Super Mario Galaxy (2007)

Nintendo Wii / Nintendo Switch
Platform

Ontwikkeld door Nintendo

Nadat Princess Peach is ontvoerd is het aan Mario om haar te redden en haar sporen te volgen tot ver in de ruimte. Verschillende wezens en eindbazen maken het Mario moeilijk om zijn quest tot een goed einde te brengen.

Beeld: 5*
Geluid: 5*
Gameplay: 4,5*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,88* (afgerond 5*)

avatar van SilverGun
Mja. Dit hoef je opzich niet bij elk spel te doen hoor. Sowieso een beetje zinloos om een gemiddelde te nemen van verschillende onderdelen van een spel.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Wat je zegt. Bovendien is het bijzonder oninteressant als mening aangezien ik zo ook wel kan zien wat je gegeven hebt.

avatar van solidKevin
Nou bedankt zeg wis al mijn stemmen dan maar BoordAppel........ en natuurlijk mijn berichten..... Hoef ik het zlef teminste niet allemaal te doen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Rustig maar. Het is gewoon veel interessanter als je er een verhaaltje bij verteld. Wat maakt de gameplay zo goed, wat is er precies zo mooi aan de graphics, waarom is de replay value zo goed?

avatar van solidKevin
Ja ok zal ik wel doen maar ik kan ze nu niet meer bewerken zal ik het voortaan dan doen? Maar wil je dat voortaan meteen zeggen. Het kwam bij mij een beetje stom over.

SilverGun schreef:

Nou leuk zeg zo'n reactie. Dus omdat jij het niet zo doet mag ik het ook niet . Dit is dan weer zoiets van het past niet in mijn straatje dus is het zinloos.

avatar van SilverGun
Waarom zo de gebeten hond uithangen? Een gemiddelde nemen van deelcijfers slaat gewoon nergens op omdat je appels met peren vergelijkt.

joeri592
ik vind appels en peren niet eens zon gekke vergelijking...

SilverGun schreef:

Zo dat is boeiend. Blijf je nog zo door gaan of blijf je over mijn manier van stemmen zeuren.....

joeri592 schreef:
ik vind appels en peren niet eens zon gekke vergelijking...

solidKevin schreef:

Hoe kun je een gemiddelde nemen van vier onderdelen die niet te vergelijken zijn en bovendien deel uitmaken van een veel grotere groep zaken die je in een spel kan onderscheiden (sfeer, verhaal, personages, leveldesign, etc.)? Zo kan ik mijn woonkamer ook een cijfer geven door deelcijfers aan de kast, de plant, de tafel en het behang te geven en daar het gemiddelde van te bepalen. Dat zou ook nergens op slaan. Je kan niet een aantal elementen uit hun verband trekken en dezelfde kwantificaties en weegfactor meegeven. Het maakt mij verder ook niet uit hoe je tot je cijfer komt, het is alleen niet interessant om bij elk spel hetzelfde te lezen. Maar ik hou er verder over op. Gaat ook nogal offtopic inmiddels.

*zucht*

avatar van solidKevin

Laten we het hier maar bij houden en erover ophouden ok? O ik zal je effe melden ik verwijder al mijn meningen en stemmen want ik heb er genoeg van.

avatar van SilverGun
Ik snap je gedrag niet echt. Maar doe vooral wat je niet laten kan.

turbothijd
Als je ''mario invult'' zie je alleen maar spellen die in de top 250 staan. Deze hoort daar ook bij.

joeri592
nog een paar maandjes wachten en dan staat het erin

avatar van solidKevin
Mario Galaxy is het eerste platvorm spel dat ik ooit echt goed heb gespeeld. Ik hoorde zoveel positieve dingen over dit spel. Dus ik dacht: ''laat ik hem ook maar kopen!'' Daar heb ik goed aan gedaan want dit spel is echt prachtig. De graphics zijn geweldig (zelfs voor een wii game). De gamplay is wel effe wennen en soms best lastig. Maar dat vind ik juist lekker uitdagend! Het verhaal is goed in elkaar gezet en die Luma's zijn ook best grappig . Het enige wat, wat minder is, is dat je er best snel doorheen bent (ik dan). Heb nog niet alle sterren maar het verhaal zelf is afgelopen. Niet dat ik dat erg vind want ik heb mezelf voor genomen om elk level een keer opnieuw te doen als ik alle sterren heb. Gewoon een top game 5*

De leukste figuren in de spel vindt ik bee-mario en boo-mario, omdat ze niet tijdelijk zijn en leuke trukjes kunnen doen.

Ik vind dit echt een geweldig spel. Het hele 3D gebeuren zit er fantastisch uit. Het speelt ook lekker.
Ik vind dat bij Super Mario 64 (op de DS dan) wat minder.
Ik ben nu net begonnen aan mijn avontuur in de Galaxy. Het is echt verslavend. Heb net die rare plant (Dino Piranha) verslagen. Dat was niet heel moeilijk maar wel spannend. Dat ding werd maar linker en linker.
Vanmiddag nog maar is een paar uurtjes aan de game besteden!

avatar van Angelo_Cheetah
Leuk spel mooie graphics.. leuk verhaal

RE123
waneer komt deze in top 250

RE123 schreef:
waneer komt deze in top 250

Nou ik weet niet precies wanneer maar in ieder geval dit jaar nog . De release data was 17 november. Dus ik denk dat Mario dan op 1 komt .

avatar van SilverGun
Geweldig montagefilmpje. Zorgt meteen dat ik weer enorme zin krijg in het spel.

avatar van Princess Piranha
Wauw! Geweldig filmpje inderdaad!

SilverGun schreef:
Geweldig montagefilmpje. Zorgt meteen dat ik weer enorme zin krijg in het spel.

in een woord GEWELDIG.

Dit maakt me gelukkig en glimlachen!!

Heerlijk nummer van queen en een uitermate goede mario game!!

Props voor de maker van dit clipje.

gaan zo misschien een vervolg maken?

avatar van Mega Man
Miyamoto zij wel in een IGN-interview: 'Mario Galaxy 2, leave it to me!'.

avatar van SilverGun
Miyamoto heeft verder weinig met Galaxy te maken gehad, dus ik ben heel benieuwd in welk IGN interview je dat precies hebt gelezen. Er is in ieder geval wel een nieuwe Mario platformer in ontwikkeling, dat is meerdere malen bevestigd.

SilverGun schreef:

Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar .