Final Fantasy XI Online (2002)

PC / PlayStation 2 / Xbox 360
online

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix en Sony

Final Fantasy XI Online is een MMORPG die zich afspeelt in de middeleeuwse wereld van Vana'diel. Creeer je eigen charachter met de mogelijkheden en keuzes die je kunt maken tussen ras, geslacht, gezicht, lichaamsgrootte en beroep. Er zijn vijf verschillende beroepen beschikbaar: Hume, Elvaan, Tarutaru, Mithra en Galka. Aan het begin van het spel zijn er zes beroepen beschikbaar: Krijger, monnik, dief en drie type's tovenaar. Later in het spel zul je toegang krijgen tot meer beroepen. Werk samen met spelers over de hele wereld in zogenaamde 'Clans' die beschikbaar zijn op diverse servers en bestrijdt zo het kwaad van de beastmasters.

Ravnoss
Vandaag dan eindelijk toch gekocht. Voor twintig euro incl. alle uitbreidingen kan je het er wel eens op wagen. Vreemd genoeg zie ik hier vervolgens dat nog niemand dit spel heeft gespeeld. Ach ja, ik ga er vooralsnog vanuit dat ik een onbekende klassieker heb ontdekt

avatar van Naomi Watts
Deze ben ik inderdaad vergeten. Helaas niet zo geweldig als ik gehoopt had toen. Was er helaas nogal laat ingestroomd en ik begin met MMO's niet graag met jaren achterstand.

Met Final Fantas XIV ga ik er wel gelijk bij zijn en dat gaat ook wel erg veelbelovend worden. Wel erg genoten destijds al is het lang niet zo lang leuk als Guild Wars of WoW, helaas ook te weinig Westerse gamers die dit nog spelen. Gaat de magie van een MMo wel wat verloren.

Connectie was ook erg sucky, kan ook kunnen omdat ik hem op mijn PS2 speelde, was online al niet zo sterk.