Prison Break: The Conspiracy (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door ZootFly
Uitgegeven door Deep Silver

Prison Break de videogame loopt parallel aan het eerste seizoen van de gelijknamige serie. Je speelt als Tom Paxton, een agent van 'The Company'. Je wordt naar de Fox River gevangenis gestuurd om onderzoek te doen naar Michael Scofield. Michael is onder vreemde omstandigheden ook opgesloten in deze gevangenis, hij had helemaal geen reden om een criminele activiteit te ondernemen. Het is aan jou om uit te zoeken wat er echt aan de hand is.

shadowmaster100 schreef:
voor de fans zoals ik is dit DE game

Nou, ik ben ook een grote fan van Prison Break (Seizoen 1 vooral), en ik vind dat deze game Prison Break absoluut geen eer aandoet.

hart_eater
stuntman_jasper schreef:

deze game is gewoon t3e slecht voor woorden,en mijn bericht was toen er nog geen gameplay beelden waren gelekt.

en ja ik ben belazerd

Sn3ak3r schreef:
Ik heb het spel gekocht ik heb niet langer dan 15 minuten gespeeld
Omdat het niet echt de verhaal lijn volgt

Je bent een undercover agent. die niet eens voorkomt in de serie
Ik vond de serie echt super .. ik vond het spel mooier als je gewoon scofield speelde maar helaas is dat niet zo...

Voor de mensen die echt voor het verhaal het spel spelen .. kan je hem beter niet halen want wat ik nu heb gezien is hij wel iets anders dan het originele verhaal

maar goed voor de rest als je in de gevangenis loopt kan je wel "sommige" mensen aanvallen maar niet allemaal dat is wel minder je moet eigenlijk gewoon iedereen kunnen aanvallen.

Verder is de gameplay wel ok .. grafisch had hij wel veel beter gekund de stemmen zijn ook niet allemaal correct zo als in de serie.

wat ik ook mis is de gevangenis bewakers .. die zijn ook niet uit de serie gehaald.

Ik moet even zeggen dit is een perspectief wat ik pas nu heb gespeeld verder ik zou hem niet graag willen uitspelen.

Je had vantevoren kunnen weten dat je dit spel speelt met een (voor de serie) onbekend Federaal Agent, dus om daar een negatief oordeel over te geven is onnodig.

Volgens jou moeten mensen dit niet kopen omdat het afwijkt van het verhaal uit de TV serie?, vreemd want daar draait het spel niet om. Hoewel het verhaal grotendeels hetzelfde is, is er puur een character toegevoegd, ''in dit geval de hoofdpersonage,'' om het vanaf een andere kant te benaderen. Het doel is namelijk om Michael en Lincoln in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat ze hun straf uitzitten. Je bent iets te snel met oordelen, waarschijnlijk heb je zonder te kijken naar de tekst of hoesje het spel gekocht en gedacht dat het je tof leek om (Zoals in de serie) als Michael uit de gevangenis te ontsnappen. Wrong dus.

Ik denk dat dit spel dan ook echt bedoeld is voor de fans. Natuurlijk kun je vooraf verwachten dat het geen 'Game Of The Year' word, dat is het doel ook totaal niet.

Ik ben belachelijk groot fan van Prison Break maar dat gebruik ik niet als excuus om dit spel te verdedigen maar ik zal wel eerlijk zijn, ik vind het gewoon een ontzettend leuk spel. Het klopt dat het af en toe ééntonig is qua actie maar de bekende personages en de vele situaties + tekst + die je allemaal herkent uit de serie zetten dat voor mij weer recht, en daar vermaak ik me prima mee.

Je zegt ook dat niet alle stemmen kloppen. Tot dusver kloppen bij mij de stemmen allemaal wel behalve Charles Westmoreland, ook qua uiterlijk. (Misschien heeft die geen recht gegeven?)

En wat bedoel je met de bewakers? Bellick klopt dan gelukkig maar ik word er niet verdrietig van dat die anderen er niet inzitten, vind ik geen punt van kritiek waardig.

Ook zeg je dat het je het niet leuk vind dat je de mensen niet allemaal kan aanvallen, waarom zou je? het is geen GTA waarin je mensen willekeurig kan afmaken. Het is een game waarvan je de verhaallijn moet volgen, dan is er geen tijd of behoefte om mensen aan te vallen die je niet HOEFT aan te vallen, dan moet je een ander spel gaan spelen.

Ik wil absoluut niet arrogant over komen maar ik kan me soms frustreren aan reacties die totaal geen onderbouwde meningen hebben, je had wel een mening maar die sloegen nergens op .

Persoonlijk vind ik het een leuk spel, en dat heeft zich te danken aan alle herkenbare delen die erin zitten, en dat is toch meer de doelgroep die ze hebben willen bereiken schat ik zo.

Seaman_CBS schreef:

je hebt je pas vandaag geregistreerd en je eerste stem is gelijk prison break,dat zegt wel genoeg over jouw

SvV_Ying

Slechte reactie.

Hij geeft aan waarom hij bepaalde punten wel goed vindt en jij gaat daar niet op in. En het is helemaal niet raar dat iemand zich registreert en als eerst stemt op Prison Break. Volgens mij komen de meesten op deze site doordat ze gewoon met een spel bezig zijn en dan toevallig eens langs Gamesmeter komen, zo is het bij mij ook gegaan, was helemaal into een spel, ging beetje googlen en kwam op gamesmeter, dan is eerste reactie dus op dat spel.

deze game is gewoon CRAp,tenzij je nog nooit een echte game heb gespeeld.

Ik heb me in ieder geval niet aangemeld om stennis te gaan schoppen. Maar blijkbaar mag je hier dus alleen de topspellen leuk vinden? omdat 9 van de 10 mensen het een crappy spel vinden mag ik net diegene niet zijn die het wel 'leuk' vind?

Dat ik het een goed spel vind is wat anders. Ik vermaak me er gewoon prima mee mede dankzij de serie en de bekende termen die erin voorkomen, iets mis mee??

Maar ik zal voortaan eerst jou meningen over games lezen, en er vervolgens in meegaan Ongeloofelijk, meld je je aan op een site die je aantrekt, krijg je gelijk zo'n gozer tegenover je, jammer.

Nou, inderdaad..

Ik heb Prison Break dus sinds een aantal dagen in bezit, zocht toevallig een video via Google en kwam de link van Gamesmeter tegen waar ik de reacties op het spel zag, heb me geregistreerd zodat ik me in de toekomst kan mengen in het publiek over spellen die ik ook bezit (Maar geen zorgen hoor Shadowmaster100, ik zal me speciaal voor jou aanpassen, misschien voel je je dan iets prettiger)

En wou dus gelijk reageren op het spel die ik op dit moment speelde.

PS: @ Shadowmaster: Ik speel nu een jaar of 15 games, dan kan er inderdaad wel eens een game bijzitten die je 'gewoon leuk' vind om bepaalde redenen. Maar ik zal er verder niet meer op ingaan.

bla bla bla
thats it

Slechte reactie.

ik bepaal zelf wel wat voor een reactie het is,okey?

@shadowmaster100
Beter schrijf je zelf eens wat je zo kut vindt aan deze game i.p.v. deze reacties!
Want die Seaman schrijft tenminste wat hij goed vindt.

@shadowmaster100
Want die Seaman schrijft tenminste wat hij goed vindt.

stom verhaal waar je een klein geluidopnemer bij je hebt en geen ! bewaker ziet het ,slechte graphics,maffe sluipmissies waar je een mes uit de keuken moet stelen ALS een BITCH,abrzuzzi spreekt af en toe italiaans (dat deed die nooit in de serie ),ontsnap missie is zo FLAUW dat je niet eens meedoet,scofield steekt eerder dan lincoln over (in de serie was het juist andersom),gezichtanimaties zijn PS2 waardig,vage vechtsysteem,eentonige missies en vooral stomme missies,je krijgt het naam MILKCHICKEN waar slaat dat op zeg ,en iedereen in het gevangenis is bijna een oude persoon,PLUS er zijn screens die niet in de game voorkomen,,,moet ik verdergaan of is dit genoeg?

Wel genoeg.
Kijk.. als je dit nou eens opschrijft dan te reageren op mensen die goed hun mening geven dan ben ik blij.
Nu alleen nog netjes een reviewtje schrijven hé?

Wat ik jammer vind is dat ''shadowmaster100'' mijn meningen niet snapt. Je wilt graag alles opnoemen wat slecht is aan het spel, vind ik helemaal prima en dat is jou mening maar dat is totaal niet hetgene waar ik me op stort.

Ik heb er daarom ook bijgezet dat dit spel anders is dan 'Goed' maar dat ik het gewoon een leuk tussendoor spel vind grotendeels door de serie, en als ik het speel komt er een glimlach op m'n gezicht, en niet omdat hij slecht of goed is, ik vind het gewoon leuk.

Maar ik heb het idee, zo aan jou schrijven te zien, dat je je maar aan één ding kan verplaatsen in iemand anders zijn mening en dat je niet bepaald nadenkt aan wat ik bedoel maar gelijk wilt reageren met het 'eerste het beste' wat in je opkomt.

Trouwens, ik ben een gamer, denk je dat ik Call Of Duty niet 10 keer beter vind? of bijvoorbeeld een GTA zou gaan spelen als ik zin heb om mensen te poffen? lijkt me logisch maar is totaal niet in verband te brengen met Prison Break, ik heb dit spel nou eenmaal gekocht, ik vermaak me ermee (En ik ga niet voor de 6de keer de redenen opnoemen want het dringt blijkbaar niet bepaald door wat ik bedoel), en als ik een topspel wilt spelen dan douw ik m'n Cod er wel in.

Maar gelukkig staan hier nog reacties van mensen bij die WEL begrijpen wat ik bedoel en die wel fatsoenlijk kunnen reageren (En vooral typen)

Ontopic dacht ik maar weer, kon het niet laten

Wel genoeg.
Nu alleen nog netjes een reviewtje schrijven hé?

deze game is niet eens een review waardig,dus sorry not this time baby

@Seaman
Goed gezegt man!

@Seaman
Goed gezegt man!

SvV_Ying

weetje wat ik ben hier weg,,,,,

Shadowmaster, kan je niet naar kindertent.nl gaan ofzo. Je bent niet te volgen, beheerst de spelling niet en laat mensen niet in hun waarde.

On-topic: Blijft toch altijd nog kriebelen als ik deze zie liggen. Was echt een die-hard fan van de serie maar zoveel negatieve reacties zorgen er toch voor dat ik het niet aandurf.

@shadowmaster100
Wees maar voor altijd weg. Aan zulke mensen als jij hebben we toch niks!

Tsja, ik heb 'm gekocht omdat het 'Prison Break' is

Maar als je vooraf twijfelt is het misschien beter om 'm eens op te halen wanneer die een keer voor een ophaalprijsje te krijgen is, dan is die als fan van de serie een 'must-have'.

Maar ik zeg het nogmaals, om meneer Shadowmaster te irriteren en tegelijk omdat ik het meen ''Ik vind het een leuk spel om te spelen'' :)

weetje wat ik ben hier weg,,,,,

Pfff, wat lopen er hier af en toe retards rond zeg. Anyways, ik heb de game weer even opgepakt vandaag voor een tweede poging, maar ik blijf erbij dat ik dit geen goede game vind (al kan ik op zich wel begrijpen waarom iemand anders het wel goed kan vinden). Toch verhoog ik m'n stem naar 2,0 (nog steeds onvoldoende, maar ik vind deze game nou ook weer niet zo slecht dat hij een 1.0 verdiend).

Fair Enough

Ravnoss
stuntman_jasper schreef:

Pfff, wat lopen er hier af en toe retards rond zeg.

Ach met Starmaster heb je wel gelijk de grootste te pakken hoor. Verder valt het wel mee .

Mij kon het spel overigens niet boeien, een uur spelen bij een vriend van me vertelde mij dat ik hier geen 60E aan hoef te besteden.

60 euro is inderdaad een hoop voor een spel als deze. Ik heb 'm bij de Nedgame voor 30 euro kunnen bemachtigen. Maar ik speel het ook als fan zijnde

avatar van Mitakcor
1,5
Prison Break: The Conspiracy is voor trophyhunters zoals ik best een makkelijk spel en dat was het ook maar ik heb er heel weinig plezier aan beleefd. Duidelijk een amateuristisch spel wat vaak in het geval is als het om videogames van films of series gaat. Dat had ik eigenlijk zelf kunnen weten maar gelukkig was hij wel oké genoeg om helemaal uit te spelen.

De gevechten waren bijvoorbeeld ongelofelijk saai, zeker vergeleken met The Bourne Conspiracy. Verder was het hoofdpersonage Tom Paxton niet helemaal boeiend en ik had liever Michael Scofield gespeeld. In de eerste instantie leek het plot mij juist erg leuk maar uiteindelijk was het gewoon zwaar mislukt. Erg jammer.

Als alle chapters van een game allemaal heel bijna hetzelfde zijn dan is het vaak logisch dat het nooit heel hoog scoort. Uiteindelijk, met behulp van een paar vrienden en af en toe even volhouden, de platinum trofee binnengehaald. Duidelijk een game die ik later absoluut niet weer wil spelen. 1,5*