Battlefield: Bad Company 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Android / Apple iOS
single player / online

Ontwikkeld door Digital Illusions en Digital Legends

Battlefield: Bad Company 2 is het vervolg op Battlefield: Bad Company. De B-company gaat de strijd aan met de vijand in kleine dorpjes, de jungle en de ijzige bergtoppen. In Bad Company 2 heb je de keuze uit diverse voertuigen. Er zijn vele voertuigen beschikbaar om in te rijden, waardoor de shooter-gameplay ook erg gebaseerd is op teamwork. Met teams van vier kunnen diverse missies tot een goed einde gebracht worden. Daarnaast wordt het schademodel uitgebreid, zodat schuilen een stuk moeilijker is dan voorheen. Daarnaast kan de speler door middel van samenwerking speciale wapens en upgrades vrijspelen.

dat had ik ook met COD: Black Ops
hele tijd gespeeld en nu ook niet echt meer

Deze eens uitproberen snel ! Volgens vele BF fans is deze beter dan BF 3.. ben benieuwd, al hoop ik deze wel met een goed prijsje te mogen bemachtigen..tweedehands zijn er zat van maar je zit vast en zeker weer met zo'n Online Pass.. Dan maar de hoofdprijs voor uitgeven he

Als je de game tweedehands koopt krijg je niet alle maps, maar dat is het enige verschil. Deze BF is toch niet heel duur meer?

Moet je nagaan, het kost 20 euro (NIEUW) en 10 euro (2e Hands)

Als je de 2e Hands aanschaft moet je nog 10 euro betalen voor een Online Pass

Enne 9 van de 10 mensen kopen shooters als Battlefield juist voor Multiplayer opties..

Dus in feite zijn de 2e Hands en Nieuw gewoon dezelfde prijs.. Ongelooflijk.

avatar van Starmaster501
Wel slim gedaan zo, maar vind het wel eerlijk als dat ook duidelijk vermeldt staat op de hoes of iets dergelijks.

avatar van morris_rednalooz
Ik heb hem anders gewoon voor tweedehands gehaald met multiplayer, voor 10 euro.

avatar van Starmaster501
Ja er wordt ook niet gezegd dat er geen mulitplayer bij zit. Je mist alleen 7 mappacks, die zou je als je die wilt hebben moeten kopen en kom je alsnog op de 20 euro uit.

DarthSolidKevin schreef:

Heb steeds de neiging om dit te halen maja wat heb je er aan als je al deel 3 hebt etc.
Is deze beter dan? is deze anders? misschien heb ik de neiging om dit te halen omdat ik een verzamelaar ben ofzo but then again..i could use these 20 bucks

avatar van morris_rednalooz
Ik denk niet dat die extra maps noodzakelijk zijn voor een grote portie multiplayerplezier. Er zitten genoeg leuke maps bij die ook nog eens per mode verschillen.

Je hebt hem dus tweedehands voor 10 euro en je mist wel 7 maps, hoeveel maps heb jij dan als ik vragen mag?? 2 zeker?

Je kocht het het dus en je hoefde geen Online Pass code te gebruiken wil je nu beweren?

avatar van morris_rednalooz
1 vraagteken is genoeg per zin. Maar inderdaad, en ik heb pas een paar keer één potje online gespeeld met vrienden, en ik ben al minstens 5 maps tegengekomen. En ik hoefde daarvoor geen online pass te gebruiken.

avatar van Starmaster501
Wordt hij nog een beetje online gespeeld op de pc? Ik weet dat de Xbox versie zo goed als dood was. Maar de laatste keer dat ik daarop online speelde was vlak na de release van Battlefield 3, waren daarna nog amper matches te vinden..

avatar van Ricxz92
Er schijnt nog wel redelijke grote community te zijn. Alleen kan ik niks garanderen, aangezien ik net maar wat heb opgezocht. Steam geeft wel aan dat er ongeveer 1.000 spelers aan het spelen zijn. Trouwens ook in de aanbieding voor 7,49 euro op steam.

avatar van Starmaster501
Ja, daarom. Heb Vietnam er ook bij genomen. Bij beide games krijg ik nu, als ik mulitplayer wil doen dat er geen games available zijn... Ja, eh..
EDIT: Ook als ik in de server list kijk staan er gewoon geen servers in, doe ik iets fout of is deze game dood en heb ik net 11 euro verspilt?...
EDIT2: Zie nu op de forums dat anderen ook het probleem hebben, even wachten dus... Servers zijn down.

In het kader van games die je wel eens heb opgestart jaren terug maar nooit hebt afgerond deze zojuist dan eindelijk uitgespeeld. Geinige single player, slotlevel in het vliegtuig prima afsluiter, en de game houdt zich 8 jaar na release nog redelijk staande. 3*

2020 net gekocht voor 5 eurie op steam,vanwege klein budget vind ik het niet erg omdit te spelen ziet er nog steeds goed uit

hoge waardering hier,daarom gekocht
voor 5 euro,valt me tegen de 1ste uur word je geleeft met allemaal tussen filmpjes
en dan wow me team mates staan in de weg
en continue de crosshair
en als ik dan op 1 punt kom ja word oud ik ga 3 x kapot

vergelijking toch met medal of honor 3 jaar ouder
twijfel 2,5
valt me wat tegen
maar voor die 5 eurie toch wel plezier met sommige pauze pff

maar na 4 a 5 uur helemaal klaar mee,of ik bevries en ga 10 x dood,of ik zit in een woestijn waar ik echt niks zie,en 10x dood en als ik in een tank,humlee zit overleef ik alles beetje geleefd spelletje ,

Voor een game uit 2010 speelt prima en ziet de game er verassend uit. Sowieso is eigenlijk alles vanaf 2010 heel goed speelbaar en merk je gewoon dat het niet zo drama is als met de overgang van 2D naar 3D. Die eerste psx/n64 games zijn vaak onspeelbaar.

Korte campaign en een enorme cliffhanger die dus nog steeds niet aangekaart is 11 jaar later. Het was een leuk tussendoortje. Overigens is het wel gaaf dat bijna alles kapot kan. Geeft een hele andere dynamiek dan bijvoorbeeld COD. Het is veel minder run and gun en je gaat veel sneller dood.

avatar van Duke Nukem
Na Battlefield 3 ook nog een keertje deze Battlefield: Bad Company 2 uit de kast gehaald, en dit spel bevalt mij veel beter. Een degelijke single campaign met uitstekende controls, mooie visuals (je ziet tenminste de vijand) en slimme A.I. Gebouwen kunnen bijna helemaal vernield worden door tanks. Wel vreemd dat je geen raampje van een huis kunt inslaan om er dan doorheen te klauteren. Soms lukt het we maar dan moet je eerst springen en dan bukken. Dat zou meer mogelijkheden scheppen om de vijand te verrassen.

Online multiplayer mankeert een co-op mode, maar de versus mode is niet mis. Mooie maps die niet te groot zijn, met voertuigen her en der verspreid waarmee de speler zich naar het doelwit kan begeven. Ook hier weer high ranked spelers (verkleed als struiken en tot de tanden bewapend) die de newbies geen kans geven om aan het spel te wennen. Ik schoot met een sniper geweer een vijand in de rug, waarop hij zich omkeerde en mij gewoon doodschoot met zijn machinegeweer.

Ook tanks en helicopters maaien je als soldaat op de grond genadeloos neer. Blijkbaar kun je er niets tegen uitrichten. Ik leegde mijn machinegeweer op een helicopter die neerging, waarop gemeld werd dat de speler zelfmoord heeft gepleegd. Aan het einde van de sessie slaagde ik er toch in om twee vijanden neer te snipen. Eindresultaat van mijn eerste online match: 3 kills, 13 deaths. Voor het online gedeelte geef ik 2,5* en voor de single player mode 3,5*.