Super Mario Galaxy (2007)

Nintendo Wii
Adventure / Platform

Ontwikkeld door Nintendo

Nadat Princess Peach is ontvoerd is het aan Mario om haar te redden en haar sporen te volgen tot ver in de ruimte. Verschillende wezens en eindbazen maken het Mario moeilijk om zijn quest tot een goed einde te brengen.

eindelijk, mijn wii doet het weer

heb het al bijna uitgespeeld. vet leuk man.

super mario galaxy 3 komt waarschijnlijk op de wii u
echt stom hoor want ik weet zeker dat het ook weer zo'n knaller gaat worden
en zo'n wii u gaat volgens mij ook heel duur worden echt balen

avatar van creepy_one
de galaxy's zijn zo mooi echt heel aparte vormen die van een goeie fantasie komen
met in elk level wel een geheim

beste mario

Evil Eye schreef:

Argumentatie had fijn geweest, lees immers graag hoe men Mario games hard en rechtvaardig en vooral ook zonder mededogen de grond in stampt. Maar ondanks het gebrek hieraan, mooi gezegd kameraad

Snap ook niet wat men hier zo goed aan vind, omdat de hoofdrolspeler een dikke irritante loodgieter is die toevallig ook al in meer dan 200 andere games opdook?! Als het hoofdpersonage een onbekende was dan had iedereen vast met een heldere kijk naar deze game gekeken.

En dan waren we allemaal tot dezelfde conclusie gekomen... deze game is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (K.U.T)

of beter gezegd, Kwalitatief Logischerwijs Ontroerend en Tergend Emotionerend...... slecht!! (K.L.O.T.E)

Een ding is wel zo, je legt uit waarom je het slecht vindt. Iets wat Ronanskie niet deed

avatar van creepy_one
Alhoewel ik niet snap wat jij en Ronanskie hier zo slecht aan vinden

avatar van CarealotCarrot
Hij legt uit hoe slecht hij het vindt, niet wat er slecht aan is.

avatar van bettafish14
Dit spel staat verdiend #24.... heerlijke gameplay, planeetjes zien der goed uit, grafisch niks op aan te merken. Gewoon prima spel.

Mario heeft toch altijd een speciaal plekje in me hart

CarealotCarrot schreef:
Hij legt uit hoe slecht hij het vindt, niet wat er slecht aan is.

Wat maakt het uit, hij heeft tenminste een reden

avatar van bettafish14
super mario galaxy hoogst g...

En dit verdiend die ook in mijn ogen, zeker mijn #1!!!

avatar van Onderhond
59 gebruikers op MM zullen vinden van wel, de rest zal het niet eens zijn (of heeft geen top 10 ingegeven). Begrijp de titel in ieder geval wel. Dit eerste deel nooit gespeeld maar het tweede deel vond ik geweldig verfrissend tov wat daarvoor kwam (en aangezien die enorm op het eerste deel schijnt te lijken ...). Daarbij is Mario ook erg toegankelijk en is de gameplay bijna feilloos. Een logisch gevolg maw.

avatar van bettafish14
Nou persoonlijk vind ik deel 1 net iets beter. het verhaal is wat leuker en ze gaan er ook wat dieper op in, in deel 2 vind ik het wat kortaf.

avatar van horizon
Sinds zaterdag eindelijk kennis gemaakt met Mario Galaxy deel 1. Als volleerd Wingman zoontje ondersteund tijdens de ontdekkingstochten.

De standaard Mario's vond ik leuk maar meer ook niet. Bovenal waren ze erg frustrerend vaak. Met Galaxy is dat een stuk minder. De te spelen levels zijn behapbaar en speelbaar.

Het design van de werelden en de gameplay is echt uitstekend.

avatar van 3bdelilah
Ik kende 'm al sinds 2009 of zo, maar hield me er niet echt mee bezig. Zo nu en dan hielp ik mijn zusjes als ze er ergens niet uitkwamen, ze houden zich hier al flink wat tijd mee bezig. Als groot Nintendo liefhebber (vooral Zelda en Mario) twee weken geleden toch besloten om er eens goed voor te zitten en eergisteren inmiddels uitgespeeld, wat een spel. Speltechnisch heel goed gemaakt, heerlijk verfrissende gameplay en ouderwets erg sfeervol met veel bekendere deuntjes van o.a. Super Mario 64. Heb van de week ook deel 2 gekocht zodat ik er een dezer dagen aan begin. Hoe dan ook, erg veel van genoten en een plekje in mijn top 10. Ben alleen bang dat ik het wel een beetje gezien heb en dat deel 2 nogal tegen kan vallen, maar schijnen een paar leuke extra features te zitten. Ben benieuwd.

avatar van bettafish14
Dit was toen der tijd zeker een verfrissende mario die de franchise zeker nodig had. Nu 6 jaar later staat het spel nog steeds als een huis.

avatar van youngtick
DAAAAMMN. Heb ik hier nog geen bericht over geplaatst. Ik zou me bijna moeten schamen.
Anyway. Deze game had ik in 2013 van een maat van mij geleend omdat ik het dit spel nooit eerder had gespeeld. Wel had ik deel 2 gespeeld, maar dat was zo kort dat ik het niet beschouw als SPELEN.

Maaaaarrr toen me volledig ging focussen op deze game, merkte ik direct de sfeer, leveldesign, vernieuwing als de setting (de ruimte), items en of course Rosalina en de star bits.

Hoe je het went of keert, ze hebben in mijn ogen laten zien dat ze met ongepaste setting toch een hele vette game hebben neergezet. Ik ben meer dan onder de indruk. De manier om van galaxies geschoten te worden, de eindbazen en natuurlijk het behalen van de sterren zijn gewoon zeer goed in mekaar gestopt.
Ikzelf zit op 110 van de 120 sterren. Puur omdat de comet stars lastig te behalen zijn.

Kortom: Een zeer sterke 3D mario waarin ze ook met ongepaste settings een goeie mario-game kunnen maken