Counter-Strike Source (2004)

Macintosh / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Sierra

Het langverwachtte vervolg op de populaire Half-Life mod. Source krijgt in deze legendarische game een grondige opfrisbeurt, met grafische verbeteringen zoals modellen met meer polygonen en schaduwen die allemaal een extra dimensie geven aan de nieuwe personages, voorwerpen en omgevingen. Er moeten net als in het vorige deel in teamverband opdrachten worden uitgevoerd met aan de ene kant de terroristen en aan de andere kant de counter-terroristen.

avatar van basik
Valt dit nou onder een orginele game want je moet er immers toch half-life2 voor hebben?..

mja 4*, wat ik nogal aan de hoge kant vind aangezien het buiten de grafix alleen achteruit is gegaan.. De zo fijne gameplay van de vorige delen is er wel een beetje uitgegaan. Het aimen slaat nou gewoon nergens meer op.. je kan gewoon een centimeter naast iemands zijn hoofd knallen en je hebt een hs. Doe mij maar 1.6!

Hij is uitgebracht als 'stand alone' en je kan hem gewoon kopen in de winkel, ook zonder HL2.

Ik speel het soms nog, ik ben ook best verslaafd geweest. Toen moest ik gewoon 16 uur per dag spelen anders daalde ik in rank ( ik stond toen 30e van de 48000e) maar het was maar public. Op een gegeven moment hou je het toch niet meer vol en toen had ik het spel maar neergelegd. Ik speel trouwens altijd de_dust of de_dust2.

kiriyama
Ook ik ben een grote dust fan vooral dust2 vind ik geweldig. Maar m'n verslaving is al een tijdje weg. Nog steeds erg leuk om te doen maar niet half zo leuk meer als een jaar terug.

Edit: Surf_ maps waren ook een tijd favoriet.

Af en toe een funmap zoals 'glassmaps' was ook leuk. Ik weet niet meer hoe de glassmap heet, maar er is er eentje met een trechter onderin. Heerlijke map is dat.

avatar van FrK.
Leuke game, maar CS 1,6 blijft gewoon stukken beter. Heb deze game alleen echt gespeeld als ik me verveelde en voor de goede graphics

avatar van martinstegenga
Je moet er HL2 voor hebben? Neverrr Cs1.6 ook niet... Maarja iniedergeval ongelofelijk brute game. Zekers te weten 5 Sterren
Vermaak me hier hedendaags nog steeds mee, speel wedstrijden (Wars) en speel ook vaak public. Echt fantastische game, de aanrader voor ieder die een goeie Online Fps wil !

avatar van Artifact
Waarom is dit een aanrader dan?

avatar van martinstegenga
Ehe, goeie Graphics, lijpe teamplay. Goeie engine, word vaak geupdate, het spel zelf word veel gespeeld waardoor er duizenden servers zijn waar je welkom bent... En uhh tja hij is verslavend, en niks voor niks de meest gespeelde Online-Fps op dit moment snappie...

martinstegenga schreef:
duizenden servers zijn waar je welkom bent...

Meestal voel ik me niet zo. Ik kan me erg storen aan de n00bs die zeggen dat je cheat als je ze killt of toevallig een lucky headshot maakt. Meestal blijft het niet bij beschuldigen van cheaten, maar schelden ze je verrot, teamkillen ze je of starten een votekick. Daarom speel ik het ook niet meer vaak. Counter-Strike spelers zijn ongeveer de triestste gamers die ik ken. Natuurlijk niet iedereen, dus als je hier niet aan meedoet hoef je je niet aangevallen te voelen

avatar van martinstegenga
Tja ik weet welke je uit moet kiezen Maarja... wen er maar aan, heb je vast al gedaan Gewoon niks zeggen of weten dat jij het betere woord hebt/diegene eruit kunt lullen. Zoniet? Aub niet tegen online gamers praten, je kan er toch geen zak mee. Voor de rest gewoon niet te veel pubben, dat suckt helemaaaaal op den duur. Zoek een clan, ga warren en word bekend. Dat is zo'n beetje het mooiste doel van Cs:s

avatar van basik
jeuj een cs: source fan. Maare als je echt zon die-hard cs speler bent neem ik aan dat je 1.6 speelt, aangezien source de hele gameplay van de old-skool cs heeft verneukt.

Eerlijk gezegd nooit CS 1.6 gespeeld.

Hadouken schreef:
Eerlijk gezegd nooit CS 1.6 gespeeld.

bedoelde het eigenlijk tegen martinstenega..

avatar van martinstegenga
Source fan? :S als fan speel je de game niet echt volgens mij maarja ik snap wat je er mee wilt bereiken. En ik heb 1.6 wel eens gespeeld, maar 1.3 ofzo veel meer owja en 1.9 (Net voor Cs:s).
En ik vind dat Source de hele gameplay niet heeft verkloot.
Het is alleen maar nieuwer/mooier gemaakt waardoor je niet meer pixels hoeft te tellen zodat veel mensen hem juist wel gaan spelen ipv 1.6... Dat was mijn reden dan ook zo'n beetje, dat hij er gewoon veel mooier uitziet. Voor de rest is het doel vd game en de gameplay hetzelfde als je mij vraagt...

martinstegenga schreef:
En ik vind dat Source de hele gameplay niet heeft verkloot.

Ja voor de meeste standaard gamers is source favoriet inderdaad. Maar als je naar de World Cyber Games kijkt bijvoorbeeld is het ook wel erg merkwaardig dat ze weer terug zijn gestapt naar 1.6 en de meest bekende clans trouwens ook.

Mja geen probleem als je het speelt omdat het mooier is, dat is ook zo. Maar ik wou alleen zeggen dat ze de gameplay vereenvoudigd hebben (het schietwerk) en daardoor hebben ze ook meer mensen bereikt en is cs nou niet alleen meer voor hardcore gamers toegankelijk..

mja keep on pwning.

avatar van martinstegenga
Cs 1.6 word inderdaad erg veel gespeeld op grote toernooien/evenementen etc. maar Cs:s minstens zo veel.
En het is eigenlijk niet merkwaardig... Het blijft een echte goeie shooter 1.6, en valt gewoon goed bij vele gamers waaronder veel pro's/clans. En btw over het schietwerk... De recoil in Cs 1.6 vergeleken bij Source is zwaar makkelijk. Source is verbetererd en realistischer gemaakt. Dat was het doel van Source, beter en echter. Dus tja, je kan het vereenvoudigen noemen maar het is eigenlijk alleen maar echter geworden en ik vind het aimen in 1.6 een stuk makkelijker dan in Source. Ik ben Source dan wel gewend, maar als ik met mijn Cs uren 1.6 had gespeelt zou ik veel verder gekomen zijn dan met Source hedendaags.

martinstegenga schreef:

Nja ik heb het omgekeerde, ik heb 1.5 / 1.6 dus erg veel gespeelt en bij source ging voor mij de pret er een beetje van af omdat ik al een headshot kon schieten terwijl ik op iemands been aimde..

avatar van martinstegenga
Hehe vage pc heb jij, wanneer je begint te sprayen trekt je gun omhoog. Daarom schiet je hs wanneer je op iemands benen aimt. Das realistisch, en btw met een singleshot op iemands been aimen en hs schieten = luck of er zijn andere redenen zoals bijvoorbeeld lopen/springen/bukken tja... Hoort er allemaal bij.

avatar van KampF
iemand sourcen?

Kars
mijn steam: FRIES90

CS1.6 >>>>>>>>>> CS:S

CSS is een veel te langzaam spel. Het speelt voor geen meter. als je jaren de gewone CS gewend bent en je gaat Sourcen dan doet elke stap, elk schot, elk detail van de map je pijn. Het is gewoon niet leuk....

UndahCovah schreef:

Hoe bedoel je veel te langzaam... Volgens mij is alles dus zo'n beetje verkeerd aan Source volgens jou...

avatar van UndahCovah
Ja dat klopt maar dat is puur nostalgie. Als je altijd 1.6 gespeeld heeft dan is inderdaad alles fout aan Source. Er zijn maar letterlijk 2 dingen goed aan Source: de graphics (al zijn die tegenwoordig ook al niet erg goed meer, speel maar es Oblivion) en de flashbangs (die hebben ze erg goed en realistisch gemaakt).

Stel, je speelt al 4 jaar CS en eindelijk, na lang wachten en uitstellen, komt de nieuwe CS uit. Je bent bang dat die net zo slecht word als CS:Condition Zero, die was namelijk echt diep triest. Je koopt het omdat je denkt dat het misschien nog wel wat word. Vervolgens speel je het en dan kom je erachter dat het in zijn geheel niet zo lekker speelt als 1.6. In CS 1.6 wist ik precies hoe en waar ik alle nades moest gooien, ik kreeg ze altijd waar ik wou. Ik kende de recoil bij alle guns in 1.6. Ik kende alle bugs in mappen, alle boostplekken en ga zo nog maar even door. Als je dan CSS gaat spelen is dat allemaal weg, moet je eigenlijk helemaal weer overnieuw beginnen en dat suckt, en dat doet pijn. Daarom is er eigenlijk (in de ogen van een oldschool CS'er) niets goeds aan Source.

Met te langzaam bedoel ik dat de aim langzamer is geworden dan in 1.6, maar dat is puur een gevoelskwestie. Source voelt bij mij veel langzamer aan dan 1.6. Ik weet niet of het letterlijk zo is maar zo beleef ik het. En niet alleen ik maar vrienden van mij zeggen dat ook

UndahCovah schreef:

je verwoord mijn gevoelens

avatar van martinstegenga
Dat jij Cs1.6 gewend bent zegt niet meteen dat je ook Source gewend bent... Sorry hoor maar Source is nieuwer beter en gewoon anders dan 1.6, wen er maar aan...

En dat de aim langzamer is geworden ligt hem gewoon aan jou pc ofzo, je kan het spel volgens mij niet aan. Als je dat wel kan ligt het hem aan jou of je internet, want net zoals in 1.6 is het een pure straight aim...

1.6 blijft voor mij pixels schieten Daarom ben ik Source ook gewend, en voor mij is het net zoals bij jou. Wanneer ik nu zou overstappen naar 1.6 zou ik dezelfde problemen hebben, maarja Source is uitgegeven om 1.6 te verbeteren. En dat is gelukt, vind jij dat niet? Dan ligt het hem puur aan jezelf...

avatar van UndahCovah
Je zult mij nooit horen ontkennen dat het puur aan mij ligt. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat jij (en de 'nieuwe' generatie in het algemeen) Source speelt. Het is inderdaad een erg goed spel, maar dat geld niet voor de meeste oldschool CS spelers die al jaren speelden en hun skill in 1.6 erg ontwikkeld hebben.

CSS is gewoon een goed en leuk spel. Maar voor mij is 1.6 in alle opzichten (op graphics en flashes na) beter. Ik speel af en toe nog wel eens Source maar ik houd het niet lang uit. Omdat je toch verlangt naar de lekkerheid die 1.6 wel bezit en Source niet. (uiteraard een puur subjectieve lekkerheid)

Je hebt gelijk als je zegt dat het voor jou net als voor mij is. Het is een kwestie van gewend zijn. Source is voor mij absoluut geen verbetering van CS maar juist een verarming. Maar dit is ook een kwestie van gevoel. Het ligt eraan wat je gewend bent en waar je mee opgegroeid bent. Ik neem niemand kwalijk die Source speelt, ik moedig het juist aan. Maar als ik ze kan bekeren tot 1.6 ....

Over de aim, Ik heb al aangegeven dat het een kwestie van gevoel is. Ik ervaar dat de aim slomer is, ook al hoeft dat feitelijk niet zo te zijn. Het is een gevoel dat jij niet kunt hebben omdat je nou één keer niet al 4 jaar CS speelde voordat Source uitkwam. En mijn pc, die is top, net als mijn internetverbinding dus daar ligt het niet aan

martinstegenga schreef:

Source is anders ten opzichte van 1.6, maar dat betekent niet dat het bepaalt beter is. Voor jou gevoel misschien wel, voor mijn gevoel stijgt 1.6 nog steeds ver boven source uit.

avatar van martinstegenga
Dat zei al eerder ja, dat hij verandert was. En ik wil 1.6 helemaal niet afkraken ofzo hoor (heb hem zelfs zelf toegevoegd...) maar Source is gewoon nieuwer/realistischer en daarom vind ik hem alleen al beter.

Maar natuurlijk is 1.6 ook een geweldige game, en vooral wanneer je weet dat je pc het kan draaien

avatar van rpger
Als je een beetje rondkijkt in die multiplayer shops, speelt iedereen nog de oude versie, raar eigenlijk dat dat source niet zo van de grond is gekomen als de eerste versie, door jullie reacties te lezen snap ik nu een beetje waarom.

Echte hele toffe multiplayergame, het wordt nooit saai, je kunt het oneindig lang achter elkaar spelen. Je hebt ook leuke mods, zoals Surfmod, deathmatch en Zombie-mod!! En als de wapens beginnen te vervelen, download je lekker nieuwe:P