Super Mario Galaxy (2007)

Nintendo Wii / Nintendo Switch
Platform

Ontwikkeld door Nintendo

Nadat Princess Peach is ontvoerd is het aan Mario om haar te redden en haar sporen te volgen tot ver in de ruimte. Verschillende wezens en eindbazen maken het Mario moeilijk om zijn quest tot een goed einde te brengen.

AR2009 schreef:
gaan zo misschien een vervolg maken?

Het antwoord: JA

Zojuist aangekondigd op de E3, super mario galaxy 2

Ziet er weer erg vet uit de beelden, veel is zo gelaten als de eerste, zo te zien.

Grote verasing is, je kan weer rijden op Yoshi. Ik kan niet wachten!!

O echt super!!!

avatar van Mega Man
Wel uniek: twee 3D Mario games op één console Misschien wordt het uiteindelijk wel een trilogie. Any way, dit wordt absoluut weer een must voor mij.

avatar van Evil Eye
0,5
nog een mario galaxy?

Damn. Alsof de wii nog niet genoeg troep heeft. En ik las dat Joshi nu ook een rol krijgt. Hoe kinderachtig wil je een game maken

Evil Eye schreef:
nog een mario galaxy?

Tja, je kunt het wel kinderachtig noemen maar toch zijn er zoveel exemplaren verkocht dat Nintendo heeft besloten een vervolg te maken. Heel slim van Nintendo want zo komt er weer veel geld in het laadje . Maar ja ik weet dat jij er helemaal niet van houd (B.T.W. het is trouwens Yoshi )

avatar van solidKevin
Ik moet even mijn bericht aanpassen dat deze game op één komt in de top 250 dit jaar . Want Call of Duty 4 Mordern Warfare komt namelijk op één . Hij heeft namelijk hetzelfde gemmidelde, maar heeft meer stemmen. Dus ik had het een beetje mis . Een mooie nummer twee. Hé Evil Eye daar zal jij wel blij om zijn .

avatar van SilverGun
Evil Eye is schattig

avatar van Princess Piranha
Mega Man schreef:

Ja idd, had dat eerlijk gezegd niet verwacht!

Ik hoop echt dat het tweede deel wat moeilijker zal zijn of dat er een optie zit voor de moeilijkheidsgraad. Dat is mijn enigste kritiekpunt op mario galaxy.

avatar van Nintendofreak
Yeah super mario galaxy 2!
Dat is nog is super goed nieuws! en ook nieuwe Metroid Prime!!!

Ben deze nu aan het herspelen met LUIGI en zit op 85 sterren.

Toch een stukje moeilijker met de lastig beweegbare luigi, maar oh zo leuk om weer te spelen in deze komkommer tijd kwa games!!

Heb er weer veel plezier mee!

Kom maar met galaxy 2 ( denk begin 2010 )

avatar van Mega Man
Nintendofreak schreef:
Yeah super mario galaxy 2!
Dat is nog is super goed nieuws! en ook nieuwe Metroid Prime!!!

Metroid: Other M..geen onderdeel van de Prime reeks. Ik heb zo m'n twijfels bij de nieuwe Metroid. Team Ninja is een zeer goeie ontwikkelaar maar ik ben benieuwd of ze wel geschikt zijn voor een Metroid game. Ninja Gaiden en Metroid zijn twee totaal verschillende soorten games. Wat ik uit de trailer haal van Other M is zoiets als 'Metroid meets Contra' met wat Final Fantasy filmpjes er in gegooid. Het ziet er allemaal erg cool uit...maar meer ook niet naar mijn mening. Metroid was altijd meer dan zomaar een coole game. Backtracken, puzzelen en hier en daar wat spring en schietwerk. Other M legt de focus wel heel erg op de aktie. Maar dat is enkel de indruk die ik krijg van de trailer. Dus wat ik nu zeg kan (hopelijk) tegen me gebruikt worden wanneer deze game uit komt Super Mario Galaxy en de nieuwe Zelda staan sowieso hoog op mijn verlanglijst. Daarna Monster Hunter 3, Silent Hill en The Grinder.

Oeh Oeh, purple coins met Luigi!!!

En dan zeggen mensen dat deze game geen uitdagingen heeft!!

Nog 10 purple coins stars te gaan en heb dan alle 120 sterren met Luigi.

En dan voor de laatste 121 !!!!

-marco- schreef:
Oeh Oeh, purple coins met Luigi!!!

En dan zeggen mensen dat deze game geen uitdagingen heeft!!

Nog 10 purple coins stars te gaan en heb dan alle 120 sterren met Luigi.

En dan voor de laatste 121 !!!!

Did it!!! hahaha.

Nu kan die echt de kast in en wachten op galaxy 2 !!!

Echt een wonderbaarlijk goede mario game dit, wellicht nog wel beter dan Mario 64, die was natuurlijk revolutionair en galaxy bouwt erop voort, maar overstijgd hem ook naar mijn mening !!

avatar van JohnWilliams
Een geweldige game.

Mario scheen uitgemolken te zijn door vele mensen maar dat zijn gewoon de sportspellen van Mario. Dit spel is een droom voor elke platformfan. Met prachtige graphics is dit spel gewoon hét spel van 2007 geworden voor mij. Ik heb het laatst nog gespeeld en het blijft gewoon een pracht game. Voor de rest zit alles wel goed, verhaal, graphics en de gamemuziek mag ook wel genoemd worden.

4,5* voor deze game!

avatar van SamFisher
Mario blijft de redding van de wii.
Galaxy was even wennen aan het begin, maar uiteindelijk is het mij wel weer duidelijk. Net als Mario64 is Galaxy nu al een klassieker. Wat zijn sommige Comets toch lastig!

Nu nog even met Luigi uitspelen.

avatar van gukker
Deze game is zo waanzinnig goed. Het uitspelen van de verhaallijn is makkelijk maar wil je hem helemaal uitspelen dan moet je diepgaan.

Wat mij betreft is hij beter dan 64, 64 is gewoon Mario in 3d en daardoor een standaard platformer (die briljant is uitgevoerd). Galaxy is even briljant uitgevoerd maar dingen als zwaartekrachtelementen en planeten zorgen ervoor dat dit een unieke game is.

Ik vind de wii persoonlijk niet zo heel erg leuk. Maar dit spel is toch wel 1 van de goede spellen voor de wii. Hoop toch wel dat er een vervolg op komt.

donnyq schreef:

Het is al een tijd bekent dat er een verolg zal komen.

prachtige graphics, heerlijke muziek en genoeg variatie om je bezig te houden. Maar als je het spel twee keer helemaal hebt doorgespeeld (120 sterren hebt behaald dus) dan laat je deze wel weer een jaartje ligge2 om er dan opnieuw mee aan de slag te gaan.

avatar van Ruud007
Super Mario Galaxy is echt een prachtig spel

Supermooie graphics, goede en originele muziek en een verbluffend nieuw concept. Eigenlijk is het het beste spel voor de hele Wii. Zowel de spelers als critici beweren dat als er een verplicht spel zou moeten zijn voor de Wii, dat je niet om Super Mario Galaxy heen komt. Alles aan dit spel is revolutionair en voor het eerst mis ik qua graphics geen PlayStation 3 of Xbox 360.

Ik heb net Luigi gered en heb 32 sterren. Kun je met Luigi spelen als het spel een keer hebt uitgespeeld? En komt Daisy nog voor?

avatar van solidKevin
Na lang spelen eindelijk uitgespeeld! Ik heb aardig lang moeten doen over het verzamelen van alle 120 sterren. Ik ben heel blij dat ze het zo hebben gedaan dat je de story nog een keer kan spelen maar dan met Luigi Zo kan ik het nog een keer doen maar dan met Luigi. Dan kan ik beginnen aan Super Luigi Galaxy Als ik die heb gehaald ben ik super blij en dan ben ik echt helemaal klaar voor Super Mario Galaxy 2!

joeri592
nummer 2 in de top 250!

avatar van solidKevin
Eindelijk staat hij erin . Helemaal terecht. Hij zal niet snel ingehaald worden.

avatar van SamFisher
Wat is die Luigi toch een irritante vent. Met dat doorglijden.
Ik moet zeggen het spel is nog meer een uitdaging zo!

avatar van wii
wii
zit vaak op de wii, en heb veel spellen veel gespeeld maar het bekentste en volgens vele ook de beste wii game heb ik niet eens veel gespeeld! heb het wel is gedaan en vond hem ook erg leuk maar niet zo leuk als ze hier beweren maar ik ga het binnenkort zeker meer spelen!

avatar van Starmaster501
wii schreef:
''zit vaak op de wii''

Goh...
Ik denk er toch eens aan deze game te kopen aangezien hij op nr.2 staat. Nou nog hopen dat hij niet al te duur is

avatar van Timodude
Het is wel een leuke game.
Een beetje een moderne versie van de oude vertrouwde versie van Mario.
erg veel plezier mee gehad.
missie's (of tot zover je het eigenlijk missie's kan noemen) waren gevarieerd.
Ik zat te twijvellen tussen een 3,5 en een 4.
Tot zo ver heb ik toch nog wel betere games gezien,
maar niet voor de wii.
Dit vind ik de 1na beste game voor de wii (maar dan moet ik wel bekennen dat ik de wii niet zo vaak gebruik).

Kort om:
Leuke game,

avatar van jirachi04
Eén van de beste op de WII , altans al lag het aan mij.
Tot nu toe is deze inderdaad één van de beste spellen die ik op de nieuwe ,maar nu al vertrouwde WIi heb.

Er zijn goede graphics; een verhaal wat OK is voor een Mariospel ; Ggheweldige muziek ; handige/makkelijke besturing ; het verveelt niet snel. IN mijn ogen dus een toppertje.

avatar van gamelou
zo goed vond ik nou ook weer niet hoewel de 3d in levels wel leuk maar voor de rest niet echt wat voor mij