
Demon's Souls (2009)
PlayStation 3
Action / RPG
single player / multi player / online
Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Bandai Namco, Atlus en Sony
Demon's Souls is een actiegerichte Role Playing Game waarin je vijanden verslaat door op ze in te hakken en stompen, ze neer te schieten of ze te betoveren. Zo zal je de mensheid moeten redden van de legers van 'The Old One'. De game is in coöperatieve modus met in totaal drie man speelbaar. Demon's Souls maakt ook gebruik van een speciaal systeem waarbij spelers de werelden van hun vrienden kunnen betreden. Ook kunnen ze in hun eigen wereld hints achterlaten voor anderen en is het mogelijk om na de dood van een ander door te spelen, zodat dezelfde fout voor andere spelers voorkomen kan worden. Daarnaast is het ook mogelijk om andere werelden 'binnen te vallen' en daar chaos te veroorzaken.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=FRnIyXvonAU
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Deze Demon's Souls lijkt mij ook geweldig, combineer elder scrolls met japanse rpg's en slashers en je krijgt deze veelbelovende titel.
5 Oktober is hij al te koop via dimplus.nl maar deze word voor mij ook 2010, ik plaats dit bericht ook zodat mensen kunnen zien dat deze titel er is en misschien dat mensen van gamesmeter deze titel wel interessant vinden.
trailer game-play

erg spectaculair!.


Ik laat uncharted 2 dit jaar maar lopen want uncharted 2 online is mij veel te makkelijk (altijd eerste, nooit uitdaging) en de single-player duurt maar 10 uurtjes terwijl demon's souls oneindig kan zijn en het is geen makkelijk spel, hij schijnt extreem pittig te zijn.
Heb demon's souls al besteld en zal hem over enkele dagen binnen krijgen.

Dit spel komt niet in europa uit, ja natuurlijk zo als altijd maar hij is te koop bij dimplus als een us import.



goeie gok om dit spel uit de losse pols te kopen Adrie



De omgevingen en sfeer voelen erg western achtig aan en de game-play combineert WRPG met JRPG.
Het vecht systeem is echt geweldig, de gevechten doen mij wat denken aan het zwaardvechten uit game-play video's van White Knight Story maar dan nog net iets beter.
Je kunt met online spelers in co-op gaan en vervolgens in team work alle monsters en draken verslaan.
Zowel WRPG als JRPG fans zullen hier erg van genieten maar zoals ik al vermelde het is wel erg WRPG achtig en dat pakt mooi uit zodat er een breder publiek word benaderd.
Combineer elder scrolls oblivion met guild wars en JRPG's en je krijgt deze fantastische game.
Demon's Souls is voor de echte hardcore rpg fans.

ign review



Is deze game helemaal niet in Nederland te verkrijgen?. Hij lijkt me echt vet!. Op Gamespot een 9,0. IGN een 9,4. En Gametrailers een 8,9!. Jammer dat zon topper hier niet uitkomt!

Ja is wel te vinden in nederland als een us import versie, ikzelf heb demons souls bij een speciale game winkel gekocht in leeuwarden genaamd game-island.
Er zijn wel meer van dit soort winkels zoals nedgame en dimension plus, dus goed zoeken zou ik zeggen.
De europese ps3 draait gewoon us import games dus gelukkig is de game nog te spelen in nederland

Dit is echt zo'n game die uit het niets komt opdagen en ineens de beste game van 2009 word.
Uncharted 2 komt zelfs niet in de buurt zo goed is demon's souls, demons souls is de beste game van 2009 en 1 van de betere action rpg's ooit gemaakt.
De makers van ninja blade en Enchanted Arms zijn er nu helemaal voor gegaan en hebben een meesterwerk afgeleverd.
Je moet wel veel geduld hebben met demon's soul want de game vergt erg veel tijd en inspanning.
Zelfs liefhebbers van horror games zullen demon's souls geweldig vinden want de game is erg duister en de ambient en geluidseffecten zijn angstaanjagend op momenten.
De game kun je op zich een beetje vergelijken met Legend of Zelda: Ocarina of Time, zo innovatief en sfeerrijk is demon's souls.
De samenwerking tussen From Software en Atlus is extreem goed gegaan en wat mij betreft mogen ze van mij wel meer games maken in samenwerking.
oh ja, voordat ik het vergeet te zeggen: je moet wel over internet beschikken op je ps3 want de game draait/speelt via een server.

Ja is wel te vinden in nederland als een us import versie, ikzelf heb demons souls bij een speciale game winkel gekocht in leeuwarden genaamd game-island.
Er zijn wel meer van dit soort winkels zoals nedgame en dimension plus, dus goed zoeken zou ik zeggen.
De europese ps3 draait gewoon us import games dus gelukkig is de game nog te spelen in nederland

Dit is echt zo'n game die uit het niets komt opdagen en ineens de beste game van 2009 word.
Uncharted 2 komt zelfs niet in de buurt zo goed is demon's souls, demons souls is de beste game van 2009 en 1 van de betere action rpg's ooit gemaakt.
De makers van ninja blade en Enchanted Arms zijn er nu helemaal voor gegaan en hebben een meesterwerk afgeleverd.
Je moet wel veel geduld hebben met demon's soul want de game vergt erg veel tijd en inspanning.
Zelfs liefhebbers van horror games zullen demon's souls geweldig vinden want de game is erg duister en de ambient en geluidseffecten zijn angstaanjagend op momenten.
De game kun je op zich een beetje vergelijken met Legend of Zelda: Ocarina of Time, zo innovatief en sfeerrijk is demon's souls.
De samenwerking tussen From Software en Atlus is extreem goed gegaan en wat mij betreft mogen ze van mij wel meer games maken in samenwerking.
oh ja, voordat ik het vergeet te zeggen: je moet wel over internet beschikken op je ps3 want de game draait/speelt via een server.
Oke, bedankt. Nou, dan gaat het feest al niet meer door, want ik heb geen internet op mijn ps3!.

Ik had het binnen een week binnen uit de VS, voor 35 euro incl. verzendkosten, dat is toch de helft van de prijs die je er hiervoor betaald. En dat is dan weer erg handig, kan je er gelijk 2 kopen omdat je regelmatig de neiging hebt deze game uit het raam te gooien of op te eten.
De game mist gewoon 1 ding; plezier in het spelen. Soms voel ik me helemaal geweldig nadat ik een level heb doorgespeeld; wat wil je, het komt vaak voor dat het hele stuk opnieuw moet doen na 1 uur gespeeld te hebben. Vandaag ook mijn avankelijke 5 sterren.
Eigenlijk is de game ook goed; oke graphics en sound en goede online play. Alleen zonder checkpoints is dit spel toch echt te frustrerend voor woorden; een uur spelen en dan in de bossfight bijna al je items moeten gebruiken om dan toch nog net dood te gaan en het hele uur nog een keer spelen is gewoon NIET leuk en VERPEST je tijd.
Lijkt GTA IV wel, best moeilijk en geen checkpoints en uuuuren overnieuw spelen. Minder.

Ik vermelde in het begin al dat het een extreem moeilijk spel is, zelfs gamespot noemde het een minpunt zo moeilijk maar dat is juist zo uitdagend.
Ik ben bij een boss fight ook wel 50 keer dood gegaan maar daardoor krijg je juist motivatie om je soul level op te krikken, maar als je dood gaat verlies je al je soul xp en dat is soms inderdaad erg frustrerend.
Maar je kunt weer terug naar het punt gaan waar je dood ging en je soul xp weer terug halen maar dan moet je wel in leven blijven

Je kunt in soul form ook gewoon de blue stone gebruiken en in iemand anders zijn wereld joinen en het mooie daarvan is dat als je dood gaat niet je soul xp verliest dus dat is een mooi iets om je soul level op te krikken.
Het meest irritante zijn toch wel de invaders, dat zijn online luitjes die je wereld even komen terroriseren en je ff proberen te killen, en het kutte daarvan is dat die luitjes soms veel te sterk zijn maar dat is voor mij ook weer motivatie om nog beter te worden.
Ja hier moet je echt je leven instorten, iemand die geen ander spel heeft of die gewoon dagen en dagen hier achter zit (zoals je in south park met de world of warcraft aflevering ook zag

Dit is gewoon de enige game die het voor elkaar krijgt dit te doen, soms vind ik het het beste spel van de wereld en soms het meest irritante. Over de juiste stem moet ik nog even nadenken, maar even mijn stem verwijderen.
Ik snap de moeilijkheid van het spel soms ook niks. Bijvoorbeeld die penetrator boss had ik in 1 keer dood, maar ik stierf wel 50 keer op de ridder die erna komt (niet die 3 mini bosses, maar gewoon zon ding met rode ogen, terwijl ik toch echt wachtte tot dat ding zijn attack afmaakte).
Toch blijf je dit spel spelen..... misschien wel de grootste kwaliteit van het spel en ik sluit niet uit dat ik gewoon weer verhoog naar 5 sterren ooit (Ik voel mezelf heel kinderachtig, maar niet zo kinderachtig als die invader nerdjes)
Hadden ze het ook meerdermaals over de hoge moeilijkheidsgraad, maar dat doodgaan wel een functie had.
Het spel leert je met doodgaan om te gaan of zoiets....

Aan alles voel je tijdens het spelen dat dit een top game had kunnen zijn. Had, want de al veelbesproken moeilijkheidsgraad verpest het feestje compleet. De game vergeeft je geen enkele fout, waardoor het spel een grote Trial and Error oefening wordt. Op zich niet eens een enorme ramp, ware het niet dat er ook geen checkpoints zijn. Dit betekent dus dat wanneer je tot vijf keer dood gaat bij dezelfde eindbaas, je ook de drie kwartier durende aanloop iedere keer opnieuw moet doen. Noem me een slechte gamer of een watje, maar ik beleef dus nul plezier aan dit soort herhaling oefeningen en de voldoening van een level dan toch halen, weegt totaal niet op tegen de frustratie en irritatie van die vier uur daarvoor.
1,5*
Vorige From games hadden ook al door hun moeilijkheidsgraad en weinig save-points een flinke portie trial n error en dat kan (zoals ik in veel Demon's Souls reviews al gelezen heb) aanzetten tot extra voldoening uiteindelijk, maar als het gewoon onhaalbaar is de eerste 10x, zelfs met ultra voorzichtig spelen, vind ik het ook gewoon irritant en bad gamedesign.
Jammer, want de online vernieuwingen (hints achterlaten, dood van andere spelers zien, world invasion) leken me erg cool. Gamespot heeft 'm wel als game of the year 2009 gekozen...

From Software heeft onbewust een topper gemaakt en dat zag niemand aankomen maar tjah als uitdaging niks voor jouw is ravnoss, is er idd weinig aan.
Ninja Gaiden (xbox) en Demons Souls zijn vrijwel gelijk als het aankomt op moeilijkheidsgraad.
Zie als je een te makkelijk spel zoals assassins creed 2 wel een 4,5* geeft, geeft al aan dat je geen uitdaging bent gewend.

Geduld is een schone zaak met deze game, als je geen geduld hebt is dit niks.
From Software heeft onbewust een topper gemaakt en dat zag niemand aankomen maar tjah als uitdaging niks voor jouw is ravnoss, is er idd weinig aan.
Ninja Gaiden (xbox) en Demons Souls zijn vrijwel gelijk als het aankomt op moeilijkheidsgraad.
Zie als je een te makkelijk spel zoals assassins creed 2 wel een 4,5* geeft, geeft al aan dat je geen uitdaging bent gewend.
Uitdaging vind ik inderdaad een van de minst belangrijke aspecten van een game. Als het aan mij ligt ga ik nooit dood in een spel, dingen opnieuw spelen omdat ik dood ga vind ik gewoon ontzettend storend en doet voor mij af aan de game ervaring. Uitdagingen zoek ik wel in het normale leven, gamen doe ik om te relaxen en ik verwacht dan ook dat de games die ik speel dit faciliteren, niet dat ze dit tegenwerken.
Assassins Creed II deed precies dat, het gaf me heerlijke gameplay, leuke missies en maakte niets nodeloos moeilijk of vervelend. Heerlijk toch?
Uitdaging vind ik inderdaad een van de minst belangrijke aspecten van een game. Als het aan mij ligt ga ik nooit dood in een spel, dingen opnieuw spelen omdat ik dood ga vind ik gewoon ontzettend storend en doet voor mij af aan de game ervaring. Uitdagingen zoek ik wel in het normale leven, gamen doe ik om te relaxen en ik verwacht dan ook dat de games die ik speel dit faciliteren, niet dat ze dit tegenwerken.
Assassins Creed II deed precies dat, het gaf me heerlijke gameplay, leuke missies en maakte niets nodeloos moeilijk of vervelend. Heerlijk toch?
Nee helemaal niet heerlijk. Assassins Creed II komt er echt onder te lijden omdat het zo makkelijk is. Bijvoorbeeld als je een target moet doden die omringd is door 12 patrouillerende soldaten. Doordat het zo gemakkelijk is om die 12 gasten in een zwaardgevecht te doden is er dus totaal geen spanning en hoef je ook niet tactisch na te denken over hoe je je target gaat benaderen. Dat is echt een grote domper van een verder geweldig spel. Een beetje uitdaging kan zo'n spel zoveel beter maken, zeker als je het dan na hard zwoegen eindelijk hebt gehaald. Dat gevoel had ik nergens bij AC II. Maar het kan natuurlijk ook de verkeerde kant op slaan door een te grote uitdaging, zoals bij Demons Souls..

Ik heb Demon´s Souls bijna uitgespeeld en het spel blijft verslavend. Ik heb nu met één karakter 45 uur op de teller en ondanks enkele kleine minpunten is het spelconcept zó goed (en dan heb ik het over de singleplayer- multiplayer integratie én het gevoel na het verslaan van een eindbaas) dat ik niets anders kan doen dan de volle mep uitdelen.
Met online gebruik of in je eentje zo ver gekomen?