Demon's Souls (2009)

PlayStation 3

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Namco Bandai, Atlus en Sony

Demon's Souls is een actiegerichte Role Playing Game waarin je vijanden verslaat door op ze in te hakken en stompen, ze neer te schieten of ze te betoveren. Zo zal je de mensheid moeten redden van de legers van 'The Old One'. De game is in coöperatieve modus met in totaal drie man speelbaar. Demon's Souls maakt ook gebruik van een speciaal systeem waarbij spelers de werelden van hun vrienden kunnen betreden. Ook kunnen ze in hun eigen wereld hints achterlaten voor anderen en is het mogelijk om na de dood van een ander door te spelen, zodat dezelfde fout voor andere spelers voorkomen kan worden. Daarnaast is het ook mogelijk om andere werelden 'binnen te vallen' en daar chaos te veroorzaken.

Brutal Headshot
kiriyama schreef:
Ach ik heb hem al lang. Heb alleen expres gewacht tot de zomervakantie zodat ik genoeg tijd en rust zou hebben.

Ga hem sowieso spelen, maar de online mogelijkheden lijken me wel erg leuk.

Zonder de online functie zou het stukken minder zijn, de online functie is uniek en beter dan alle online mp games op de markt.
In je eentje is het ook wel nice en zelfs iets enger omdat je in je eentje bent, lekker spannend.

Dat had ik ook begrepen, de online modus is niet zozeer een klassieke MP als wel een extra element aan de single player campagne. Maar ik zal 'm eerst eens moeten spelen alvorens ik dat uit eigen ervaring kan staven.

avatar van jellecomicgek72
Ik verwijder mijn cijfer voorlopig nog maar ff. Ik kom maar niet verder in dat tweede level dat je teringsnel over die brug moet rennen. Heeft iemand daar een trucje voor of is het gewoon een kwestie van geluk hebben?

Tweede level? Ik dacht dat dit een open-wereld RPG was?

Brutal Headshot
Grovonion schreef:
Tweede level? Ik dacht dat dit een open-wereld RPG was?

Niet helemaal, je kunt het een beetje zien als RE gecombineerd met crash bandicoot (waar je door portals kunt om een level te kunnen kiezen).
Alleen in demons souls heb je wel vrijheid in een bepaald level/wereld en de Nexus is een save area (beetje vergelijkbaar met RE save rooms) waar je items, armor en wapens kunt kopen.
Dark Souls word wel een open-wereld rpg.

Jelle, je moet het timen, ik help je zometeen wel ff.

avatar van jellecomicgek72
Het was me net 1x gelukt... Totdat ik bij die eindbaas kwam... In 1 klap dood was ik..

avatar van Tsjo-Wi
Die eindbaas (Tower Knight) is geniaal. De kunst is om zoveel mogelijk tussen z'n benen te blijven, daar ben je het meest veilig voor zijn gigantisch grote aanvallen.

avatar van threeohthree
Blijft een erg toffe baas inderdaad. Met wat voor class speel je op het moment Tsjo-Wi ?

Toevallig net Old King Allant met mijn 4de class (priest) verslagen. Nog 6 te gaan.
Dat zal hem vast niet worden, maar wil i.i.g. nog een Thief naar de eindstreep trekken

avatar van Tsjo-Wi
Heb hem al een tijd niet gespeeld maar ik was geloof ik een hunter. Veel heavy armor en zware wapens was mijn ding

avatar van threeohthree
Hehe. Zelf nog niet met een hunter gespeeld, maar tot hoe ver ben je gekomen ?

avatar van jellecomicgek72
Weet iemand hoe ik aan een stone of emerald eyes kan komen om online te gaan in Demon's Souls?

AvMerode
Volgens mij krijg je die blue eye stone echt na het verslaan van eerste baas en die heb jij verslagen Jelle.
Of heb ik het nu fout? iemand die Jelle kan helpen?

Maar als ik jouw moet helpen (in jouw wereld) Jelle, dan heb je die ephemeral stone echt nodig zodat ik blue eye stone kan plaatsen en jij kan accepteren.

avatar van threeohthree
Stone of ephemeral Eyes Far...

Verschillende manieren zijn er op bovenstaande link te vinden, mocht je al in wereld 5-2 zitten, kan je ze ook kopen van 'Filthy Woman'. Maar anders zou ik gewoon de Black Phantom pakken in 4-2.

(tenminste als dat is wat je bedoeld)

avatar van jellecomicgek72
Juist..... Thnx voor de info..

Helaas zit ik pas in het tweede level

avatar van threeohthree
Maar je bedoeld toch wel dat steentje waarmee je je body resurect vanuit soul form? (had ik volgens mij nog niet eens van gehoord voordat ik het bij de merchant zag liggen)

avatar van jellecomicgek72
Heb geen idee, zoek de steen die ik nodig heb om online te kunnen gaan.

AvMerode
jellecomicgek72 schreef:
Juist..... Thnx voor de info..

Helaas zit ik pas in het tweede level

jellecomicgek72 schreef:
Heb geen idee, zoek de steen die ik nodig heb om online te kunnen gaan.

Als je co-op bedoeld, dan kan dat nadat je Phalanx verslagen hebt.

(ga daarna terug naar de nexus, daar krijg je de shards die je daarvoor nodig hebt)

avatar van Tsjo-Wi
Inderdaad, Jelle bedoelt niet de ephemeral stones maar die gekleurde Eye Stones waarmee je andere luitjes kan oproepen en invaden. Volgens mij heb je die nadat je het eerste level (Boletarian Palace) hebt uitgespeeld gewoon in je inventory.

threeohthree schreef:
Hehe. Zelf nog niet met een hunter gespeeld, maar tot hoe ver ben je gekomen ?

Ik heb hem gewoon 1x uitgespeeld en heb hem daarna niet echt vaak meer gespeeld. Heb nog ff geprobeerd die Old King Doran te verslaan maar dat was geen succes

avatar van threeohthree
Dacht al. Maar dat kan wel kloppen inderdaad. Mocht je overigens nog Old King Doran willen verslaan zonder moeite te willen doen, kan je gewoon de poison cloud spel gebruiken op hem en dan naar de ingang (van zijn chamber) rennen, een paar minuten wachten en dan opnieuw.

AvMerode schreef:
Je kan gewoon andere werelden binnentreden, het beste is wel om steeds vijanden te verslaan in level 1 (phalanx palace etc.) en dan gewoon steeds soul punten sparen. Vervolgens naar die chick met de lange staaf in de Nexus om je soul level up te-boosten, anders heb je geen schijn van kans.

Goed plan, moet idd sterker worden ja.

threeohthree schreef:

Hm die tactiek zal bij mij niet zo snel werken. Ik heb namelijk vrijwel niks geinvesteerd in magie, ik gebruikte met dat personage alleen mijn heavy armor, boog en mega zwaard. Was trouwens niet zo heel slim ben ik achter gekomen, want nu ik voor de tweede keer het spel speel als magiër vind ik het allemaal een stuk makkelijker te doen.

avatar van threeohthree
Je kan de poison cloud in ruil krijgen voor je wriggling demon's soul, die krijg je na het verslaan van leechmonger in 5-1. Maar goed, als je verder toch weinig speelt, is het niet noodzakelijk natuurlijk, maar een throphie is altijd leuk. Niet te vergeten dit sexy zwaard.

avatar van threeohthree
@ Jelle: Als ik je een tip mag geven zou ik of de Red Eye Knight in Boletarian Palace farmen, dit gaat vooral mooi als je over magie beschikt. (Royalty, Priest Magician). Of anders (silver en Black) Skeletons farmen in Shrine of Storms. Daarbij is het gebruiken van een Morning Star of een Blessed Mace en een schild een tip.

kiriyama schreef:
Nog niet gespeeld, maar heb wel wat gameplay videos gezien en daar ben ik het inderdaad ook niet tegen gekomen. Sfeertje lijkt me in dit deel trouwens ook iets minder. Deze vakantie moet Demon's souls eraan geloven.

How about that?

kiriyama

How about that?

Plannen en uitvoeren blijken toch twee totaal verschillende dingen te zijn.

avatar van threeohthree
Zolang je maar niet óók direct met de sequel begint! Maar anyway, voor wanneer staat hij nu op de planning?

Maar voor nu, geloof me, je mist wat!

kiriyama
Geen idee. Lastige met dit spel is toch ook het ontbreken van checkpoints, dus moet er echt de tijd voor nemen/hebben.

Dark Souls komt er overigens niet in voordat ik deze heb gespeeld. Lijkt me eerlijk gezegd ook een stuk minder als ik de beelden zie.

Demon's Souls niet europese versie uitgespeeld, bad endig gekozen om de red soul sign. Na een keer utispelen is je vaardigheid en je SL hoog genoeg waardoor soulsucker niet interessant is (een red soul sign maatje opzoeken, zielen zuigen en systeem resetten is uiteraard te flauw!)

Hoogwaardige PvP en coop! Uniek met de world en character tendencies.

NG+ bijna uitgespeeld, totdat PS3 crashed waardoor de savegames kwijt zijn. Balen.

Dark souls uitgespeeld, NG+ bijna uitgespeeld. Ik mis bij Dark souls een uniek bad/good ending item, de vrije wereld is overigens wel super en de boss fights vele malen moeilijker..

Ik ga de europese versie van Demon's Souls aanschaffen en het spel nog eens spelen. Spel blijft uitdagend en boeiend! Zowel Demon's Souls als Dark Souls.

Alle twee de volle vijf sterren !

avatar van 3bdelilah
Ik wil deze game wel spelen, maar heb even een vraagje: hoe zit het met de wapens, schilden, armor en dergelijke? Is dat bijvoorbeeld net als Oblivion waar je items stuk kunnen gaan na te vaak gebruiken en dat je ze dus moet laten repareren op de een of andere manier, of is het net als Skyrim waarbij die items dus niet stuk kunnen? Voor mij persoonlijk namelijk een cruciaal punt of ik deze game wel of niet haal...