Brink (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Splash Damage
Uitgegeven door Bethesda

Brink speelt zich af in het jaar 2035. Door opwarming van de aarde zijn de ijskappen gesmolten en is het zeewater zodoende gestegen dat het merendeel van het land nu onbewoonbaar is. Brink speelt zich af op 'The Ark' een futuristische drijvende stad die zelf samen met de mensheid aan het aftakelen is. Tevens is er een burgeroorlog uitgebroken in The Ark, tussen de veiligheidstroepen van de stad en het verzet.

davidbmaster
AvMerode schreef:
Nog niet genoeg van gespeeld, maar wat ik heb gespeeld is wat twijfelachtig.
De combinatie van snelheid en lekker soepel knallen zoals een COD gecombineerd met unreal tournament en team fortress word het nergens.
Het komt flink tekort om bij die top shooters in de buurt te komen, het is wel weer eens wat anders, dat dan weer wel, plus aardig wat customization opties.

Het is niet een shooter waar je 1 twee drie verstand van hebt, zit best wel een flinke learning curve in.
Dat is denk ik ook de reden waarom deze shooter er aardig van langs kreeg van recensies, het is geen oppervlakkige COD die je oppakt en gelijk mee aan de slag kunt gaan.

laat maar weer speel eerst het uit voor je een mening geeft.
heb de goedside campaign uitgespeeld en alle modes getest game is cool SP en MP in 1 moeten meer games gaan doen en Brink voelt en speeld leuker dan CoD.

AvMerode
Waarom verdedig je de game terwijl ik de game ook een beetje probeerde te verdedigen in het begin.
Een mening geven op een game die je nog maar een uurtje hebt gespeeld is toegestaan en niks mis mee, de meeste mensen hier op gamesmeter geven al gelijk een cijfer na een uur gamen.
Dus ik snap je redenering niet helemaal, reageer niet steeds op berichten die ik post, is best irritant, helemaal als je er geen verstand van hebt.

Heb er weer 2 uren aanbesteed maar genoot er geen moment van, 3 uren aan niks besteed.
Voelt en speelt leuker dan COD? ik vind brink echt verschrikkelijk slecht, het probeert snel te zijn zoals unreal tournament maar word gehinderd door technische problemen waardoor het stroef en bijna onspeelbaar loopt.
Daarnaast is het ook nog eens een concept waar je van moet houden, ga dood, wacht op medic of respawn na 20 seconden.
Na de dood moet je steeds weer hetzelfde pad lopen, eenmaal daar word je weer door teveel vijanden overhoop geknal, en grotendeels vanwege de technische problemen. (zowel in online mp als single-player)

Saai, oppervlakkig en teveel fouten om hiervan te genieten.

Geef mij maar team fortress 2, unreal tournament of een COD.

davidbmaster
Brink een SP basic shooter.
Ik vindt Brink 1 van de coole games van begin 2011 maar vindt ook niet alles goed van deze game.
Mijn speelervaring met deze game voelt goed aan,speelt soepel en vraagt ingame om echt teamwork om de Sp(MP) uit te spelen.
Maar der zitten bepaalde dingen die beter hadden gekunt zal alles rustig op een rij zetten.
wil wel zeggen dat dit me mening is samen met me ervaring in games.

MinPunten.

1: AI is erg goed en maakt het bijna onmogelijk om deze game op hard alleen uit te spelen(maar dit is soms jammer dat de AI beter is dan andere shooter omdat je vaak alleen speelt).

2: Omgeving te makkelijk gemaakt der zit apper tot niks aan variatie in jammer want voor een shooter toch wel kan.

3: MP lag en fouten in de online mode gelukkig zijn ze er mee bezig maar nog niet goed genoeg om de MP massaal te gaan spelen.

4: geen MP de SP en MP zijn 1 mode je kan zowel als MP als SP om de campaign uit te spelen geen versus of deathmacht maar is geen groot minpunt want MP werkt niet zo geweldig.

PLUSPUNTEN

1: SP een echte SP-Shooter wat de laatste tijd eigenlijk niet meer iets goed van kwam.

2: Variatie met je eigen Character loopt tot in de eeuwige mogelijkheiden wat steeds meer vraag om replay-value.

3: AI eindelijk weer een echt sterke AI die je samen met vrienden een echt gevoel geeft dat het waard is om te spelen.

4: Snelheid en Soepelheid zijn goed gedaan in de game je voelt je net als Crysis iets beter dan de rest door het springen en gleeden.

ik vindt Brink een coole en goede game maar geen topper een 4.

mvg david

Wat een achterlijk wanproduct is dit zeg, mijn eerdere post verwijderd, omdat ik dacht dat ik iets verkeerd deed bij de kernraket missie. Maar ik deed helemaal niets fout, val ik gelijk met de deur in huis over de belabberste AI die ik heb meegemaakt. Welke Developer-Noob verzint het om je team te laten voor rushen voor de secondary objectives in plaats van de primary objectives..?????
Probeer ik in mijn eentje het klusje te klaren, onmogelijke opgave aangezien de hele vijandelijke macht tegenover je staat en teammaten hoor ik op een frustrerende manier de hele tijd roepen...Taking supply point (secondary), hebben ze die hoor je ineens Were taking de health supply point (secondary) ..WTF? En dat steeds om en om en de tijd loopt maar naar beneden toe.
Heb 100 keer meer respect voor Sniper..die ik met plezier heb doorlopen en dan te bedenken dat hier 2 grote namen achter staan. ZE MOETEN ZICH SCHAMEN.
Ben klaar met deze game..morgen gaat hij meteen naar Gamemania om verkocht te worden...spuug nou al op de game voor de vervuiling van mijn achievements-lijst.

avatar van P.O.W.
Je moet deze game ook niet met AI spelen. Met echte mensen is deze game wel degelijk tof.

ik vond de console versie niet zo bijzonder, gaf ik ook niet zo'n hoog cijfer. Nu ff geprofiteerd van de Steam actie en goedkoop op de PC binnengehaald. En ondanks de (vele) schoonheidsfoutjes merk ik gewoon dat ik superveel lol heb, mits je in een team zit die weet hoe het spel werkt en hun class aanpassen aan de situatie. Een beetje het TF2 verhaal, met alleen engineers is er geen fuck aan.

Ook het customizen van je uiterlijk en vooral de perks voegen toe aan de replaywaarde, het is niet hoogstaand maar als je zoveel lol hebt maakt dat dus geen fuck uit, 4*. Ik raad iedereen aan om hem eens te proberen op de PC.

avatar van jex
1,0
jex
Gekocht voor 11 euro, dus ik dacht ok ik speel gewoon even de single player maar ja die is er niet echt. Wat een rommel, weet niet eens wat ik aan het doen ben, kreeg een paar trophies, half uur of zo mee gespeeld, nu weer terug met Battlefield 3. Miskoop, enige troost, het was maar 11 euro, maar Brink is niet eens die 11 euro waard.

avatar van ix-mario-x
1,0
ECHT ROT SPEL!

avatar van Mr. Olaf
Ligt nu nieuw voor 5 euries bij de gamemania... Zegt genoeg!

Brink.
Ik blijf deze game een gemiste kans op een echte topper.

Goede punten:

1: De SP is taai en uitdagend beter dan COD en MOH.
2: De eindeloose combinatie aann jou charachter.
3: SP duurt ongeveer 12 tot 15 uur.
4: Team work wordt aangemoedigt en is nodig om de mission`s te halen.

avatar van Dutch-J3ff
Gekocht bij Yourgamezone.nl voor maar € 4,50-, en ja, wel leuk spelletje hoor