International Superstar Soccer Deluxe (1995)

Alternatieve titels: Fighting Eleven | ISS Deluxe

PlayStation / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

In deze vernieuwde uitgave van International Superstar Soccer heb je wederom de besturing over een volledig elftal spelers van een nationaal team. Als speler kun je kiezen uit 16 formaties en 8 strategiën, en 36 nationael elftallen met herkenbare spelers als Valderrama, Baggio, Ravanelli, en Letchkov.

avatar van pascal83
Met de ISS serie begon het allemaal. Als voorloper van de Pro evo serie was dit al een enorme vooruitgang ten opzichte van de Fifa serie.

Pascal A
Dit is toch dat deel dat je een fotograaf over kan schoppen met de bal ?

4 sterren

avatar van pascal83
Pascal A schreef:
Dit is toch dat deel dat je een fotograaf over kan schoppen met de bal ?

Inderdaad.

avatar van Thomas83
Inderdaad, met dit spel begon het allemaal. Dit was echt met afstand de leukste voetbalgame destijds. Ik heb dit spel erg veel gespeeld op de SNES, en ik weet nog dat ik toen ik het spel nog niet had gekocht het vrij vaak huurde bij de videotheek. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Dit spel was veel leuker en beter dan FIFA, waarvan het eerste deel rond die tijd uitkwam. Hoe de commentator (en de speler) uit zijn dak ging bij een goal vond ik ook erg leuk. De typische console-stijl van Konami in de menu's met al die geluidjes en zo vond ik ook erg geinig aan het spel. Maar het gaat natuurlijk om de gameplay, en die vind ik eigenlijk nog steeds leuker en beter dan wat EA Sports elk jaar durft uit te brengen. Wat ook speciaal was aan het spel, en uniek want zelfs in hedendaagse voetbalgames zie je die optie niet voor zover ik weet, is dat je een balletje kon hooghouden tijdens het spel. Het passen voelde ook erg lekker aan, net als het schieten, en het timen bij het koppen was simpel maar erg leuk. Ook leuk waren de scenario's en trainingsmodes of challenges, of wat het ook precies waren. En als ik het me goed herinner was het strafschoppensysteem ook erg goed. Volgens mij zelfs beter dan in alle hedendaagse voetbalgames. In PES is dat systeem nu bijvoorbeeld behoorlijk klote. Je hebt zelf geen invloed of je de bal goed inschiet of niet, daar heb je geluk bij nodig. Maar in ISS moest je echt timen met twee van die balkjes (voor horizontaal en verticaal plaatsen) die snel een en weer gaan dacht ik, net zoals bij dan die online dartgames en zo. Dit systeem moet in PES weer terugkeren!
4.0* voor de moeder van de beste voetbalgamereeks die er op de markt is.

avatar van JohnWilliams
Leuk spel speelde het altijd maar toen ontdekte ik FIFA dus.......dat vind ik vele malen leuker! En nog steeds

avatar van Wildsurf
Mijn eerste footie-game! Man wat heb ik deze game veel gespeeld, alleen en met vrienden. Ik weet nog dat een vriendje deze game had, en ik toen ik jarig was wist ik wel wat ik voor cadeau ik wou!

Veel gespeeld op de SuperNes! Nog betere graphics en meer mogelijkheden dan deel 1. De AI liet soms wat te wensen over, maar ja het was ook maar een 16bit console. Ik heb een paar rare goals gescoord (ballen bleven hangen in de kruising), maar ook hakjes en omhalen.. Alles kon! Die scenarios zijn spannend. En de paswoorden irritant

4.5

Jackson07
afterhourpower schreef:

4.5

Ja die passwoorden zwaar irritant. En als je rende had je speler een draaicirkel van een tank haha in het begin erg vaak over de zijlijn gelopen haha dan ging hij eerst nog meters dioganaal voor hij besloot naar voren te lopen hahah En oom nog geen clubteams, Alleen landen met Knoppers in de spits bij nederland, vond hem altijd een beetje op bergkamp lijken met dat kapsel, maar misschien was dat ook wel zo bedoeld Jeugdsentiment

4**

De Veer was een geweldenaar.

Veel beter dan de EA games, terwijl ik die (voor ik deze speelde) ook goed vond. Man man, wat heb ik dit vaak gespeeld.

avatar van Haas
Heerlijk

avatar van DutchDanny
Een echte klassieker op de snes.
Voor het eerst dat je niet met een elf-ling het veld op ging, en dus ook allemaal verschillende poppetjes in je elftal had staan. extreem lange competities, alleen jammer dat er geen save-optie was, alleen die lange passwoorden.
Speelde wel sneller dan het origineel waarbij die ingooien zo langzaam verliepen.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Wie moesten die twee voetballers op de video game hoes eigenlijk voorstellen? Roberto Baggio en Dunga?

avatar van Thomas83
Baggio in elk geval sowieso.
Ik speel het spel nog steeds regelmatig over ZSNES. Blijft fantastisch. Een van de mooiste dingen is dat je vaak ongegeneerd smerig kunt spelen. Vooral de beuk- en duwknop is zo mooi. Die opzichtige duwhandjes, haha. Mooi om iemand met bal en al over de zijlijn te werken en dan de inworp mee te krijgen. Of een buitenspeler langs de zijlijn naar de achterlijn laten dribbelen om hem op het laatste moment van achter neer te halen, zodat hij op zijn gezicht valt en de bal langzaam over de doellijn rolt voor een doeltrap. Een keer hebben we ook de altijd cheatgoals makende Brazilianen erbij genaaid door bij een voorsprong de keeper pas diep in blessuretijd te laten uittrappen.

Heb deze destijds echt kapot gespeeld.

Nu heb ik hem net, na jaaaaaaaren, weer even opgezet en was echt verbaasd hoe lekker dit nog wegspeelt vandaag de dag en hoeveel fun ik ermee had. Niet zo gek dus dat ik dit vroeger zoveel speelde

avatar van Thomas83
Speelt inderdaad nog steeds als een trein.