Super Mario Galaxy (2007)

Nintendo Wii / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Nadat Princess Peach is ontvoerd is het aan Mario om haar te redden en haar sporen te volgen tot ver in de ruimte. Verschillende wezens en eindbazen maken het Mario moeilijk om zijn quest tot een goed einde te brengen.

avatar van Illuvatar
Ook al vond ik Super Mario 64 niet zo bijzonder, hier ben ik toch wel benieuwd naar, de trailers zien er in ieder geval heel mooi en origineel uit.

avatar van waxs
Ja, denk dat het een verfrissende gameplay zal gaan bieden.

avatar van Gizzmann
He, hier heb ik nog niet van gehoord. Dat is raar, want ik krijg meestal wel mee welke Mario spellen er allemaal worden gereleased. Ben alvast zeer benieuwd

avatar van dwejkk
Die stem kan denk ik weg.

avatar van SilverGun
Galaxy was de tofste game van de E3 voor mij. Echt, wat ben ik hier lyrisch over. Alles ziet er zó solide, fris en fantasierijk uit. Veruit de best uitziende game van de hele E3, één van de mooiste games ooit. Eindelijk weer een echte Mario platformer vol met frisse ideeën en heerlijk creatieve, surrealistische designs. Mario in dat bijen- en Boo-pak alleen al. Geweldig. Check vooral dit en dit filmpje, want de animaties doen de helft van het werk. Ik kan niet wachten tot eind dit jaar.

avatar van tovenaar
Serieus, dat bijenpak is geniaal. Heb hier ook zeker wel zin in ja, al vrees ik iets teveel voor die "draaiende-platform-levels" als in Super Mario Sunshine. Hou niet zo van levels waar je constant naar beneden kan vallen en dan meteen dood bent.

SilverGun schreef:
Veruit de best uitziende game van de hele E3, één van de mooiste games ooit.

Voor de Wii bedoel je hopelijk.

Kan zelf ook niet wachten om deze in mijn handjes te krijgen. Sunshine interesseerde mij totaal niet maar Mario 64 vond ik fantastisch. Het wordt ook wel tijd voor een échte Wii-topper.

Koert schreef:

Voor de Wii bedoel je hopelijk.

Nee, dat bedoel ik niet.

SilverGun schreef:

Nee, dat bedoel ik niet.

Dan hoop ik maar dat je een grap maakt. Want dat slaat werkelijk nergens op.

Omdat jij dat zegt?

neo (crew)
Iedereen heeft zelfs qua graphics een eigen smaak en bepaalt voor zichzelf wat ie het mooiste vind lijkt mij.

avatar van Koert
Laten we het daar dan maar op houden. Ik kan het alleen niet begrijpen omdat zo'n beetje elke next-gen game er beter uitziet.

Koert schreef:

Ik ga er voor het gemak even vanuit je van mening bent dat meer polygonen, shaders, normal mapping, particle effecten en andere technische opsmuk een game er "beter" laten uitzien. Zoals zoveel narrow-minded gamers. Sorry, maar dergelijke zaken hebben werkelijk geen bal te maken met hoe mooi een spel is.

Galaxy heeft enorm robuuste en solide visuals. Art-direction en animaties zijn precies op maat voor het surrealistische uiterlijk dat de makers deze game willen meegeven. Meer technische toepassingen maken deze game niet mooier. Net zoals de tijdloze sprites en animaties in Yoshi's Island nog even doeltreffend zijn als altijd. 3D graphics zijn inmiddels ook op het niveau dat een game een tijdloos uiterlijk en eigen identiteit kan hebben en er precies uitziet zoals ie er uit moet zien. Zie een spel als Wind Waker, dat er nog even charmant en sprankelend oogt als op de dag van release.

Dát bepaalt of een game mooi is. Niet een paar DirectX 10 foefjes in Crysis, die een random game met een wat krachtiger engine een paar maand later wel weer overklast.

avatar van Princess Piranha
Ik heb net gezien... dat Peach wordt vervangen door ene Rosette?
T____T

Maar naast dat wordt het vast een toffe game. Er komen ook weer SMB3 elementen in terug. Ik ben best wel benieuwd naar deze game!

avatar van Mega Man
Gizzmann schreef:

De belangrijkste Mario game van de hoofdserie (niet de spin-offs dus zoals "Party", "Kart" enz), volop in de schijnwerpers...als je Mario games in de gaten houdt is het vrijwel onmogelijk dat je deze over het hoofd hebt gezien.

avatar van Mega Man
Silvergun:

Daar heb je zeker een punt. Op grafisch gebied zijn de PS3 en de 360 zeker prachtig. Toch kan ik net zo genieten van de beelden van Smash Bros Brawl, Mario Galaxy en Nights. Mario Galaxy is voor een cartoony platform-game perfect qua grafische uitstraling. Te realistisch is ook niks denk ik. Dan moet je Mario een spijkerbroek geven met gedetaileerde knoopjes en ritsjes.

En dat past niet bij Mr. Mario. Ik vindt dan ook dat Mario Galaxy er evengoed next-gen achtig uit ziet. Een ander voorbeeld: Een tijd terug zag ik Gears of War bij iemand op de 360. Zeker een hele mooie game, maar ik vindt Metroid Prime 3 net zo mooi op een één of andere manier. En nee, ik heb niet toevallig mijn bril thuis gelaten toen ik GOW ging kijken .

Mijn broer bijvoorbeeld heeft ook al diverse beelden gezien van games als Motor Storm, Gears of War, Assassin's Creed en andere next-games met alle grafische toeters en bellen. Een poos terug speelde hij met mij Wii-Sports en zei: "Toch heeft dit stijltje ook wel wat..precies goed!". En ook hij vond de screenshots mooi waarop duidelijk was hoe mooi de graphics nog waren van Metroid Prime 3 en Mario Galaxy.

avatar van Gizzmann
Mega Man schreef:

Ik houd het niet bewust in de gaten, maar Princess Piranha is dus mijn zusje en die doet dat wel, dus wanneer er iets nieuws komt hoor ik dat meestal wel

Gizzmann schreef:

Ik weet zeker dat ik wel eens Galaxy heb geschreeuwd zodra ik het over de nieuwe games had.

Galaxy lijkt mij een Game wat een groote sensatie word. De Game is nu al aardig populair dus wat zal de Game populair zijn als hij uitkomt! Als ik een Wii koopt is dit zeker 1 v.d. 1ste spellen die ik aanschaf! Na vele demo's te hebben gezien wordt dit hopelijk een prachtige Game net zoals Sunshine!

avatar van Bart Tönjann
Ik heb net een boel beeldwerk van dit spel gekeken op Gamestrailers, en ben echt onder de indruk. Dat is de eerste keer in een Mario spel dat ik echt gefascineeerd ben ervan. Het zag er erg fris en origineel uit allemaal. Erg goed, en zonder twijfel beter dan Sunshine.

Als het beter is dan Sunshine zoals je zegt moet het wel erg goed zijn, want Sunshine zat ook vol met prachtige ontwerpen en design. Maar ik heb zelf ook veel vertrouwen in deze!

avatar van Princess Piranha
Ik denk dat ze in Galaxy weer wat meer SM64 sfeer terug gaan brengen.

Als dat zou kunnen........! Graag

Muffinhead
Princess Piranha schreef:
Ik denk dat ze in Galaxy weer wat meer SM64 sfeer terug gaan brengen.

niet enkel de sfeer van SM64, maar ook oudere titels, zo zijn er levels die muziek van Super Mario Bros 3 bevatten en komen klassieke items als de Fire Flower en sterren die je onverslaanbaar maakte terug.

avatar van Fianosther
Zo revolutionair als Super Mario 64 10 jaar terug was zal deze game niet worden maar er lijkt wel heel veel nieuwe gameplay in te zitten. Hier kijk ik erg naar uit!

Erg leuke Cover

avatar van Zuzuu
1,0
Mario weer met zijn grote neus, puur klassiek

Prachtige Cover, mooier dan de vorige die er stond.

avatar van Princess Piranha
Doet me denken aan de SM64 cover...

avatar van Bart Tönjann
Ik zag net weer een paar nieuwe screens op IGN, en wederom zijn mijn verwachtingen nógmaals gestegen. Dit spel word echt vet