Football Manager 2010 (2009)

PC / Macintosh
Sports

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Sega

Als coach neem je alle beslissingen om een kleine club naar de top te leiden of juist een topclub jaar na jaar prijzen te laten winnen. Football Manager 2010 bevat een uitgebreide 3D wedstrijd weergave, zo bevat de game meer dan honderd nieuwe animaties, nieuwe stadions en betere belichting. Ook krijgt de speler te maken met een nieuwe tactiekmodule, zo kun je simpele opdrachten geven aan spelers zoals 'geef dieptepasses' of 'zoek de zijkant op'. De editor is ook aangepast, zo moet het nu makkelijker zijn om jouw eigen competities te creëren en bestaande competities aan te passen.

SvV_Ying
Heb er alle vertrouwen in dat deze net zo goed wordt als de voorgaande delen. Aardig wat veranderingen zo op het eerste gezicht. Moet wel wennen aan de nieuwe interface die ik op alle screenshots heb gezien. Zowieso ziet de wedstrijd er een stuk beter uit.

Ik ben benieuwd. Hopelijk draait het spel heel wat sneller (een dag vooruitgaan duurt echt een eeuwigheid soms), zijn die persconferenties aangepast en is het transfer systeem terug wat makkelijker (ik kreeg mijn spelers nog niet aan de straatstenen kwijt, ook al was het Eto'o)

avatar van Zuzuu
Ben zeer benieuwd naar dit. Hopelijk hebben ze iets gedaan aan het laden. Ik wil niet opnieuw 10 minuten wachten op mijn competitie-wedstrijd.

avatar van rustugan
pff wanneer komt die demo nou es.....

avatar van hectometersnor
Demo komt altijd pas NA de release van het spel zelf dus dat word nog even wachten. Laden heb ik zelf nooit last van gehad eigenlijk, vind het allemaal best snel gaan voor een spel dat volledig draait op een huge ass database.

Nieuwere game engine ziet er echt goed uit, stukken beter ook, minder statisch vooral.

Waar ik me vooral zorgen over maak is in hoeverre deze versie buggy vrij is. Bij de release van 2007, 2008 en 2009 (vooral die laatste was erg) kwam men er ineens achter dat er toch nog een hoop mis bleek te zijn. Ik verwacht van bugs bij 2010 maar het zou ditmaal wel eens fijn zijn als dit dusdanig beperkt word dat je gewoon gelijk out of the box dat spel kan spelen.

hectometersnor schreef:

Waar ik me vooral zorgen over maak is in hoeverre deze versie buggy vrij is. Bij de release van 2007, 2008 en 2009 (vooral die laatste was erg) kwam men er ineens achter dat er toch nog een hoop mis bleek te zijn. Ik verwacht wel bugs bij 2010 maar het zou ditmaal wel eens fijn zijn dat dit dusdanig beperkt word dat je gewoon gelijk out of the box dat spel kan spelen.

Jorick
De demo is sinds vandaag te downloaden! Zie de officiele website van SI-games. Ik ben er tot nu toe erg over te spreken!

WOW!

Dat is onverwachts!

Jorick
De demo is, net als voorgaande jaren, wederom ongeveer twee weken VOOR de release te downloaden. Maar ik kijk al uit naar de volledige versie!

Heel even de demo gespeeld en vooral de tactiek vernieuwingen lijken me tot nu toe geweldig. Eindelijk de mogelijkheid om op een makkelijkere wijze met schaduwspitsen e.d. te spelen!

Wow! Heb hem vanmiddag al rond een uurtje of 13.00 bij de dynabyte gekocht waar hij geleverd was.
Ben nu pas klaar met spelen, installeren stuk gemakkelijker dan vorig jaar, enige nadeel zeer maar dan ook zeer slecht vertaald naar het Nederlands.. Over het raten van spelers laat ik mij niet uit, omdat ieder daar een andere mening over heeft, maar het had van mij wel wat anders gemogen.. El Hamdaoui is na afgelopen seizoen een van de beste spitsen van Europa.. En zal ook snel in belangstelling staan van Barca en de andere topclubs.

3D nog steeds niet mijn ding, blijf ook dit spel lekker in 2D spelen wat mij altijd goed bevallen is..

Ik ga nu mijn nest in! Eerste seizoen met Go Ahead Eagles zit er nagenoeg op.

Eerst maar eens pindakazen en daarna kijken of ik hem wel koop. Ik was niet zo enthousiast over 2009.
Lang leve het verlengd weekend

De vorige delen vond ik best leuk, maar ik voel me steeds meer Maradona tijdens het spelen. De grootste supporter, in plaats van een goede coach. Zo vind ik het best leuk om een wedstrijd te bekijken en ben ik blij als mijn team vindt. Maar als er iets fout gaat heb ik weinig zin om mijn team weer te analyseren, wijzigen en opnieuw op te bouwen. Deze game is even niks voor mij dus, wellicht volgend jaar weer.

Kos
Hm.. bij Real is het nogal veel terugbetalen vooral. .

Hoop dat ik uberhaupt nog een transferbudget heb de aankomende 10 jaar.

Nijmegen
Begonnen met de Graafschap, verbaast me hoe uitgebreid het is!

Kos schreef:
Hm.. bij Real is het nogal veel terugbetalen vooral. .

Hoop dat ik uberhaupt nog een transferbudget heb de aankomende 10 jaar.

Tip: Man City!

Kos
. Ik heb er inmiddels al de nodige centen bijgekregen. En ook al snel zo'n beetje alles gewonnen wat er te winnen viel.

JVT
heeft dit spel nog altijd die belachelijke persconferenties die de 09 versie had? Dit duurde eeuwen , iedere keer opnieuw. daarmee dat ik met die versie nooit veel gespeeld heb. terwijl ik de andere FM altijd heel veel speelde.

Nijmegen
Ben ook maar eens hiermee begonnen maar serieus; wat is hier leuk aan? Ik bedoel het is zo dood...
En ik heb 't idee dat er zo veel mogelijkheden zijn dat ze niks uitmaken. Nee, dit spel verveeld;

JVT schreef:

Dan moet je tijdens de persconferenties je assistent gewoon sturen. Scheelt, in jouw geval, enorm veel tijd.

Kos
Maar het schijnt dat als je zelf de persconferenties doet dit wel een verschilletje is tussen een goede en toptrainer.

Vind ze ook buitengewoon irritant.

Nijmegen schreef:

Ik weet niet of je wel eens eerder dit soort games hebt gespeeld, maar bijna alles heeft invloed.

avatar van Quaest
Deze game is absoluut moeilijker dan 2009, maar dat is ook beter. Het is meer uitdaging ^^,

Obscure Thing
dit is mijn eerste deel en ik verdwaal nogal in alle functies.
Ik ben maar bij het nederlands elftal begonnen, gelijk sneijder en robben 5 maanden geblesseerd.
En ik heb altijd gezeik over de crossings. hoed doe je daar wat aan?

JVT
heb het spel net gekocht voor een prikkie. wat een onoverzichtelijke boel is dit voorlopig nog. vond 2007 tot nu toe de beste en iets minder uitgebreide versie. latere versies worden gewoon TE.
kga toch men best doen er iets van te maken omdat ik FM altijd een geweldig spel heb gevonden, zoooo verslavend Hoop dat spelplezier bij deze terug te vinden

JVT schreef:

Ja weet je wat het is bij dit soort games, als je het een paar jaar niet meer speelt dan komt er nogal veel op je af ineens. Als je elke keer jaar op jaar blijft spelen dan is het gewoon erg overzichtelijk. Gewoon even doorbijten.

avatar van Ricxz92
De beste van de reeks toe, hopelijk wordt de volgende nog beter.

Geweldig spel toch weer. Elke keer vraag ik me af wat een nieuwe versie toe gaat voegen aan de vorige, en elke keer raak ik weer helemaal verlsingerd.

Eerst 25 seizoenen met Barcelona gespeeld. De uitdaging ligt hem dan in het opbouwen van een aantal nieuwe teams met louter zelfopgeleide spelers.

Nu in het vijfde seizoen met Feyenoord. Wel onrealistisch want vier keer op rij kampioen van Nederland, twee maal de beker gewonnen, en twee keer de EURO league gewonnen! In de Champions League kom ik maar niet voorbij de groepsfase of hooguit de eerste knock-out ronde. Maar ja, wat wil je met een poule met Real Madrid en Inter, of twee jaar achtereen in de knockout fase tegen Bayern spelen?

FM2011 zal ook hier wel weer een plaatsje gaan vinden, maar eerst FM10 helemaal kapot spelen!