Fatal Labyrinth (1991)

Sega Mega Drive/Genesis / PlayStation 3 / Nintendo Switch
Adventure / RPG

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

De monsters uit 'the castle of doom' hebben de heilige graal gestolen. Zonder deze graal zal de Aarde voor altijd in duisternis worden gehuld. Je speelt als Trykaar, een dappere krijger welke in het kasteel op zoek gaat naar de graal. Het kasteel zit echter vol verschrikkelijke monsters. Om de monsters te verslaan dien je wapens en magische voorwerpen te verzamelen.

Fatal Labyrinth was best een aardig spelletje. Het spel had een vrij klassieke RPG interface met een level-up systeem, hitpoints en een food-meter om aan te geven hoeveel honger je had. Ondertussen struinde je gangen af op zoek naar de uitgang: de trap. Hiermee had je toegang tot het volgende level.

Verder moest je zo snel mogelijk een paar degelijke wapens zien te vinden om een kans te maken tegen de aanwezige monsters. De 'magische' voorwerpen waren redelijk absurd. Zo was het effect van ieder voorwerp random. Wat in hield dat een voorwerp de ene keer voor een attack boost zorgde terwijl het de andere keer instant death tot gevolg had.

Redelijk moelijk, maar daarom niet minder leuk. 3*