Dragon Ball Z: Attack of the Saiyans (2009)

Alternatieve titel: Dragon Ball Revised: Saiyan Invasion

Nintendo DS
RPG / Adventure

Ontwikkeld door Bandai
Uitgegeven door Bandai

Dragon Ball: Attack of the Saiyans zal het originele Dragon Ball Z verhaal volgen. De game begint bij het wereldkampioenschap waar Goku weet te winnen van Piccolo. Dragon Ball: Attack of the Saiyans stelt de speler in staat om door een groot deel van het Dragonball Z universum te reizen. De game zal daarnaast een aantal originele features kennen, waaronder nieuwe gameplay elementen, unieke game modi en leuke side quests.

avatar van wiiplayer
Is de koe nog niet leeg?

avatar van ps3me
nee, blijkbaar niet.. en van mij hoeft dat ook niet want ik verheug mij altijd op DBZ games.

Net zoals al die pokemon shit en mario games

avatar van ps3me
Ja, pokémon blijft ook maar doorgaan, en mario ook... maar daar is wel 1 pluspunt... het verhaal is steeds anders.. hier blijft het wel steeds hetzelfde met dezelfde mensen erin en zelfde saga's etc. Dat is wel weer minder van DBZ.

avatar van Alexjaxx
Dit was voor mij een van de betere DBZ games.. Je speelt net als bij de serie vanaf het moment dat Raditz aanvalt..
Daarna weten de meeste dragonball-liefhebbers wel wat er gebeurt.. Dit speel je ook allemaal zoals het is gegaan in de echte serie.. Zelfs dingen als naar King Kai gaan of Picollo die fused met een namek zitten erin..
Hij is allesbehalve mooi toch vond ik de gevechten (die varieerden als je sterker werd) enigszins spannend en had ik het rare idee dat een knopje ingedrukt houden mij zou helpen met het resultaat xD
Het battle-systeem is gebasseerd op kaarten met 2 "cijfers" erop en wat voor soort aanval het is.. Er staat eigenlijk geen cijfer maar een raar kreukeltje of een keiharde Z.. Het soort aanval zie je door een tekentje wat gebasseerd is op de training-emblemen die je krijgt als je je training voltooid bij een nieuwe meester.. De aanval kan een KI-attack zijn, een gewone attack of een "attack all enemies" attack.. Deze kaarten kun je toekennen aan je party-members om een aanval te doen.. Hoe hoger het cijfer op je kaart hoe sterker de aanval..

Als je goed weet hoe de eerste saga's gingen dan geef ik je als advies om echt te onthouden hoe dingen gebeuren bij de echte serie.. Dit zal veel helpen bij dit spel..

Makkelijk te downloaden.. DBZRPG zo heette de file altijd bij mij en zo heb ik hem ook teruggevonden..
Voor de echte DBZ-fan is dit wel goeie..

avatar van Alexjaxx
Kzie net dat hij op nintendo-ds is..

Ik speelde hem altijd op een gameboy advance-emulator.. Ik denk dat het een re-make is ofzo..