Battlefield: Bad Company 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Electronic Arts

Battlefield: Bad Company 2 is het vervolg op Battlefield: Bad Company. De B-company gaat de strijd aan met de vijand in kleine dorpjes, de jungle en de ijzige bergtoppen. In Bad Company 2 heb je de keuze uit diverse voertuigen. Er zijn vele voertuigen beschikbaar om in te rijden, waardoor de shooter-gameplay ook erg gebaseerd is op teamwork. Met teams van vier kunnen diverse missies tot een goed einde gebracht worden. Daarnaast wordt het schademodel uitgebreid, zodat schuilen een stuk moeilijker is dan voorheen. Daarnaast kan de speler door middel van samenwerking speciale wapens en upgrades vrijspelen.

avatar van JohnWilliams
Ik ben erg benieuwd hiernaar, waarschijnlijk word het een heerlijke game net zoals zijn voorganger.

avatar van Deftones_JP
Ik vond de singleplayer inderdaad zeer verfrissend doordat er vrij luchtig werd gedaan en er veel humor in zat. Qua graphics kon het echter wel wat beter en de AI was behoorlijk onder de maat. Online vond ik het echter een stuk veelzijdiger dan COD 4 dus ik hou deze game zeker in de gaten.

avatar van Martijn
Deftones_JP schreef:
Geniaal nieuws!

Ik was van plan deze op de playstation te kopen (omgekeerde wereld, ik weet het ) maar nu ga ik hier weer over twijfelen

Is het slim om dit als eerste battlefield te kopen, of gaat het verhaal gewoon door van bad company 1 dus dat ik beter die eerst kan kopen.

avatar van PsxPs2Ps3
Assume schreef:

Koop deel 1 nog maar;)
Ik koop altijd deel 1 zoals Uncharted en Assasins Creed en F.E.A.R.En erna dan deel 2

Maja het is jouw beslissing en jouw geld

Deze zal ik zeker nog kopen!

Er is maar 1 game waar ik écht op zit te wachten
tot die tijd nog maar even volhouden met MW:2

"Daarnaast wordt het schademodel uitgebreid, zodat schuilen een stuk moeilijker is dan voorheen."

Vind dat in deel 1 van de MP echt ruk met die overkill aan bommen en granaten.

avatar van Florsi Florsa
He, cool, deze komt ook naar de pc...

Florsi Florsa schreef:
He, cool, deze komt ook naar de pc...

Ze ruiken hun kansen nu je dat gezeik hebt met modern warfare 2

avatar van Deftones_JP
Toch blijf ik het wel een heel andere game vinden dan MW2. Ik heb bad company, MW en MW2 allemaal met plezier gespeeld maar het waren toch wel aparte ervaringen. Ik vind persoonlijk dat Bad Company wat eerlijker is door dat je niet met killstreaks en dergelijke te maken krijgt. Bovendien ben je altijd redelijk veilig als je spawnt en zijn snipers beter aan te pakken. Ik vind het wel jammer dat de C4 nu naar snipers gaat in plaats van de specialists. Ik gebruikte C4 toch vooral in de close combat chaos en het was altijd heerlijk als je er dan in slaagde om een tank met een druk op de knop op te blazen.

284

Het grootste plus punt is de sliding , en daarna de leuke grappige storyline.

Tja die tanks zijn echt vreselijk irritant. En die helikopters waren totaal niet goed te besturen.

Het principe dat je hier wel een verdedigende stelling kan neerzetten (leuk voor campers) was wel goed uitgewerkt. Hier word je ook niet zomaar van achteren neergeschoten. Er is iets meer overzicht in de MP.

avatar van TonyTHorror
Heli's waren prima te besturen, nam gewoon veel tijd in beslag om het onder de knie te krijgen.
Wat logisch is want het is een erg krachtig voertuig, lijkt me nogal unfair als elke drol die dan kan besturen en zo een voorsprong krijgt op de rest wanneer je als eerste bij de heli bent gekomen.
Gewoon oefenen, dan 'verdien' je het

En tanks zijn (heb ik gelezen) in dit tweede deel makkelijker aan te pakken door normale soldiers, was in sommige gevallen inderdaad nogal ongebalanceerd in het eerste deel.
Word dus ook gefixed..

Heb men pc al gereserveerd om deze te kunnen spelen. Ligt trouwens 4 maart in de rekken.

avatar van Martijn
De helikopters waren inderdaad prima te besturen, je moest jezelf alleen even de tijd gunnen om ze te leren besturen. Zoals Tony het al zei, dat mag ook wel want het zijn ware moordmachines.

avatar van Awake78
Ik ga deze ook proberen denk ik. Op de PS3. Hoop dat ik tegen die tijd wat beter met die controller kan omgaan, tot nu toe vind ik het een draak - maar dat terzijde.
Hoop dat ik hier dezelfde voldoening uit kan halen als MW1/2. Ben benieuwd want heb nog nooit een Battlefield gespeeld. Zal wel keihard neergeknald worden in het begin, maar goed, dat heeft iedereen (gehad).

avatar van Deftones_JP
Het is wel een heel andere game dan de MW2 serie. Je speelt natuurlijk met voertuigen en in levels die veel meer open zijn. Daarnaast speel je ook nog eens met guns die wat minder accuraat zijn dan die van MW. Er is dus meer ruimte maar als je effectief wil omgaan met je SMG dan zal je de tegenstander op moeten zoeken. Voor gevechten op lange afstand zal je voor de sniper of assault rifle moeten gaan en die afweging is er bij MW eigenlijk veel minder. Verder wordt je standaard ingedeeld in teams wat de samenwerking wel bevorderd.

avatar van Awake78
Ok thanks voor je uitleg Ik ga hem in de gaten houden!

avatar van Deftones_JP
Op www.gametrailers.com staan een aantal gameplay filmpjes, zijn ook handig om te checken! Ik ga BC 2 sowieso kopen trouwens want ik heb misschien wel meer lol gehad met de Bad company multiplayer dan die van COD4:MW. Maar dat is (zoals ik al schreef) puur een persoonlijk ding.

avatar van Awake78
Ok dan, zal ff checken. Leuk, misschien kunnen we een keer samen gamen tegen die tijd. Moet ik wel eerst ff wat beter worden anders lach je me keihard uit

Als er minder tanks en helicopters en mortieren en raketten aanwezig zijn zal ik ook overstappen op deze game. Je hebt hier te maken met een constante ‘killstreak’. Komt mede door het feite dat je nergens kan schuilen hiervoor omdat alles kapot geschoten kan worden. Plus zou het ook wel handig zijn als je je soldaat/wapens/uitrusting handmatig kan aanpassen.

@ Awake78

Prima plan maar ik speel wel op de 360 dus ik weet niet of het technisch mogelijk is.

avatar van Awake78
Whahaha....nee zal wel niet dan. Normaal koop ik alles ook op de 360, vanwege de controller. Maar een collega zit te zeuren dat ik deze op de PS3 moet kopen omdat we dan samen kunnen spelen. Nou ook goed, wat hij wil

War-Ultima
Ik heb het helemaal gehad met activision en infinity ward, na het teleurstellende modern warfare 2 ben ik nu een EA liefhebber geworden.
Van Digital Illusions weet je tenminste dat je verbetering kunt verwachten, wat je van infinity ward niet kunt zeggen.
De closed beta van BC2 was trouwens geweldig, het was jammer dat er maar 1 online map was, maar goed.

k w
Battlefield 1 Bad Company kon je toch niet op de PC spelen? Ik wou hem kopen voor de PC maar ik zie alleen consolo versies ervan.

avatar van Vieze-Freddie
ik hoop dat deze game net zo boeien wordt als nummer 1 en de online mode van mw2 overtreft

k w schreef:

Dat klopt inderdaad. De eerste Bad Company was alleen op de consoles.

Lijkt er op dat dit bad company en modern warfare de Fifa vs Pro Evo onder de shooters gaat worden.

COD die toch jaren gedomineerd heeft (fifa) en dat bad company (pro evo) als nieuwkommertje zeer vervrissend en leukere gameplay heeft.

avatar van Deftones_JP
Qua uiterlijk wel maar qua gameplay niet. Ga maar na.

Battlefield Bad Company:
- Grote wereld
- Vrijheid (qua route)
- Voertuigen
- Humor

Modern Warfare
- Lineair (vastgesteld pad)
- Serieuze toon
- Ingewikkeld verhaal (in verhouding met BC)

Dat zijn toch wel behoorlijke verschillen. Beide games hebben wat mij betreft voldoende bestaansrecht en zijn totaal anders. Ik verwacht eerder dat Medal of honour een slap aftreksel van Modern Warfare wordt.

avatar van TonyTHorror
Tijdje geleden de trailer gezien (meer een teaser) van de nieuwe MoH, dat ziet er inderdaad naar uit een vieze rip-off te worden.

Battlefield heeft en zal gewoon een andere groep gamers aantrekken dan een CoD dat doet, ligt er maar net aan wat je zoekt in een shooter.
Echt concurrenten zijn ze niet, al spelen ze het wel slim door de nadruk er even op te leggen welke dingen hier wél in zitten en CoD nu mist