Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony (2009)

Alternatieve titel: GTA IV: The Ballad of Gay Tony

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

The Ballad of Gay Tony is de tweede uitbreiding op Grand Theft Auto IV. Hierin kruip je als speler in de huid van Luis Lopez, een part-time gangster en full-time assistent van legendarische nachtclub eigenaar Tony Prince, welke in de wandelgangen beter bekend staat als 'Gay Tony'.

avatar van wiiplayer
Ik vind het ook een beetje raar om te zeggen dat dit een hoger cijfer verdiend omdat het een DLC is want je betaalde er vroeger toch ook wel meer voor als de de standaar DLC?

avatar van bvonk
Vind het anders heel simpel. Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony is te kort voor een compleet spel voor €50,-. Maar als grote DLC is het meer dan voldoende.

avatar van Spock
Hij is wellicht niet zo goed als het origineel qua verhaal en personage, maar als ik toch eventjes moet uitzoomen en wat ontspanning nodig heb dan kies ik meestal deze boven het origineel. Je kunt hier simpelweg veel meer lol in beleven, en in die zin is hij beter dan het origineel.

avatar van ix-mario-x
ik vind GTA IV DLC allerbeste DLC die ik ooit gespeeld! maar Saints Row 3 kunnen veel beter hoop ik!

Ja ik vind dit toch beetje onrealistisch overkomen hoor , een homo als gangster?? pff dat komt haast nooit voor.

avatar van Tsjo-Wi
Dude die hele DLC is over the top en totaal niet realistisch bedoeld...

avatar van Visie
Tsjo-Wi schreef:
Dude die hele DLC is over the top en totaal niet realistisch bedoeld...

Haha echt he . Als je denkt dat dit spel het serieus bedoelde, dan heb je echt iets gemist.

avatar van jirachi04
koning-phong schreef:

Och ga voor 'realisme' die Google Streetviewshooter spelen.

avatar van Spock
Ik ben wel zeer benieuwd waar je dat "een homoseksuele gangster komt haast nooit voor" op gebaseerd hebt. Zowel in de realiteit als in het spel.

Een homo gangster komt bijna nooit voor !

En ik snap totaal niet waarom dit spel in de top 250 staat en al helemaal niet waarom op de 4de plek? iemand? is het de gameplay? of hoe zit dat nou? het verhaal kan zoiezo niet want die is simpelweg te simpel en niet diep als er een GTA game zo ver moet komen kan het beter San Andreas zijn of Liberty City Stories

Don't feed the troll!

dus noemen ze maar een TROL

Ik zeg San Andreas heeft een betere verhaal met interessante personages dan in dit spel. mag dat??

avatar van wiiplayer
Geen Trol, en inderdaad San Andreas is veel beter. Deze game hoort niet zo hoog maar als iedereen hem een hoog cijfer geeft (wat ie wel verdiend) dan gaat het vanzelf natuurlijk.

Dat kun je niet zo 1,2,3 ontkennen he

Lees eens de gemarkeerde meningen en je zult zien waarom mensen deze goed vinden.

Dat kun je niet zo 1,2,3 ontkennen he

Het is niet zozeer een kwestie van durf dan wel een kwestie van zinloosheid.

Wat mij betreft is het de combinatie van de kracht van de GTA-serie met de absurditeit van een spel als SR.

De coolste Criminele Homo is Omar Little van The Wire (ik verwacht niet dat jullie die serie kennen, aangezien dit land in de ban is van domme series zoals NCIS etc.)

spreek voor jezelf heh

Wat erger ik me er toch aan dat een helikopter besturen zoo moeilijk is zeg ! Frustraties gewoon bij mij.. het landen is super moeilijk en als je maar even verkeerd terecht komt en weer opnieuw op wil stijgen om het vervolgens weer te proberen vliegt je helikopter al in de fik omdat je eerder verkeerd terecht kwam sjonge jonge..verdorie!

avatar van JustinW
Vind juist het vliegen nogal makkelijk. In Battlefield 3 bijvoorbeeld is het echt moeilijk. Na een uurtje in GTA kan je al perfect vliegen.

avatar van Martijn
Besturing van de helikopters hier is inderdaad een drama, dat is een Battlefield echt wel een stuk beter.

avatar van bvonk
Had ook geen probleem met vliegen bij de pc versie. Maar had het ook heel veel gedaan in GTA4 en had er dus al veel ervaring mee.

avatar van Martijn
Het vliegen zelf is ook eigenlijk het probleem niet, maar het schieten erbij is nogal kut.

avatar van Spock
Ja inderdaad. Vliegen is goed te doen, maar het schieten is vreselijk. Ze hadden beter een soort auto-aim erin kunnen zetten, met motivatie dat de geweren kunnen draaien of zo. In ieder spel is zoiets wel vreselijk.

avatar van Boznaldo
wat ik me afvraag is waarom er zo weinig stemmen zijn uit gebracht op deze game,ondanks dat hij zo'n hoge rating heeft...

Heeft hij misschien een korte gameplay ofzo?

Vind het wel vreemd...

@Boznaldo
Het is dlc en dat wordt gewoon minder gespeeld dan het orginele spel. Gamers die niet blij waren met gta4 zullen deze ook niet snel kopen. Het zijn dus vooral mensen die al positief waren over gta4 die deze dlc hebben gekocht en weer een goed punt hebben gegeven. En terecht.

Ja de game is korter dan gta4 of de meeste spellen maar het is een dlc en voor een dlc is hij groot en zijn geld waard.

avatar van Boznaldo
oke bedankt voor je uitleg,maare rare vraag misschien maar wat is een dic?

Ford KAduuk
oke bedankt voor je uitleg,maare rare vraag misschien maar wat is een dic?

Dat betekent downloadable content, wat je kunt zien als een downloadbare uitbreiding bovenop de bestaande game.

avatar van Boznaldo
Dus deze game is dus niet te verkrijgen in de gameshop....

Je kunt hem dus downloaden als je gta 4 hebt...

avatar van bvonk
Ja dat is eigenlijk de gedachte achter dlc maar dit is een beetje een uitzondering. Omdat hij zo groot is wordt hij ook los verkocht en heb je er niet eens gta4 voor nodig om te spelen. Je koopt dan Grand Theft Auto: Episodes From Liberty City. Daar zit niet alleen deze dlc in maar ook 'The Lost & Damned' wat vooral over een motor bende gaat. De prijs is ongeveer €30 en in meeste winkel wel te krijgen en het geld zeker waard. Voor Xbox en PS3 kun je ze volgens mij wel los online kopen maar ik heb de PC versie dus daar weet ik niet zoveel van af.

avatar van Martijn
Kost bij de meeste plekken nog maar 20 euro, kijk wel uit dat je niet perongeluk de versie met GTA 4 er bij koopt. Dat pakket is er ook maar die is duurder.