Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony (2009)

Alternatieve titel: GTA IV: The Ballad of Gay Tony

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

The Ballad of Gay Tony is de tweede uitbreiding op Grand Theft Auto IV. Hierin kruip je als speler in de huid van Luis Lopez, een part-time gangster en full-time assistent van legendarische nachtclub eigenaar Tony Prince, welke in de wandelgangen beter bekend staat als 'Gay Tony'.

avatar van leatherhead
wolff schreef:
geweldig spel, alleen geen 5.0 omdat er te weinig missies zijn

Het is een DLC wat verwacht je dan. En voor een dlc zitten er trouwens nog best aardig wat missies in.

avatar van rockgamer
dit spel staat 0,09 punten hoger dan de nummer 1 in de top 250 !!!
dat is echt veel, 0,09 punten, over 2 jaar is zoiezo de hele top 250 verziekt...

over dit spel, leuk vermakelijk over the top spel, beter als gta 4,

avatar van wolff
leatherhead schreef:

klopt, toch vind ik het jammer. ik vond de stijl van dit spel geweldig, natuurlijk is het maar een dlc maar dit leek me zo'n geweldig spel alst ook nog veel missie's had

avatar van Naomi Watts
Gister eindelijk aan begonnen. Wat weer een heerlijke trip through memorylane. Erg fijne personages (Yusuf heerst ), de setting rond de nachtclubs vind ik briljant en de missies zijn ook erg tof. Heerlijk om weer rond te struinen in het altijd levendige Liberty City. Dat ik deze een tijd on hold heb gezet werpt zijn vruchten wel af.

avatar van Spock
Niet zo goed als Lost and Damned, maar best amusant. De verhaallijn is slap, maar de missies zijn best leuk. Verder nog een aantal aardige sidemissies, maar niet veel bijzonders. Het dansen is best leuk, maar verveelt ook vrij snel. Disco is niet bepaald mijn ding, dus dat zal wellicht meespelen.

avatar van wolff
Wow dit staat binnekort (waarschijnlijk kort) 1ste in de top 250

Gelukkig is daar Arkham Asylum nog

hehe, en uncharted 2

hoeveel missies heeft deze dan?

avatar van leatherhead
JustMike schreef:
hoeveel missies heeft deze dan?

Iets van 25 geloof ik.

dammit, ik heb veel problemen als er een voertuig van mij kapot is tijdens een missie, net iets van 10 x achter elkaar gehad. Die helicopter is niet te besturen

Volgens mij spelen de spelen zich door elkaar heen af. Je ziet namelijk iemand op een bike in het begin, terwijl je over een zebrapad loopt, en terwijl je daar loopt zie je ook iemand stoppen en dat is die uit GTA IV.

avatar van Spock
Wacht maar eens totdat je bij de diamantendeal komt, dan maken de drie hoofdpersonages elkaar het leven pas zuur . De helicopters zijn inderdaad niet te besturen, vooral wanneer je ook nog serieus ermee moet schieten.

Daar ben ik ook dood gegaan, ik storte neer. Maar man, wat een lekkere sfeer heeft dit spel. Ik ga wel verschrikkelijk vaak dood, rij ik weer van een klif af

CHOPPER NIET TE DOEN!!

dit is een optie die gaat meetellen bij mijn eindcijfer!!!!!

hoe ga je vooruit op de pc? want
w is omhoog!!!!!!!
s omlaag!!!!!!!!!!
************

JustMike schreef:
CHOPPER NIET TE DOEN!!

dit is een optie die gaat meetellen bij mijn eindcijfer!!!!!

Bedoel je de missie waarbij je in een heli drie speedboten kapot moet maken? Vreselijke missie ja, heb hem denk ik wel 20-30 keer moeten spelen. Echt een drama, die heli is voor dat soort missies onbestuurbaar inderdaad. Je kan nooit secuur te werk gaan.

avatar van Spock
Ja, die missie is ook vreselijk. Het maakt de hele DLC al een stuk erger. Ik had hem ook na zo'n twintig beurten door iemand anders laten doen.

avatar van Martijn
Gelukkig mag je verderop in het spel helikopters kapotschieten dus daar kun je alle frustatie mooi uiten

ja, ik was een beetje gefrusteerd, ik was al 2 uur met die missie bezig. Die speedboten achterna zitten was nog veel erger, maar daarvoor moest je die cruise ship ook kapot maken, en dat haalde ik al echt niet. Toen had ik dat gehaald, en toen kwamen die speedboten, zij waren op de kaart
* hier

en ik

*hier

avatar van JustinW
Toch wel de beste DLC tot nu toe met Undead Nightmare. Het is in feite gewoon een super nieuwe verhaal met nieuwe features. Niet zoals we nu bij L.A. Noire zien, dat is gewoon een extra zaak. Deze game voelt echt aan als een nieuw avontuur en niet iets dat bij de release van de hoofdgame is achtergehouden. Lost & Damned is overigens net zoveel fun als deze.

avatar van Martijn
Nou die boot ging nog wel maar die speedboten was echt een drama ja. Het vliegen is het probleem niet eens, het richten en dan ook nog eens de heli rechthouden.

Is er later niet nog een missie dat je met een helikopter N.O.O.S.E. helikopters neer moet halen?

Dat werkte al iets beter.

avatar van bassie
geweldige dlc!!

avatar van JustinW
@Martijn.

Die boot missie moest ik ook een paar keer doen. Je concentreren op zowel het vliegen als schieten is even wennen. Toch word de game nooit echt extreem moeilijk. Ook zonder leven cheats is het allemaal goed te doen.

avatar van ilovePS3
na dat ik little big planet 2 meer dan een maand had gespeeld heb ik nog een tip gekregen van mijn vrienden gta 4 episodes from liberty city gta 4 had ik al gespeeld maar ik had geen idee dat er nog een gta 4 bestond. i love gta. er was geen demo dus ik kocht direct de game ik begon met the lost and dammed en ik was behoorlijk teleurgesteld waarom:de missies trokken teveel op elkaar op je bike rijden,gevecht tegen de angels of death begint op een tijd te vervelen na een stuk of 10 missies en toen was het echt gedaan toen begon ik direct aan de andere game the balls of gay tony
maar toen was ik wel verast maar kan ook natuurlijk niet tippen aan gta 4 the original ik was verast omdat de missies gta san andreas stijl hadden maar die missie dat je een lijk op je boot was echt moeilijk en daar zit ik nu vast

the bals of gay tony vind ik even leuk of little big planet 2 dus een 4,0

avatar van wiiplayer
ilovePS3 schreef:
andere game the balls of gay tony...

the bals of gay tony

Dat klopt niet

avatar van ilovePS3
ik mis altijd the bals damn hoe kom ik er toch op

avatar van ilovePS3
en sommige mensen hier vinden deze beter dan GTA IV ik niet

avatar van bvonk
Ik vind hem ook niet beter maar is eigenlijk niet te vergelijken. Het is een DLC en een erg geslaagde DLC dus van mij krijgt het een 5.0.