Calling (2010)

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Konami

Calling draait om de mythe van de Page of Black-website. Volgens de legende sterft elke bezoeker van deze site door onbekende oorzaak. De site is slechts een zwarte pagina met een teller in het midden, maar er is ook een chatroom. Als de speler deze chatroom betreedt, begint hij allerlei vreemde berichten te ontvangen van ‘Abyss’ en belandt de speler in een soort coma die ‘Border’ genoemd wordt. Deze staat is ergens in het grijze gebied tussen leven en dood en als speler ontdek je meerdere omgevingen in de Border.

avatar van kaholiic
Eerst Ju-on en nu dit!
Lijkt me wel een matige spel.

avatar van sidthegekste
Dit is wel iets beter dan dan de Ju-on betere besturing enzo en lekker creepy maar je kunt merken echt japanse horror haha

avatar van Vincentvalentine
Ik heb Ju-on nooit gespeelt dus daar kan ik geen oordeel over geven maar Calling is een prima game.

Normaal ben ik niet zo'n horror gamer maar de cover viel me erg op.(ik hou erg van aparte dingen.) Elke keer als ik het spel speel schrik ik me elke keer rot als er iets onverwachts gebeurt. vooral als het hoofdpersoon zijn zaklamp laat vallen en het echt bijna helemaal donker is maar dat is alleen maar een goed teken als je een horror game speelt. Het enige nadeel is aan deze game dat je heel snel vastloopt en niet meer weet wat je doen moet.

Voor de rest is dit een vermakelijke horror game. 4*