Madagascar Kartz (2009)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Activision
Uitgegeven door Activision

Heb je nog niet genoeg van de gekke dingen die de Marty en Alex uitsteken. Speel dan Madagascar Karts, een hectisch kart-racegame met al je favoriete personages uit de animatiefilm Madagascar. Ze staan allemaal klaar aan de start: Alex, Marty, Gloria, Melman, de gekke King Julien en de slinkse pinguïns. Bovendien tonen B.O.B. van Monsters vs Aliens en Shrek hun tronie als gastpersonages. De game bevat zo'n 20 wilde circuits gebaseerd op al je favoriete scènes uit de film zoals het vliegtuigwrak, de New Yorkse Zoo en de vulkaan.

avatar van wiiplayer
Jezus christus. Deze games beginnen echt zwak te worden xD

wiiplayer schreef:
Jezus christus. Deze games beginnen echt zwak te worden xD

Misschien is dit wel de opvolger van marie kart van de wii, je weet maar nooit

avatar van Teh_Pwnerer
Rip van Mario Kart

avatar van kaholiic
Activision....
Als developer echt slecht...
Als publisher zeer aardig

Teh_Pwnerer schreef:
Rip van Mario Kart

Dat is alleen maar mooi

Wanneer kan je de ps3 versie kopen?

Ik zag deze net bij de Bart Smit liggen voor de Wii. Als deze net zo leuk is als Mario Kart, dan mogen ze er ook een Shrek of Ice Age-versie van uitbrengen.

Rujar schreef:
Wanneer kan je de ps3 versie kopen?

als het goed is moet die al uit zijn...

zie link: Productfiche - gamemania.nl

Aardige kartgame. Haalt het niet bij Mario Kart, op de één of andere manier. Ook het aantal circuits valt enorm tegen: 9. Of er moeten nog ergens geheime circuits verborgen zitten. Gameplay is prima. De 150 CC gaat al hard, laat staan de 200 CC - lekker slippen en de turbo aanzetten.

Het is geen spel die, net als Mario Karts, oneindig gespeeld kan worden. Daarvoor zijn er sowieso te weinig circuits. Vaak is de geluksfactor net zo groot als de kwaliteitsfactor om races te kunnen winnen. Vaak gebeurd er zóveel, dat je er wat woorden uitkraamt, die je niet tegen je schoonouders moet roepen.

avatar van Mitakcor
Een van mijn makkelijkste platinums ooit. Maar het is ook een superleuke game, zeker als je het met vrienden speelt. Wel weer zo'n standaard racespel met weinig mappen, de mogelijkheid om je tegenstanders 'uit te schakelen' met verschillende wapens die je tijdens een race kunt pakken en het slippen om daarna extra gas te geven. Maar deze game heeft dat allemaal op een hele leuk manier uitgewerkt. Ik heb er erg van genoten.

De gameplay is heerlijk soepel, de graphics zijn gewoon prima (hoeven bij zulke racegames ook niet echt scherp te zijn) en de personages zijn best leuk. Wel vind ik het jammer dat Madagascar Kartz niet over een aantal gave dingen als dat van Mario Kart beschikt, bijvoorbeeld een groter aantal mappen en meerdere personages. Maar aan de andere kant snap ik dat ook wel want niemand kan eigenlijk niet tippen aan de populariteit van Mario en de rest.