Mortal Kombat: Unchained (2006)

PlayStation Portable
Fighting

Ontwikkeld door JGI
Uitgegeven door Midway

Voor het eerst komt de Mortal Kombat serie als volwaardig spel naar de PlayStation Portable in de vorm van Unchained. Samen met een aantal oude bekende vechters, maar ook met nieuwelingen, vecht je gevechten op leven en dood. Natuurlijk zijn de bloederige fatalities en de death traps aanwezig. De hoofdmode is de Arcade Mode, waarbij je af moet rekenen met een groot aantal vijanden achter elkaar. Nieuw voor de PSP versie is de Endurance Mode. Het spel is tegen een vriend te spelen en als je daar even genoeg van hebt is er ook nog Mortal Kombat schaken en Puzzel waar je je mee kunt vermaken.

Weeral een raar game, dat ik vandaag voor het eerst gespeeld heb, maar deze keer is het raar omwille van de combinatie aan spel-elementen. Een deel is MK zoals het alom bekend is, namelijk gevechten tot de dood hun scheidt. Maar een ander, behoorlijk groot deel wordt in beslag genomen door een puzzel spel en een schaak-game.

Al dat werkt verbazend goed, heb me er deze namiddag al goed mee vermaakt, en er lijkt ook heel wat content in deze game te steken.

Grovonion schreef:
en er lijkt ook heel wat content in deze game te steken.

Je bedoelt natuurlijk Kontent

Tuurlijk, extra koole Kontent

Grovonion schreef:
Tuurlijk, extra koole Kontent

En bovenal...gratis Kontent. In 2021 had je hier zeker 3 season passes of DLC bundels voor nodig gehad. Want inderdaad, zowel Unchained, Deadly Alliance als Deception hebben best veel dingen om extra te unlocken en erg leuke speciaaltjes. (zoals in dit geval de tetris kloon! En in een van de latere delen die kart racer).

Dit is er eentje die ik me vroeg of laat ook weer opnieuw opduikel voor de PSP (destijds verkocht) want MK V, VI en VII (en aldus ook dit tussendeel voor de PSP) blijven gewoon erg lekker spelen imo.