Full Throttle (1995)

Alternatieve titel: Full Throttle Remastered

Macintosh / PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door LucasArts
Uitgegeven door LucasArts en Double Fine

In Full Throttle speel je Ben, leider van één van de stoerste motorbendes: "The Polecats". Als de Polecats tijdens een dagelijks ritje een limo zien rijden, kan Ben het niet laten om er stoer over heen te vliegen en te landen op de motorkap. Bij de favoriete bar "The Kickstand" aangekomen, volgen niet veel later de passagiers van de limo. Je wordt mee naar buiten genomen, krijgt een klap op je hoofd en komt in een container terecht. Als je wakker wordt, is het tijd om op onderzoek uit te gaan.

avatar van Bacon
Van wat ik me ervan kan herinneren was het een tof spel, alleen had ik hem geloof ik in een middagje uitgespeeld.

Geweldig spel inderdaad. Ik kon hem juist alleen nooit uitspelen vroeger..

avatar van Mart
Goed spel met vooral een supersoundtrack (die veelal bestaat uit heavy metal). Alleen vind ik hem te kort en te makkelijk.

avatar van Shangri-la
Ik heb hem ook weleens gespeeld, alleen kwam ik nooit door het gedeelte waar je elkaar van de motor af moet slaan. Verder vond ik het wel een geinig spel vooral voor die tijd.

Jaaaaa!

Een supervet spel was dit destijds. Vond een tijd lang van die klik en puzzel spellen erg leuk. Dit had heerlijk rauwe graphics en een erg lollige verhaallijn. Zou het graag nog weer eens doen.

Voorlopig 4*

avatar van Warsaw
Oh man! M'n favoriete game allertijden! Hier kleeft zó veel nostalgie aan vast! Hoe cool is Ben wel niet? En die motor, die nabije toekomst-sfeer, de soundtrack, de voice-casting, álles!! Heel gaaf!

Ik geef een vijf!

avatar van Hadouken
Alweer een klassieker! Ben is echt cool en de game bevatte echt bizarre humor en personages. Zeker het checken waard.

Guybrush
Dit spel heb ik helemaal grijs gespeeld! fantastische klassieker!

avatar van Thomas83
Ik weet nog dat ik in een gameblad (Hoog Spel) een review van dit spel las en er erg van onder de indruk was, vooral ook omdat ik zo van adventure-games hou. Ben er alleen nooit echt achteraan gegaan om dit spel te pakken te krijgen. Moet ik nog maar eens doen eigenlijk. Zeker omdat ik hier ook enthousiaste reacties op het spel lees.

avatar van KampF
Hoe kan ik deze over het hoofd hebben gezien. Geweldig uitgedacht spel, en voor mij een klassieker ja, verslaving vroeger. Gaaf avontuur met Ben!

5,0* en ook maar me top10 in.

Al jarenlang geruchten over een vervolg. Zou te gek zijn.

avatar van rpger
Martin schreef:
Al jarenlang geruchten over een vervolg. Zou te gek zijn.

Er is ooit een vervolg in produktie geweest bij Lucasarts, maar dit was een drama, het bleek om een console only soort 3d vecht/racespel te gaan, de fanbase stond op zijn kop en uiteindelijk heeft lucasarts de productie gecancelled.

valt weinig hier toe te voegen was een super spel
en dat is het nu nog steeds

rpger schreef:

Jep, Hell on Wheels ja, was al bijna klaar toen had ik begrepen, had al filmpjes gezien en alles. Hier een ouwe preview...

Racer/Fighter zat idd niemand op te wachten, zonde van de serie .

Topper.
Alleen jammer genoeg zo kort.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ja ik doe hier toch maar een halfje vanaf. Het sfeertje is geweldig, er zitten een paar leuke puzzels in, leuke combinatie van handgetekende achtergronden en 3D objecten, maar het spel is schandalig kort. Als je de paar matige stukjes actie wegdenkt hou je een uur of 3 aan gamen over.

Deze komt naar de i-phone!!

Natan85
Whüt?! Awesome! Meest Awesome game ever dit

avatar van Deftones_JP
Het ziet er zeker gaaf uit en de sfeer is inderdaad kicke maar ik vind dat er tot toe nog wel wat weinig dialoog in zit. Ik zit nu in die junkyard om de motoronderdelen te verzamelen. Ik ben nog niet zo ver dus ik zie wel hoe de game verder gaat verlopen.

Nog zo'n top game uit de midden jaren 90.
Komt zeker in mijn top 10.
Ben met zijn capriolen

Zeker veel te kort dit spel.
Binnenkort maar weer eens opnieuw gaan spelen.
Wat hield en houd ik toch van die cartoon sfeer in pc spellen.

avatar van roman123
Deze nog op de 486 gespeeld weet nog dat ik op en gegeven moment niet meer verder kwam en walktroughs had je toen nog niet. Zou deze graag nog een keer willen spelen!

avatar van AvMerode
roman123 schreef:

Dat kan, als je de game nog op cd schijf hebt (die waarschijnlijk onder DOS draait) of als je hem hebt gedownload maar hem niet aan de praat krijgt heb je een programma nodig genaamd Scummvm (dit programma kan gebruikt met zowat alle point & clickers van flink wat jaren geleden).
Scummvm hoef je niet in te stellen verder, ja alleen het programma downloaden en een game toevoegen in Scummvm (de map van de game moet dus in de algemene map van
Scummvm staan).
Vervolgens springt er een instelling menu tevoorschijn voor de game als je hem voor het eerst opstart in Scummvm, hier selecteer je het bepaalde systeem waar de game in moet draaien (DOS, windows, Amiga etc.)

Hieronder staat de site van ScummVM, dit is een legaal gratis programma en dus toegestaan, er zijn tevens ook een paar gratis point&clickers te downloaden voor ScummVM, ook allemaal gratis en legaal (puur bedoeld voor het testen van het programma, Beneath a Steel Sky is aan te raden).

ScummVM :: Downloads

Hoe je aan Full Throttle kunt komen als je hem niet op cd schijf hebt, is helemaal aan jouw, daar help ik je niet mee.

avatar van roman123
Thanks voor de tips dude!

-marco- schreef:
Deze komt naar de i-phone!!

Duurt best lang

Rujar schreef:

Duurt best lang

Tsja....

avatar van Thomas83
Wat een fantastisch adventure. Echt een van de leuksten van LucasArts, en dat zegt wat. Mijn hoge verwachtingen zijn helemaal waargemaakt. De setting alleen al is helemaal naar mijn hart met die motorbendes en het dystopische toekomstbeeld. En met dat roadmovie-achtige verloop ook is het allemaal enorm sfeervol. Vooral aan het begin smul ik van elke locatie in dit spel.

Een grote bijdrage wordt natuurlijk ook geleverd door de erg fijne soundtrack en uitstekende stemacteurs. Ben is een erg leuke hoofdpersonage. Best anders dan ik gewend ben in dit soort spellen. Leuk is dat hij naast de gebruikelijke handelingen als kijken en oppakken ook kan schoppen en slaan. De interface is ook fijn trouwens. Zo ben ik eerder al tegengekomen in The Curse of Monkey Island. Zonder handleiding duurde het wel even voordat ik doorhad dat ik de muisknop ingedrukt moest houden.

Minder geslaagd vind ik trouwens de actie-elementen. Het is gewoon niet zo leuk om te spelen en meer een hinderlijke onderbreking. Vind het Mine Road-gedeelte ook duidelijk het minste gedeelte van heel het spel. Verder ligt de moeilijkheidsgraad in het spel niet echt heel hoog, mede doordat er nooit zo veel voorwerpen zijn waar je naar kunt kijken of iets mee kunt doen, en je ook geen overvolle inventory met je meezeult.

Maar dat vind ik geen echt minpunt eigenlijk. Bij dit soort spellen gaat het meer om de sfeer en belevenis voor mij, en wat dat betreft zit het wel snor. Alleen wel een minpuntje misschien is dat het spel wel heel erg kort is. Het Destruction Derby-stukje is weliswaar wat vervelend door zijn besturing, maar vind het ook wel weer best leuk uitgedacht. Het spel probeert in elk geval niet alles veilig op de standaardmanier in te vullen. Na de spectaculaire finale gelukkig niet het zoete einde waar even op aangestuurd leek te worden. Vond het perfect gedaan zo. Zelfs een heel klein beetje ontroerend hoe je Ben de zonsondergang tegemoet ziet rijden. Stijlpunten ook voor de aftiteling in zonsondergangkleuren, en het is wel de moeite deze uit te zitten voor wat leuke grapjes. 4.0*.

avatar van JacoBaco
NICE !! 20 jaar geleden alweer... Ik hoop dat de magie niet helemaal verloren is gegaan!

avatar van Thomas83
Las het ja. Geweldig. Die trailer van de remaster van Day of the Tentacle zag er ook goed uit. Denk dat we er wel van mogen uitgaan dat er nog meer volgen.

...en vind ik ook echt geen ramp als er meer volgen. Al helemaal niet als ze de optie erin houden om ook in de 'klassieke' stijl te spelen. Ik ben echt wel blij dat de laatste jaren het genre weer een beetje komt opzetten met developers als Telltale en Daedelic (of de hopen prima Indie developers).

SouthParkFan
Psychonauts 2, Psychonauts voor de VR, Day Of the Tentacle Remastered, Full Throttle Remastered....

Kalm aan, Schafer. Mijn portemonnee is nu al leeg

Heel eventjes gratis op GOG : Full Throttle Remastered on GOG.com.

Doe ook hier, net als met die Lego The Hobbit even je voordeel mee zou ik zeggen.