Ghostbusters (1990)

Sega Mega Drive/Genesis
Platform / Shooter

Ontwikkeld door Compile en Sega
Uitgegeven door Sega

Stap in de schoenen van Dr. Peter Venkman, Dr. Ray Stanz of Dr. Egon Spengler, oftewel de Ghostbusters. Een mysterieus magisch stenen tablet is in zes stukken gebroken en deze liggen verspreid over New York, waardoor er grote golven ectoplasmische energie zijn vrijgekomen. Aan de Ghostbusters om elk stuk terug te halen en de vrij gekomen geesten te vangen.

Hier de Mean Machines review van way back inda day .

avatar van wolff
Nintendo kwam in de film ghostbusters voor maar Sega kon als enigste de goede ghostbusters games maken

avatar van PC.ENGINE.FAN
Genesis does ~ what Nintendon't, Nintendo was ~ what Genesisn't. Onlangs nog een speed run van deze game helemaal afgekeken. Ik was nooit tot dat zesde level gekomen en na zoveel jaar is het beetje een anti-climax om te zien dat er wederom een all bosses rematch level in zit. De muziek van deze Ghostbusters vond ik zo mooi dat ik vroeger een cassetterecorder tegen de boxen hebben gehouden om de muziek op te kunnen nemen. Luister eens! Home arrangement Apartment remix.