Napoleon: Total War (2010)

Strategy

Ontwikkeld door Creative Assembly
Uitgegeven door Sega

Napoleon: Total War is een verhaalgedreven spin-off van de Total War-serie. De turn-based campagne is verdeeld over drie verschillende campagnes, waarin via de beroemdste veldslagen het verhaal wordt verteld over de opkomst en ondergang van Napoleon Bonaparte. Je krijgt de mogelijkheid om als Napoleon te spelen, maar ook als één van zijn tegenstanders. Qua setting kun je aan de slag in Italië, Egypte en Rusland en is de beroemde slag om Waterloo ook van de partij. Naast de turn-based modus op de wereldmap zijn er uiteraard ook strategische gevechten uit te voeren op zee en op het land.

Ik zit nog steeds te wachten op stategie games die lijken op Age of empires. Erg jammer dat er zo goed als altijd alleen turn-based spellen uitkomen

avatar van WeZet
Dit is niet luiter turn-based, maar een mix van real-time én turn-based. En een goede ook, alle Total-war games zijn aanraders!

avatar van Quaest
Napoleon: Total war Trailer.

Het ziet echt gaaf uit

avatar van hitman47
ik heb hem! Ik ga hem sewes uit proberen.

avatar van bvonk
Gevechten zijn er leuk en heb veel zin om verder te gaan met het spel. Maar vraag me af of het spel ook leuk blijft want de map(pen) zijn veel kleiner dan in Empire en je kunt ook veel minder onderzoeken zover ik heb kunnen zien. Verhaal is tot nu toe leuk om te volgen.

Voorlopig ben ik weer even van de straat en dat is maar goed ook met dit weer.

avatar van hitman47
Ik vind de graphics van deze total war niet zo denderend, wat ik bij medieval II wel goeie graphics vond.

avatar van bvonk
Ligt er maar gehelemaal aan wat voor systeem je gebruikt. Ik vind de graphics van Napoleon weer een heel stuk beter dan Empire. Met windows 7 kan ik alles op zijn hoogste draaien en vind dat wel een erg mooie ervaring en kan geen strategy game opnoemen die daar in die buurt komt. Helaas zijn er op het moment ook weinig nieuwe strategy spellen.

avatar van Don Cristo
Echt een top game!
Het viel me meteen op dat alles beter loopt ten opzichte van empire. De Graphics zijn zeker mooi opgepoetst en de veldslagen zijn echt nog veel intenser dan de vorige delen. De map is ook sterk verbeterd het landschap speelt een groter rol dan ooit en de seizoen wisselingen zijn ook subliem elke 2 weken een nieuwe beurt dus niet meer om het half jaar. plan je opmars seisoens gewijs naar het oosten want in de winter vast zitten in de kou is nu echt geen pretje!

voor mij echt een 4+

avatar van kaholiic
Moet kiezen..Deze of Starcraft 2 of C&C4 of Supreme Commander 2 ...

avatar van bvonk
Er komt nog een keuze bij!

Nieuwe total war komt er aan en ze gaan weer terug naar het begin.

Totalwar.com | The Award Winning Series from The Creative Assembly

Ik ben sinds Rome volledig verslaafd geraakt aan de Total War reeks. Met mijn interesse in geschiedenis, en met name krijgsgeschiedenis, zijn dit voor mij de ultieme spellen. De campagnes zijn even verslavend als leerzaam, en je krijgt een heel aardig beeld van alle facetten die meespelen als je een rijk wilt leiden. Als je namelijk alles gooit op legers opbouwen en oorlog voeren, loop je uiteindelijk tegen de lamp. Je zult dus een tussenweg moeten kiezen, zodat je economie, en handel gaat bloeien, je volk tevreden blijft, en ook diplomatieke verhoudingen spelen een belangrijke rol. Wel kan je zien dat slagen winnen uiteindelijk de doorslag kan geven. Daarom is het strategische aspect ook zeer belangrijk, zo kun je met een zware minderheid, door slim te handelen toch een slag nog in jouw voordeel beslissen. Dit kan tot heroisch gevechten leiden, en spreekt mij erg tot de verbeelding.

Online is ook geweldig om te spelen. Enige nadeel van Napoleon TW is dat Nederland een nogal matig leger heeft, waardoor het tegen landen als Engeland en Frankrijk extra moeilijk is om te winnen. Ach des te groter is de voldoening als je wél wint.

Jammer wat ik hier boven lees, dat ze weer teruggaan naar de ''oudheid'', ik had liever WW1 total war zien uitkomen. Maar goed ik koop hem toch wel.

avatar van KKOPPI
onderschat spel lijkt me

avatar van bvonk
Vind het weer een geweldig deel! Ziet er weer een heel stuk strakker uit dan Empire en leuke opbouw van campagnes. Miste wel de groote wereld die Empire had, veel mensen vonden dat juist een min punt omdat het allemaal te grot werd maar ik vond het geweldig dus daarom geen 5 maar 4,5.

avatar van jerom1234
Lijkt me wel leuk!

Is ook leuk!

Vind hem eigenlijk veel leuker dan de nieuwe Total War: Shogun 2.