Battlefield: Bad Company 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Electronic Arts

Battlefield: Bad Company 2 is het vervolg op Battlefield: Bad Company. De B-company gaat de strijd aan met de vijand in kleine dorpjes, de jungle en de ijzige bergtoppen. In Bad Company 2 heb je de keuze uit diverse voertuigen. Er zijn vele voertuigen beschikbaar om in te rijden, waardoor de shooter-gameplay ook erg gebaseerd is op teamwork. Met teams van vier kunnen diverse missies tot een goed einde gebracht worden. Daarnaast wordt het schademodel uitgebreid, zodat schuilen een stuk moeilijker is dan voorheen. Daarnaast kan de speler door middel van samenwerking speciale wapens en upgrades vrijspelen.

davidbmaster
nee want dan haal je de echte CAMPERS der uit want als je zit of staat ben je zichtbaar en ligt ben je maar heel ligt te zien dus nee is juist goed vooral voor de noobs speler die ook COD spelen dan worden ze lekker geOWNT.

Erg leuke singleplayer. Was er alleen wat snel doorheen. Gelukkig vallen er nog veel wapens te verzamelen. Daarna nog eens op moeilijk uitspelen. Op Easy was dit spel een eitje.

avatar van solidKevin
Je moet hem ook niet op easy spelen . Ik heb hem metteen op hard gedaan en dat was wel een lekker niveau .

davidbmaster
laat die jonge lekker op easy spelen om de game te leren kennen dan jij de tijd niet neemt om alle niveaus te spelen moet jij weten.

solidKevin schreef:
I know. Maar dan haal je de trophies makkelijker. Had bijna alle trophies die je offline moet vrijspelen allemaal in mijn eerste playtrough behaald.

davidbmaster
Had ook na 1 keer uitspelen bijna alles.
Maar ja als je een SP goed vindt speel je hem vaker.

davidbmaster schreef:
Had ook na 1 keer uitspelen bijna alles.
Maar ja als je een SP goed vindt speel je hem vaker.
Dat is een feit. Online lijkt de game me nog beter!

Wassup ! schreef:
Dat is een feit. Online lijkt de game me nog beter!

Heb 303 uur in de online zitten.
En ik speel altijd mee met tournements op de XBOX360.

avatar van solidKevin
davidbmaster schreef:

Ja god ik zal me niet bemoeien met uw zaken.

solidKevin schreef:

Ja god ik zal me niet bemoeien met uw zaken.

avatar van TonyTHorror
Buiten de verbeterde singleplayer, dat in principe nog dezelfde BC-formule volgt, is het vooral de multiplayer die BF:BC2 tot de beste shooter van de laatste jaren heeft gemaakt. Met BF3 in het vooruitzicht is het weer even lekker skills oppoetsen en genieten van een eerlijkere online strijdt dan bij de mede grootmacht COD. Deze franchise is niet stil blijven staan en het destructiemodel is een grotere meerwaarde dan ik op voorhand had kunnen bedenken. Een veel intensere ervaring is het gevolg en de mogelijkheden binnen de maps voelen constant uitgebreid aan.

Het blijft een game die nog regelmatig in de 360 verdwijnt en dat zal alleen maar meer worden, om eens lekker op te warmen voor dé titel van dit jaar.

davidbmaster
binnenkort laatste grote tourneement van dit jaar ik doe mee.

avatar van TonyTHorror
Aight david represent gamesmeter, wel winnen boi anders ban 4 life.

avatar van Furkan74
Kan ik meedoen?

Furkan74 schreef:
Kan ik meedoen?

doe me best maar winnen zou wel mooi zijn maar doe wel mee met de beste 300 snipers van Europa.
de vorige keer werdt ik 65ste van de 300 maar meedoen kan niet je wordt door DICE uitgenodigt ik sta van NL 10de sniper iop dit moment.
maar bedankt zal echt me best doen.

suc6

thanks

Wat mij betreft de beste online shooter die er is. Geweldig om met vrienden een beetje tactisch online te gamen.

Vooral de Vietnam add-on vind ik super. lekker sfeertje, leuke wapens zonder red dot en andere bullsh t

Battlefield 3 staat al in pre-order.

avatar van smoke4life1987
Dit spel kan natuurlijk niet tippen aan Modern Warfare 2 !
Het is allemaal te onduidelijk , en de besturing werkt totaal niet mee...
( Bij dit spel krijg ik het gevoel dat ik in een rechte lijn vooruit moet blijven lopen omdat jezelf omkeren geen doen is ! )
Toch vond ik toen de tijd Battlefield 1942 een geweldig spel !
En je had toen ook vliegtuigen !

smoke4life1987 schreef:
Dit spel kan natuurlijk niet tippen aan Modern Warfare 2 !

Dit zou ik nu toch echt niet zeggen hoor.
Het kan zijn dat je deze game minder vindt dan MW2 en zelfs dan MW3 (wat nu totaal niet te begrijpen is maar ja) maar om dan meteen te zeggen dat dit niet kan tippen aan MW2 is niet waar. Bij MW2 is het meer rushen en focussen om zoveel mogelijk kills te halen.
Bij Bad Company 2 moet je veel meer doen zoals bv mensen healen, voertuigen reparen,...
Bad Company 2 is dus veel realistischer dan het "Rambo" spel MW2.

avatar van ReMyTje86
Ik hou het simpel waarom ik hem niet zo leuk vind.

Beweegt langzaam.
Control voelt stijf.
Punkbuster.
Soms vind het saai 10 min lopen zonder iets te zien.
Vooral in dat het spel nu al bijna 2 jaar oud is loop nog steeds achter op de rest.

avatar van leatherhead
smoke4life1987 schreef:
Dit spel kan natuurlijk niet tippen aan Modern Warfare 2 !
Het is allemaal te onduidelijk , en de besturing werkt totaal niet mee...
Toch vond ik toen de tijd Battlefield 1942 een geweldig spel !
En je had toen ook vliegtuigen !

Hoe bedoel je Call Of Duty fanboy? Je hebt Modern Warfare 3 nu al in je top 10 staan

ReMyTje86 schreef:
Ik hou het simpel waarom ik hem niet zo leuk vind.

Soms vind het saai 10 min lopen zonder iets te zien.

Klopt of er moeten meer spelers in het veld of ze moete het iets kleiner maken.
Je hebt ook van die dagen dat je loopt loopt en loopt en boem headshot, een sniper haha en dat achter elkaar.

Maar kon je niet zelf je spwanplek uitzoeken (achter een teamgenoot)?

Rujar schreef:

Klopt of er moeten meer spelers in het veld of ze moete het iets kleiner maken.

Maar kon je niet zelf je spwanplek uitzoeken (achter een teamgenoot)?

idd en dit zorgt er dan weer voor dat je ook midden in de frontline zal ik zeggen kunt respawnen.

avatar van ReMyTje86
patenpac schreef:

Ja ok

Maar als je begint met Call of Duty dan merk je het verschil.
Stel ik vroeger begon met Battlefield dan zou ik Call of Duty en te snel spel gevonden hebben.

ReMyTje86 schreef:

Ja ok

Maar als je begint met Call of Duty dan merk je het verschil.

Inderdaad. Ik vind MW2 ook een leuk spel maar soms is het te chaotisch en heb ik het gevoel dat er 30 man op 1 "kleine map" zitten. Het is gewoon moeilijk om een goede tactiek te vinden in MW2. Dit is dan weer makkelijker bij BFBC2.
Maarja iedereen speelt wat hij/zij graag speelt.

avatar van Furkan74
BSH1975 schreef:

Battlefield 3 staat al in pre-order.

Helemaal mee eens, met die muziek in die helicopter rondvliegen is gwn het leukste/grappigste wat k ooit heb meegemaakt in een shooter deze en mass effect 3 100% pre-order, misschien assassins creed revelations ook nog, maar bf3 en me3 gaan voor(A)

patenpac schreef:

Maarja iedereen speelt wat hij/zij graag speelt.

avatar van Dark Lord Andrew
Van de week weer eens gespeeld met surround geluid en een volle bas.

Wat een geweldig spel!

De battlefield games hebben echt het beste geluid van alle FPS, de geluiden waren zo hard dat alle ruiten en deuren begonnen te trillen! Gelukkig was ik alleen thuis ;P

avatar van gamesz
Blijf het walgelijk irritant vinden dat als je online een game quit altijd direct in het hoofdmenu op continu singleplayer komt, echt al 300000x onnodig moeten laden daardoor. Stats updaten werken ook voor geen ene meter, ene x staat alles op 0 en alle wapens weg, dan blijf ik weer level 27 in het stats menu, terwijl ik online al level 28 ben. 367 kills met de AK maar volgens het menu most kills met een andere gun 350, zal ik nog even door gaan? Auto team balance ook nooit van gehoord en schaf die UAV af, pokke ding! En meer wapens om helikopters uit te schakelen behalve die onmogelijk slome raketten. Ergens een leuk spel maar barst van de negatieve details! Al verwacht ik ook weinig anders als ik zie dat EA er mee te maken heeft.

avatar van Blueyed
@gamesz,

zoals je waarschijnlijk niet ontgaan is, zijn de main servers van EA online een poosje offline geweest. Daarna was IEDEREEN zijn wapens, rank en stats even kwijt. Na een poosje spelen komen die gewoon weer TERUG. Maak je dus geen zorgen!
Dat de stats wat achter lopen kan gebeuren. Maak je er toch niet zo druk om! Het gaat immers uiteindelijk voor de fun en niet voor prestige!
Over de auto-balance is het volgende te zeggen: Niet elke server heeft auto-balance in geschakeld.
Het uitschakelen van helikopters vereist oefening en dat duurt even. Te weinig wapens tegen helikopters? Nee hoor. Je kan namelijk zelfs met een tank een helikopter uit de lucht halen. Is me vaak genoeg gelukt. Vaker dan met een raket. Er staan ook AA guns opgesteld op de map natuurlijk.
Waarom je telkens op Singleplayer klikt ligt niet aan het spel. Het is mij nog niet overkomen.
Ik vind je bericht echt nergens op slaan. Het is een geweldig spel. En als je alleen maar voor de prestige komt en niet voor de ultieme gameplay van dit spel, ga dan maar Call of Duty spelen.