Dragon Ball: Raging Blast (2009)

PlayStation 3 / Xbox 360
Fighting

Ontwikkeld door Bandai
Uitgegeven door Bandai

Dragon Ball: Raging Blast is het nieuwste deel in de Budokai Tenkaichi-serie. In de game kan je jouw vijanden door rotsen heen smijten en slaan om zo meer schade aan te richten dan normaal. Er is in de game keuze uit 70 verschillende vechters die van de Saiyan saga tot aan de laatste saga lopen.

avatar van Bahamut Zero

Bedoelen ze hier mee de laatste Dragon Ball Z saga of gaat het door tot Dragon Ball GT. Dat maakt namelijk een heel groot verschil.

avatar van ps3me
ik dacht gewoon GT, tenminste alle informatie die er stond was van de saiyan tot aan de laatste... dus ik ga uit van GT maar zou niet raar staan te kijken als het tot de Z sagas gaat.

jeej nieuwe dbz

avatar van ps3me
er komen er nog 2, Attack of the saiyans (DS) en the revenge of King picollo (Wii)

joeri592
geen intresse in de andere

avatar van ps3me
Ik wel in The Revenge Of King Piccolo, die gaat dieper in op Dragon Ball voor de saiyan saga. Lijkt mij erg vet.

Ik hoop trouwens dat dit wat goed gaat maken gezien Burst Limit niet al te best scheen te zijn...

avatar van jellecomicgek72
demo gespeeld. het speelt veel slechter dan de andere Dragon Ball Z spellen. Zo vond ik de combo's nou niet echt lekker werken en het speelde voor mijn gevoel nog allemaal te houterig. Grafisch zag het er wel mooi uit maar het is steeds een beetje hetzelfde met de dragonball z games. Mischien iets voor de budget bak maar geen game die de volle mep waard is. (vind ik)

Ik vond de demo ook erg tegenvallen, Jelle. De graphics zagen er deze keer wel behoorlijk goed uit, je zou bijna kunnen zeggen dat de graphics in dit spel de series overtreffen! Maar de gameplay blijft een beetje meer van hetzelfde, zoals in de Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi-reeks. Persoonlijk vind ik dit al een hele vooruitgang tegenover Dragon Ball Z: Burst Limit. Maar toch, mijn voorkeur blijft tot nu toe nog steeds uitgaan naar Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 op de PlayStation 2. De meest uitgebreide fighter ooit.

Wassup ! schreef:

Ik ook, samen met Budokai Tenkaichi 2

Game_Kaza
De demo zag er erg cool uit. Hetzelfde als tenkiachi, dat wel.
De graphics zijn beter als welke DBZ dan ook. Geen één heeft het 2D zo goed erin kunen verwerken.

Hopelijk heeft het een beetje een uitgebreide gameplay, variatie tussen characters en een GOEIE storytelling. Wat ik bij Tenkiachi 3 erg miste.

avatar van wiiplayer
Oh mijn god! Is het heus! Een nieuw DragonBall Game! Wat orgineel!

avatar van wiiplayer
Hier kunnen Browly en Vegeta allebei Super Sayan 3 worden... Omg.

joeri592
het is een leuk spel, vooral erg mooie graphics, nog mooier als dragon ball z bust limit, de gameplay is wel erg wennen maar dat went na een paar gevechten
Dragon Ball: Raging Blast is een 3D-fighter die maar weinig vernieuwingen kent ten opzichte van zijn voorgangers. Hoewel de game erg mooi en omvangrijk is, kent het ook veel irritante minpunten. De slechte camera en hoge moeilijkheidsgraad maken dat de game eerder een achteruitgang is ten opzichte van zijn voorgangers. Alleen de meest die hard-fans zullen plezier uit de game kunnen halen 3*

wat ben ik weer blij dat ik dragon ball z weer speel het is al heel lang geleden en dit spel is geweldig graphics prachtig even wennen aan hoe de camera staat maar blijft geweldig

avatar van Bahamut Zero
Spel ligt bij menig winkel inmiddels in de afprijsvakken of 2e hands schappen. Is ie de moeite? En terugkomend op mijn vraag hierboven: Tot hoe ver gaat het? Zijn het alleen de Dragonball Z saga's (t/m Buu), of zit GT er ook nog in?

avatar van Leidenaar187
0,5
Bahamut Zero schreef:

GT niet.Alleen Dragonball Z en van de films alleen het karakter Broly.

Ik zou hem niet kopen,ik was erg fan van de tekenfilm maar dit is gemaakt om geld mee te verdienen(ja elk spel is daarvoor gemaakt) maar zonder enige liefde.

avatar van Bahamut Zero
Ja, ik was destijds zo verslaafd aan Budokai Tenkaichi 2 voor de Playstation 2. Nu wil ik eindelijk wel eens zo'n spel op de next-gen consoles zien, maar blijkbaar is dat te veel gevraagd van Bandai. Die leveren liever 2 'normale' spelletjes, dan 1 topper.

Game_Kaza
Leidenaar187 schreef:

GT niet.Alleen Dragonball Z en van de films alleen het karakter Broly.

Als je het niet hebt gespeeld waarom gee je het dan een 0,5?

avatar van Leidenaar187
0,5
Heb em wel gespeeld..
Waar zeg ik dat ik hem niet heb gespeeld?Ik vind het een kutspel dus zeg ik tegen hem dat ik hem niet zou kopen als ik hem was.

ikbenzobang
is ook een bagger spel

DeathWillHealUs
hoelang blijven ze deze games nog uitmelken?
als ze nu verhaallijnen en personages nu eens aan toevoegen
zoals de saga van Baby dan zal deze game interessant zijn geweest om te kopen
maar nu is het gewoon weer zoveelste uitbreiding ervan

avatar van NoFuture!
Ze blijven dez egame maar uitmelken, zonder de baby saga aan toe te voegen. Hoeveel games hebben ze al niet met dezelfde saga's? De gameplay is wel even wennen dan vanop de ps2.

Bahamut Zero schreef:

Het spel gaat tot de Majin Buu saga. De bardock Special, Legendary Super Saiyan en de What if saga zitten er ook bij maar dus geen GT.

avatar van Mafurios
Ik vond deze game best goed alleen de besturing is even wennen maar als je die eenmaal onder de knie hebt speelt het best lekker, het enige wat ik altijd mis bij dragonball is gewoon vrij rond kunnen vliegen in een soort van story mode. Bijvoorbeeld op namek dat je met gohan of krillin over de planeet moet vliegen om dragonballs te verzamelen dan heb je natuurlijk een kans dat je gespot word door een soldaat van frieza en je moet verdedigen of je komt net aan bij een dorpje dat afgeslacht word en je kan kiezen om te helpen of vlucht, helpen zou dan een beloning kunnen geven zoals bijvoorbeeld een dragonball maar je zou je verloren health niet gelijk terugkrijgen maar dat gewoon langzaam over een langere tijd geneest of dat je een item als een senzu-bean gebruikt. Wat ik ook mis is dat je niet sterker word door te vechten je kan natuurlijk je character customizen maar ik bedoel meer trainen door bijvoorbeeld een bepaalde aanval vaak te gebruiken en er beter in te worden net als in Dragon Ball GT: Final Bout (1997) ik vraag me af waarom dit systeem nooit meer gebruikt is. In de huidige story mode stoor ik me er ook welleens aan dat er geen rekening is gehouden met het kracht verschil tussen de characters, neem nou bijvoorbeeld het gevecht tussen #17 en Dr. Gero in de serie maakte #17 hem in 1 klap af terwijl het in het spel nog een redelijk moeilijk gevecht was. Nog een klein dingetje was het gebrek aan filmpjes maar hier stoorde ik me niet zo erg aan.

Mafurios schreef:

Dat is nog maar een kleinj verschil wat dacht je van een krillen die broly afmaakt.. maja als je zo ga denken dan vecht er straks niemand meer meer krillen of de game moet gewoon op skils gemaakt worden noobs spele met sterke en pros met de slappere.

avatar van Edwin Pindahaai
Is dit de beste Dragon Ball voor de 360?

Edwin Pindahaai schreef:
Is dit de beste Dragon Ball voor de 360?

Op Dragon Ball Z Burst en het 2de deel van deze zijn het de volgens mij de enige 3 op de PS3 en Xbox 360. Deze is zeer vermakelijk en heeft de Saga's tot Buu in petto. De game's lijken heel veel op elkaar, zo zijn eigenlijk alle DBZ games meer van het zelfde. Het enige voordeel wat deze heeft t.p.z.v. Burst is dat Burst maar tot Cell gaat.
Als je van DBZ houd is deze game zeker goed te doen ben je geen fan en heb je een of meerdere oudere spellen gespeeld zou ik hem laten liggen en gewoon de oude blijven spelen.

Dragon Ball Raging Blast is een leuk 3D fightertje in de wereld van Dragon Ball Z, niks vernieuwends maar wel weer zeer uitgebreid met ruim 70 personage (inc. transformaties). De camara is geregeld vervelend omdat hij de personages in de grote strijdvelden niet kan volgen, dit lijkt mij ook te liggen aan het 3D veld, omdat je de rechter pook gebruikt voor de special attacks kun je de camara niet verplaatsen.
Ik geef hem een 3.0 aangezien het een herhaling is van de vorige, al is de game voor de fans zeer vermakelijk echt hoogstaand word die nergens. Als je in bezit bent van de/een vorige game dan kun je deze beter laten liggen en anders zou ik er niet meer dan €20,- voor betalen.

Persoonlijk vind ik DBZ nog steeds leuk, de spellen volgen steeds de zelfde verhaal lijn en er zullen ondertussen wel 20 games zijn die de zelfde verhaal lijn volgen, dit is dus eigenlijk compleet uitmelkerij aangezien er volgens mij veel vraag is naar een RPG of een action adventure in het universum van DBZ. Als de makers na DBZ: RB2 zich weer vergrijpen aan het herhalen van de die game dan koop ik er geen meer. Bij een vernieuwing in de gameplay zal ik me waarschijnlijk weer gaan verdiepen in de nieuwe game.Ik hoop dat er een RPG of Action Adventure komt, het stijltje mag het zelfde zijn (Cell Shaded).

Ik ga er toch een halfje bovenop gooien. Ik snap dat mensen dit spel frustrerend vinden en dat het systeem niet goed werkt maar als je je er in verdiept zitten er juist heel veel mogelijkheden in dit systeem. De moeilijkheidsgraad kan frustrerend werken maar het bied ook veel uitdaging in de game. Zo is easy al behoorlijk pittig maar heb jeje hier door heen geslagen dan bieden medium en hard ook nog veel uitdaging aan de gameplay. De ''speciale'' gevechten zijn varierend en houden de game speelbaar na de storyline. Ik vind het een prima 3D fighter die lekker speelt en veel variatie bied, ook is hij pittig genoeg om je toch een tijdje bezig te houden. 3.5

avatar van Shpongle
Leuk spel. Speel het nu al een tijdje. Speel je het spel voor het eerst dan neemt het wat tijd in beslag om te wennen aan de controle's en er echt een beetje goed in te worden. Als je het allemaal eenmaal door hebt is het eigenlijk super gemakkelijk en leuk. Hoe meer je speelt hoe meer aanvallen je ontdekt, er zit echt behoorlijk wat variatie in. Geweldige graphics en super specs! Soms kan de camera op bepaalde maps een beetje irritant zijn.