LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation 5
Platform / Adventure
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Warner Bros.

In LEGO Harry Potter: Years 1-4 volg je de beroemde tovenaarsleerling Harry Potter in zijn eerste vier jaar op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Je kunt lessen volgen, toverspreuken gebruiken, toverdranken maken, op je bezemsteel vliegen en opdrachten uitvoeren om punten voor je afdeling te verdienen. Tijdens de game kun je vrij rond lopen op bekende plekken in de tovernaarswereld. Zo kun je het kasteel van Zweinstein uitpluizen, winkelen in de Wegisweg, op avontuur in het Verboden Bos en Zweinsveld bezoeken.

avatar van kobe bryant fan
Leuke game mijn nr.1 heb 2 weken gespeeld voor de levels nu al 2 maanden gold bricks aan het verzamelen.

Lego:Harry Potter Years 1-4

Lego dacht ik in Harry verhalen dat word top,mijn verwachtingen zijn uitgekomen de game is ook top.

4 jaren dacht ik dat word veel game-play .
Zo lang speelde ik niet aan de jaren,maar je kunt zolang verzamelen en zoveel zoals:Gold bricks,wapenschilden red bricks True wizard enz.
Voor op het laatst Voldemort in een bonus level te kunen besturen.

De 4 jaren zijn goed uitgewerkt alleen had ik jaar 4 langer gewild.
Ik speelde hem op de WII en zelf daarop waren de graphics super mooi.
Respect voor de makers want de wereld is groter dan de origeneele games,zoals de weg is weg is uitermate grote met veel winkels die je kunt bezoeken.
De lekke ketel is ook groot voor wat het is.
Zweinstein is zo groot dat ik echt veel rondloop en denk waar ik weer eens iets nieuw zo tegenkomen want je kunt zoveel nieuwe plaatsen vinden door nieuwe karakters en spreuken.

Ze hebben in de level ook alles goed nagespeeld en ook de belangrijkste dingen der uit gehaald.
En zonder klank van stemmen of ondertitels weet Lego Harry Potter toch het verhaal goed uit te leggen vorr mensen die niet vertrouwd met de serie zijn en nog eens op een grappige manier ook.

Er zitten ook veel peetjes in een paar overbodige maar toch een mooie 167.
Ook veel spreuken uilendozen enzovoort,dit spel is zo groot dat je het niet in 1 bericht kunt of wilt vertellen.

Nu denken jullie zeker dat ik geen minpunten aan deze game vind,toch zijn het er bijvoorbeeld dat hij te weinig opslaat.
Ook heb ik al 1 bug gevonden gelukkig is het geen storende.
En zoals hierboven al verteld is jaar 4 naar mijn mening te kort.

Toch heeft deze game zeer veel voordelen,en denk je nu bij je zelf Lego is voor kleintje dan ben je mis want deze game is het bewijs van niet.

Heb me zeer goed vermaakt en krijgt nr.1 in mijn top 10.
Dit was mijn eerste recensie hopelijk heb je genoten.

avatar van Evil Eye
Genoten is een groot woord, maar goeie recensie vriend

Thanks doe mijn best e

avatar van rockgamer
kobe bryant fan schreef:
Lego:Harry Potter Years 1-4

4 jaren dacht ik dat word veel game-play .
Voor op het laatst Voldemort in een bonus level te kunen besturen.

De 4 jaren zijn goed uitgewerkt alleen had ik jaar 4 langer gewild.
Ik speelde hem op de WII en zelf daarop waren de graphics super mooi.
De lekke ketel is ook groot voor wat het is.

Er zitten ook veel peetjes in een paar overbodige maar toch een mooie 167.

Ook heb ik al 1 bug gevonden gelukkig is het geen storende.
En zoals hierboven al verteld is jaar 4 naar mijn mening te kort.

Heb me zeer goed vermaakt en krijgt nr.1 in mijn top 10.
Dit was mijn eerste recensie hopelijk heb je genoten.

goede recensie, ookal lijkt de game me niet zo leuk als jij beweert

avatar van kobe bryant fan
toch wel hoor veel vrij te spelen en toffe levels,je met wel van lego houden anders verveelk je je dood.
Edit alhoewel hij niet op nr.1 in hoort in mijn top 10.

avatar van Jim Carrey
Ik ben al mijn hele leven lang, tenminste zolang als het bestaat, fan van Harry Potter. Van de films, de boeken, de muziek en ook de games. Ondanks dat ik niet zo'n gamefreak ben vind ik dit spel echt helemaal geweldig.

Het is de zoveelste LEGO game. Maar ze blijven leuk. Star Wars, Batman en ook Harry Potter. De jaren zijn allemaal goed uitgewerkt. De levels en puzzels zijn erg leuk en er is genoeg te doen. Ook na de story-mode zoals ik vanmiddag ondervond is er genoeg te doen. Free Play waarmee je de overige personages kan unlocken. En exta's toepassen. Het spel zelf ziet er erg goed uit en is gewoon super vermakelijk. Zeker als je fan bent van HP.

Op GamesMeter ben ik niet zo heel erg streng met mijn stemmen. Als ik dit mischien tot in de details ging controleren was ik misschien op 4* uitgekomen, maar ik vind het echt topvermaak. Erg leuk om te spelen en het verveelt niet. In mijn ogen, een geweldige game waarin genoeg te beleven valt.

avatar van jespertje
lego oke!!!!!!

avatar van HorrorSurvivor
Charmant, grappig, niet al te moeilijk maar goed voor uren-en urenlang speelplezier. De humor en de actie wordt spectaculair vertaald zonder dialogen maar met leuke poppetjes met grappige gezichtsuitdrukkingen en hilarische 'stemmetjes'.

Heb het spel 100% uitgespeeld, met veel pijn en moeite, want op het laatst was het lastig om te weten wat je nog niet gedaan hebt. Maar dat is het enige minpuntje; als je niet voor alle Trophies gaat en puur voor het verhaal is dit een geweldige game-ervaring. Enige kennis van harry Potter is wel een pré.

avatar van jerom1234
Echt fantastisch spel gewoon!
Binnenkort komt 5-7 uit en die wil ik echt pas hebben als deze helemaal uit is!
Maar die levels zijn vol vermaak, humor en avontuur. Ik hoef nu echt nog maar een paar poppetjes en blokjes, maar het is echt hard!
Levels: makkelijk.
Maar als je alles wilt hebben, phoe phoe!

Hoor je hier ook leuke muziek bij?
Dan is het namelijk een aanrader!

avatar van jerom1234
Het zal vast wel muziek zijn uit de film, grotendeels!

avatar van Dark Lord Andrew
JohnWilliams schreef:
Hoor je hier ook leuke muziek bij?
Dan is het namelijk een aanrader!

Alle muziek uit de films Ik ben ook groot fan van John Williams' muziek, dus ik was er wel blij mee

avatar van jerom1234
Ik ook, trouwens, vooral Hedwigs theme vind ik erg mooi!

avatar van jerom1234
Ik had er altijd een hekel aan als ik erop uit moest in het verboden bos!

avatar van playasHarry
Superzalig spel, en vooral grappig ook! Hier kan je je urenlang mee amuseren!

misterwhite
Zit ergens op het einde van jaar 2 en vind het tot nu toe eigenlijk maar een saai en irritant spelletje. Nergens is er iets verrassends of iets uitdagend. De humor is vaak redelijk flauw. Maar er is een positief punt, ze gebruiken de oorspronkelijke muziek wat dus wel de echte Harry Potter sfeer maakt.
Een cijfer krijgt het pas als ik het uit heb maar tot nu toe zal het niet hoger zijn als een 2*.

Huh?
Maar ja, tis je mening!
Ik ben het er niet mee eens!

misterwhite
Mijn mening kan nog veranderen, maar dan moet het spel ergens nog een verrassing in petto hebben. Maar ik twijfel eraan of dat er gaat komen.

avatar van jerom1234
Waarschijnlijk wordt het niet hoger, want deel 4 ben je zo doorheen, en ik vind persoonlijk 1 en 2 de beste jaren!

avatar van Julian McArthur
Mijn eerste Lego game ervaring. Ik heb me erg gestoord aan een aantal zaken die mijn score serieus beïnvloed hebben:

1. die fixed camera stoort mij mateloos. Op geen enkel moment heb je het gevoel in een wereld rond te lopen. Je loopt gewoon van decor naar decor. Dat haalt mij zo erg uit de game.

2. een zelfde knop voor meerdere functies: heel vaak wou ik een bepaalde handeling doen maar dezelfde knop wordt gebruikt om van personage te switchen waardoor ik vaak aan het switchen was terwijl ik dat niet wilde.

3. geen dialogen. De personages mompelen wat. Ik weet niet of dat typisch is voor een Lego game maar ik stoorde me er mateloos aan. Zelfs al is de game voor een jonger publiek bedoeld, jong wil niet zeggen 'achterlijk'.

Ik heb me ook wel vermaakt met een aantal zaken: de humor, de creativiteit, de scenes uit de films die zo erg herkenbaar zijn.

Uiteindelijk heb ik er toch 44u ingestoken om de platinum te halen en ik ga het vervolg zeker ook spelen maar ik had er veel meer van verwacht.

avatar van brawljeff
Julian McArthur schreef:

Volgens mij was Harry Potter een van de laatste LEGO games zonder dialogen. Latere games gebruiken voornamelijk dialogen uit de bijbehorende films of zelfs eigen voice acting.

Julian McArthur schreef:

Lego games zijn wel aardig doorontwikkeld sinds deze. Ik kan je Lego City Undercover van harte aanbevelen, een soort open World GTA met Lego en heel veel humor!

avatar van Julian McArthur

Mercikes voor de tip. Ik ga deze zeker checken.