Split/Second (2010)

Alternatieve titel: Split/Second: Velocity

PC / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / Apple iOS
Racing / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Black Rock en Digital Legends
Uitgegeven door Disney

Split/Second is een race game in een reality tv-setting. Het doel in dit spel is om de seizoenskampioen te worden door elke race te winnen en je tegenstanders in stijl af te maken. Omdat je door een special ontworpen stad rijdt voor de tv-serie wordt het parcours overal bedolven door massa's explosies. Je kunt zelf ook explosies activeren.

SvV_Ying
Erg arcade racer natuurlijk maar Black Rock en Disney hebben wel eerder verrast.

Trailers zien er erg tof uit. Ik kijk er in elk geval naar uit.

Dit lijkt mij ook wel wat!

avatar van wilmar60
dit lijkt me niks zal uiteindelijk gewoon weer een doorsnee race game worden zoals need for speed alleeen dan hebben we hier explosiees maar in burnout kan je je andere racers ook in stijl afmaken

War-Ultima
De demo gespeeld en vond het erg standaard allemaal, vond het minder snel dan burnout maar komt in de buurt van NFS.
Alleen het komt qua niveau lang niet in de buurt van EA's oude NFS's (NFS1&2 en hot pursuit 1&2).
Het word denk net zoals Black Rock's Pure, quick entertainment maar meer ook niet.
Blur ben ik wel benieuwd naar.

avatar van Martijn
Hee was er ook een Ps3 demo!? Ik zie alleen maar unlocks die je kunt kopen (belachelijk trouwens)

SvV_Ying
Er is ook een PS3 demo. Vorige week al volgens mij. Best een vermakelijke arcade racer moet ik zeggen

Volgens mij geen demo hoor? Kan me niet voorstellen dat ik hem over het hoofd heb gezien. Dadelijk nog eens kijken en anders in de US-store downloaden. Kans dat ik hem vandaag ga bestellen.

Edit: Er is géén demo in de EU-store.
Edit2: Leuke game waarin het alles doet wat het beloofd, maar ik miste nog de adrenaline die ik verwachtte. Twijfel sterk om deze full price te halen.
Edit3: De demo nog een paar keer achter elkaar gespeeld en op één of andere manier kreeg ik nu wel die adrenalinerush en een lekker snelheidsgevoel. Dus maar besteld

avatar van rebeljel84
Te gek over the top verstand op nul racegame , lijkt veel op burnout revenge maar dan mooier en beter ook die airstrike mode om raketten die afgevuurd worden door een helecopter.

War-Ultima
2 mensen met een 5*, is deze race game zo vet dan?.

avatar van rebeljel84
ja zeker vette chaos , hoe verder je komt hoe grootser het wordt!

rebeljel84 schreef:
ja zeker vette chaos , hoe verder je komt hoe grootser het wordt!

Dankzij jouw stem en kort commentaar heb ik hem vanmiddag toch maar gekocht, nog niet getest, doe ik vanavond wel ff.
Maar heb je online ook al gedaan en zo ja, is de online MP goed?.

avatar van rebeljel84
online is vrij pittig,heb ik nog niet veel gespeeld , heb net de single player uitgespeeld het zweet staat op m'n handen.

Heb de eerste episode uitgespeeld. Wel een vette game ja, al vind ik hem op momenten wat standaard aanvoelen. Maar zeker geen miskoop.

rebeljel84 schreef:

Heb gister paar potjes online gespeeld, 3x eerste geworden maar sommige luitjes weten precies hoe en wanneer ze moeten timen en bij mij gaat het steeds mis.
Dat het zweet op je handen staat begrijp ik maar al te goed want de single-player is ook pittig.
Eerste worden is nog nooit zo pittig geweest, blur en split second hebben toch nog iets gemeen en dat is de moeilijkheidsgraad.
Echt standaard vind ik het niet Hadouken, dit is net als uncharted 2 zo'n soort van hollywood blockbuster (met een combo van burnout en stuntman), adrenaline vliegt gewoon door mijn lijf heen, lekker.
Geef mij maar Split/Second in plaats van burnout, heb burnout nog nooit bijzonder of verslavend gevonden maar deze wel.

wat is je psn id?
mijne is rebeljel lijkt me leuk online tegen je te racen

wat is je psn id?
mijne is rebeljel lijkt me leuk online tegen je te racen

Me X360 gamertag is Imperial Figure

War-Ultima
Kan er niks aan doen, een dikke 5*, ik heb nog nooit zo lang achter een scherm gezeten dus dat zegt wat.
Niet alleen omdat ik own in dit spel maar gewoon omdat de SP adrenaline verwekkend is en online doet er nog een schepje bovenop, eeuwig houdbaar naar mijn mening.

And don't let the Disney fool you want het is een pittig spel en het zou zo van EA afkomstig kunnen zijn, alleen split second is een stuk verslavender dan bijvoorbeeld een NFS of burnout (als je hem ook online gaat spelen).

ik heb nog nooit zo lang achter een scherm gezeten dus dat zegt wat.

Verslaafd?

Dr. Salvador
Meteen een 5*?!

Nou....Dan moet die wel heel goed zijn.

Vind het geluid eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik moet het geluid van mijn tv tijdens races echt op driekwart zetten om een beetje normaal pompend volume te krijgen. Maar tijdens de cutscenes wanneer de voice over spreekt staat het geluid weer véél te hard.

Ben nu over de helft en de game bevalt erg goed. Alleen wordt hij langzamerhand erg pittig. Je moet echt iedere seconde op je hoede zijn, als je op kop ligt kun je met één foutje weer helemaal achteraan liggen.

En jammer dat je in online mode de auto's moet gebruiken die je offline unlockt. Zo race je dus tegen enorm snelle monsters als je nog niet ver in single player bent.

avatar van rebeljel84
Heb de singleplayer al uitgespeeld , nu nog alle races 1ste positie halen das echt hell maar wel de moeite waard

War-Ultima
Misschien was ik wat overhaastig (zoals als altijd) want split second zit eigenlijk vol met kleine foutjes en ik heb het niet alleen over de trial&error game-play (vandaar dat het ook extreem moeilijk is om 1ste te worden (SP vooral).
Online kocht ik een DLC waarbij ik alle snelle auto's al meteen had dus vandaar ook het ownen in het begin maar nu hangt het mij online ook de strot uit (plus de online MP laat mijn X360 soms gewoon vastlopen omdat de servers of wat dan ook niet goed werkt).
En wat nou als er een echte DLC komt waarbij je nog snellere auto's krijgt, dan is iedereen gewoon afhankelijk van de DLC. Mensen moeten het zo ie zo online van de beste auto's hebben en daarnaast druk je ook nog op een A knop waarbij shit in de lucht vliegt uit het niets (wat moeilijk te zien is soms) en boem daar gaat je auto en gelijk laatste (Trial&Error).
Blur is beter uitgewerkt al vind ik het concept van split second wel een stuk beter, alleen split second voelt wel erg gelimiteerd/klein aan, SP ben je zomaar doorheen (als je niet per se eerste wilt worden en 1st place worden is taai) en er zijn maar een paar auto's plus online rank gaat maar van 100 naar 1 (had liever van 1000 naar 1 systeem gewild of gewoon prestigen zoals Blur).

avatar van Bahamut Zero
War-Ultima schreef:

Haha, dat zei ik ook!

Er zijn van die games waarbij je soms het vermoeden krijgt dat de A.I. cheat. Zo ook hier. De game is erg pittig, tegen het frustrerende aan toe op het eind. Maar dat is vooral omdat als je een tegenstander wrecked hij soms 5 seconde later gewoon weer achter je rijdt. Kan echt nooit. De A.I. is zo vies goed. In de latere episodes in elk geval.

avatar van Bahamut Zero
Hadouken schreef:

Wat mij ook opviel, als je een A.I. inhaalt dan komt er meteen weer een nieuwe A.I. om jou in te halen. Net alsof je niet eerste mag worden...

Bahamut Zero schreef:

Zelfs met mijn DLC auto's kan ik de A.I. niet eens inhalen terwijl de a.i. tragere bakken heeft, mag inderdaad niet eerste worden lijkt het wel.

Eens met jullie. Vooral die jeeps zijn ook erg irritant. De computer is lomp snel met die dingen en natuurlijk ijzersterk, en als ik hem gebruik dan rijd ik eerst een tijdje achteraan wegens de slechte acceleratie.

Oke ben er op het moment even helemaal klaar mee. Groot minpunt die A.I. Onmogelijk winnen van die raketauto's.

War-Ultima
Split/Second is uiteindelijk 1 van de meest frustrerende racers ooit gemaakt naar mijn mening.
De game was toppie vanuit eerste indruk maar daarna komt je erachter hoe onafgewerkt de game uiteindelijk is, ga A.U.B. voor Blur en laat deze racer staan.
Ik ga split/second samen met red dead redemption verkopen aan gamemania want het zijn beide games die bij mij nu stof happen.