LEGO Rock Band (2009)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360
Music

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Warner Bros.

In Lego Rock Band krijgen spelers de kans om zich te ontwikkelen tot rocker. Je speelt met je eigen gebouwde Lego band op diverse locaties zoals stadions, cafe's en fantasylocatie's die alleen in de Lego wereld voorstelbaar zijn. Met behulp van Lego steentjes moet je je band samenstellen, van artiesten tot aan instrumenten. Neem promotieagenten, managers en personeel aan om nog meer naamsbekendheid te verwerven. Sluit de orginele Rock Band instrumenten aan en laat zien dat jij het in je hebt om de volgende legende in de muziekwereld te zijn.

avatar van gukker
Heb de tracklist gezien, o wat is die slecht zeg.

Ik heb hem ook gezien maar er staan toch wel wat leuke nummers bij . Mischien een keer uit de koopjes bak halen?

Game_Kaza
Vet onorigineel Waarom maken ze niet meteen een Uncharted game van Lego?

Hoe diep willen ze zinken? Een rock band van lego..

avatar van Barcel
Maar wel leuk voor kleine kinderen

avatar van Musique
jellecomicgek72 schreef:
Hoe diep willen ze zinken? Een rock band van lego..

Nog effen en ze halen Play Mobiel erbij. Tegenwoordig veranderen ze iedere franchise in Lego. Dus zo ook Rock Band.

Zal ik de grap dan maar maken?
LEGO Block Band
Staat Bloc Party op de tracklist trouwens?

Game_Kaza schreef:
Vet onorigineel Waarom maken ze niet meteen een Uncharted game van Lego?

Roep maar niet te hard, straks horen ze je nog

avatar van mr blijhoofd
nou ik moet eerlijk bekenen dat dit eigenlijk best een goeie game is. kwa orginaliteit is deze game niet echt briljant. toch ff een paar plus punten als jij de eerste rockbands al hebt kun je deze er mooi bij mee pikken. leuke liedjes en leuke momenten. zoals bijvoorbeel in een eind level moet je het nummer van de ghostbusters speelen en als je dit goed doet de lego popetjes op de achtergrond de spooken verjaagen in een spookhuis. echt leuk om eens door te speelen

daarbij met een advies prijs van 44.95 is dit echt een must voor de guitar hero/ rock band fans daarbij ook leuk is dat je alle nummers van lego rockband ook kunt importeeren naar z'n groote broers rockband 1/2. en ook leuk is dat ze er een super easy mode in hebben gegooid dus als je neefje/nichtje/broertje/zusje/kind een keertje mee wil speelen kan dit zonder dat deze afgaat.

Als rock band / guitar hero liefhebber deze game toch maar stiekum besteld. Vind de tracklist wel grappig namelijk. Bovendien zag ik hem voor 18 pond op amazon.co.uk staan. Mooi prijsje. Volgende week maar eens mee beginnen...

Als ik mr blijhoofd (mooi naam btw ) hierboven zo hoor dan is de game dus wel de moeite waard. Goed om te horen.

Story mode uitgespeeld (niveau hard en af en toe expert) op de endless setlist en diverse gigs na. Vermakelijke Rock Band variant. Grappige nummers en leuk om te spelen zijn bijv de Ghostbusters theme, Two Princes en The Final Countdown. Elke venue eindigt met een zogenaamde Power Challenge waarbij je 1 nummer zo goed mogelijk moet spelen om het eea voor elkaar krijgen. Denk hierbij aan het verjagen van spoken, het repareren van een ruimteschip, ontsnappen aan een t-rex, etc..

Als bonus speel je aan het eind met de Queen band als lego dudes en dan de nummers We Will Rock You en We Are The Champions.

Irritantste nummer om te spelen: Kung Fu Fighting, enige nummer waarbij ik op hard nog geen 5 sterren heb weten te halen...

Geeft ook wel aan overigens dat het niveau van de meeste nummers niet al te moeilijk is, want zo goed ben ik nou ook weer niet

Bij band hero heb je ook Kung Fu Fighting. Daar krijg ik op hard met gemakt 5 sterren.

Ja maar ik ben ook 2x zo oud als jij

Leeftijd maakt eigenlijk niet zoveel uit hoor . Je zou ook kunnen zeggen dat jij veel meer ervaring zou moeten hebben omdat je ouder bent .

Nou, jouw hersencellen groeien nog, die van mij sterven alweer af

Daarom kun jij vingervlugheid nog ontwikkelen, ik word niet meer veel beter in dit soort games. Alhoewel ik Kung Fu Fighting nog wel 5 sterren kan halen aangezien ik hem nog maar 2x heb gedaan en de 2e keer al een stuk beter ging...

Als je een nummer door krijgt dan is hij niet moeilijk meer hoor . Ik vond het liedje YYZ van Rush ook zeer moeilijk bij Guitar Hero. Nu haal ik daar ook veel makkelijker 5 sterren voor omdat ik dit nummser super veel heb gedaan.

Aardig spelletje, gekocht voor 5 euro.

Mensen die zeuren over de setlist hebben een raar verwachtingspatroon ik had heel veel 00's pop-rock verwacht en het viel me allerminst mee ik bedoel maar:

Jimi Hendrix, Spin Doctor's, Europe, Iggy Pop, kennen kinderen die???

Ik vind het een goede setlist met genoeg nummers voor jong en oud, de gulden middenweg is niet helemaal gevonden maar ook niet zoek.

Dit spel verdient 3,5 ster, trek er maar 1 ster van af als je guitar hero en rock band zat bent

Ik zou deze alleen een kans vanwege Jimi Hendrix - Fire. Er zitten ook twee nummers van Queen in maar dat zijn in mijn ogen de wat mindere. Meeste andere nummers zijn een soort van "foute hits".