Zombies Ate My Neighbors (1993)

Alternatieve titel: Zombies

Super NES / Sega Mega Drive/Genesis / Nintendo Wii / PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door LucasArts en DotEmu
Uitgegeven door Konami, Disney, LucasArts en Limited Run

In deze comic-achtige ode aan de klassieke griezel, monster en science-fiction films moet je als Zeke of Julia tal van monsters als vampieren, mummies, zombies, en aliens met de meest uiteenlopende wapens in tientallen levels bestrijden. De levels kunnen variëren van traditionele woonwijken, winkelcentrums en stranden, tot kerkers, piramides en spookhuizen.

Erg vermakelijk in 2P mode. Heb er toch best wat uren inzitten. Leuke muziek ook, vooral het eerste level.

avatar van pascal83
Dit spel was zo verslavend. Super veel wapens, super veel levels, veel verschillende vijanden, en bovenal erg grappig met als die stumpers die je moet redden.

avatar van Gizzmann
Jaaaaaaaaa Hier is hij dan! Had ik zelf misschien toe willen voegen, maar hoefd dus niet meer. Heerlijke game. Tof bedacht, erg grappig en op een bepaalde manier spannend. Voor mij heeft dit spel ook het typische 'oude computer spel sfeertje' en is daarom misschien wel zo lekker. Uren spelvermaak.

avatar van Princess Piranha
Briljante game! Al kwam ik zelf nooit verder dan het winkelcentrum -__- .... maar het bleef leuk om te doen!

Princess Piranha schreef:

lol ik volgens mij ook niet. Daarna kwam volgens mij een level in donkere gangen die ik nooit kon halen. Vandaar dat ik de game iedere keer herstarte en weer volop kon genieten van de eerste 2 levels

avatar van Princess Piranha
Gaaf! Heb dit net even gedaan met Gizzmann. We zijn best ver gekomen!! In een kasteel. Die zit na de pyramide. Nog altijd briljant

Die kettingzaag mannen zijn echt eng >__

Dr. Salvador

Ford KAduuk
Leuke poster.

Spel is zelfs nog leuker, vooral in multiplayer.

Dr. Salvador
Dr. Salvador schreef:
Leuke poster.

En een meesterlijke titel!

avatar van glimlicht
SNES:

Zombies waren nog nooit zo cool als in dit spel!

Humor, horror en intense actie gaan hand in hand in dit knalfestijn waar je de mensheid moet redden van alles wat niet op aarde thuishoort. Grote pluspunten zijn de muziek, gigantische hoeveelheid aan levels (48!), variatie aan vijanden en de fijne simpele besturing.

Je kan zelfs met z'n 2en aan de slag.. En dan word het helemaal een feest! Kom je gelijk door de pittige moeilijkheidsgraad heen. Vond de eindbazen trouwens ook echt heel cool in dit spel. Die grote baby bijvoorbeeld als in het begin

*3,5

avatar van PC.ENGINE.FAN
Allemaal massaal op de SNES versie gestemd? Niemand speelde dus de Megadrive versie? Terecht hoor dat die het ondergeschoven kindje is, want je kreeg een veel kleiner speelveld.

Hoe goed ik dit spel ook vind en hoe goed er ook over na is gedacht, ik vind het na twee á drie levels flink eentonig worden. Onlangs heb ik hier na bijna twintig jaar, toen ik voor het eerst Monsters speelde (zoals het oorspronkelijk zou gaan heten) als uitgelekte betaversie op een copybox, eindelijk het einde er eens van gezien. En verrassing: je ziet slecht één woordje ~Winner! Valt toch wel een beetje tegen van een Lucasarts team dat ook aan DOTT en Herc's adventures heeft gewerkt.

avatar van Julian McArthur
Lijkt me geinig om nog is terug te spelen op Playstation maar ik vind die niet terug in de store

Julian McArthur schreef:
...ik vind die niet terug in de store

Blijkbaar iets fout gegaan bij de approval van Sony...

De reactie van LucasArts:
For people asking why Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol aren't available on PS4 yet...

Patience.

Een grappig en verslavend spel met een hoge amusementswaarde in een isometrisch decor. Niet zo makkelijk als het lijkt en met bijna 50 levels ben je wel eventjes zoet. Eigenlijk zijn er verschillende objectieven : familieleden bevrijden, sleutels vinden, engelen vinden... Je kan ook in zwembaden gaan, op trampolines springen etc. Herontdekt en zal hier even wat tijd aan besteden deze week. Een andere titel in dit genre is het geniale Haunting (1993) van Electronic Arts, waarin je zelf in de huid kruipt van een poltergeist.

Hadden jullie de 3d remake/Doom II mod al eens gecheckt? Erg vet, alleen helaas onaf...

Squall Lionheart schreef:

Dat is een totaal andere ervaring, nog beter zelfs. Ik vind de pixels nogal groot uitvallen maar de beleving ligt hoger door de 3D. Vooral die level met die kettingzaag-maniacs is redelijk schrikken wanneer ze zomaar even door een struik voor je neus staan. Altijd een taaie level om door te komen. Is het de bedoeling dat die ooit uitgebracht wordt?

Nu ook fysiek voor PS4 verschenen samen met Ghoul Patrol, dus vermoed ik dat de patches succesvol waren.