant, en ik detecteer nog nauwelijks een echt verhaal. Het is meer van "ik wil graag dat je dit voor mij doet, maar voordat je dat kunt doen, moet je eerst zus en zo gedaan hebben". Een uiterst magere eerste indruk, al moet wel gezegd worden dat het bewonderenswaardig is dat die +/- 60 FPS zo goed als altijd locked is. Nog even doorbijten.

avatar van woeler82
Voor 3 weken terug nog een keer uit de kast gehaald
Ben ongeveer 40 uur mee bezig geweest , het is een mix van racen en een shooter
In begin oogt het wel aardig tot je het laatste level speelt .
je krijgt een mooi wapen erbij , maar na ongeveer 30 tot 45 min daarna is het spel uit
Geen echte finale zoals een bossfight

Het is geen slechte game , jammer alleen van het laatste gedeelte
Ik blijf bij die 3.0 punten
Het is leuk voor nog een keer te spelen maar dat zal dan wel de laatste keer zijn